Permalänk
Medlem

Telia tv, arrisbox, inget ljud?!

Har i ett par dagar försökt att nå Telia, men man blir ju galen på allt dom gör för att undvika att faktiskt hjälpa en med en verklig person

I vilket fall som helst så var ljudet borta från den vanliga tvn en dag. Skiftar jag till den inbyggda Netflix funkar ljudet.
Jag har startat om allt, jag har bytt ljudutgångar osv, switchat från analogt till digitalt ljud i boxens inställningar osv.

Men inget ljud.

Någon som känner igen detta?

Permalänk
Medlem

Hur har du kopplat? Kör du med nån receiver eller liknande mellan?

Permalänk
Medlem

Är boxen kopplat till tvn med hdmi? Endast hdmi? Inte aux eller optisk?

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem

Jag har både optisk, och HDMI, till tv och till Soundbar, och har provat att bara använda tv:s högtalare, inget funkar.
Netflix-appen funkar i all olika varianter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bowman99:

Jag har både optisk, och HDMI, till tv och till Soundbar, och har provat att bara använda tv:s högtalare, inget funkar.
Netflix-appen funkar i all olika varianter.

Hade en sådan box förut. (Har nog kvar den i någon låda här hemma.)
Har för mig att den typ var rund? Kan minnas fel.

Den tappade ljudet då och då. Gör den strömlös i 10 minuter, koppla in den efteråt. Då kommer ljudet tillbaka.
Funkade för mig. Finns också någon fabriksåterställning du kan göra, men den minns jag inte hur man gjorde. Manualen går att googla fram. Efter fabriksåterställning frågar den efter en kod typ "HEQ4567VH75", en sådan kod får du från Telias kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Hade en sådan box förut. (Har nog kvar den i någon låda här hemma.)
Har för mig att den typ var rund? Kan minnas fel.

Den tappade ljudet då och då. Gör den strömlös i 10 minuter, koppla in den efteråt. Då kommer ljudet tillbaka.
Funkade för mig. Finns också någon fabriksåterställning du kan göra, men den minns jag inte hur man gjorde. Manualen går att googla fram. Efter fabriksåterställning frågar den efter en kod typ "HEQ4567VH75", en sådan kod får du från Telias kundtjänst.

Tack skall kolla det sen när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Hade en sådan box förut. (Har nog kvar den i någon låda här hemma.)
Har för mig att den typ var rund? Kan minnas fel.

Den tappade ljudet då och då. Gör den strömlös i 10 minuter, koppla in den efteråt. Då kommer ljudet tillbaka.
Funkade för mig. Finns också någon fabriksåterställning du kan göra, men den minns jag inte hur man gjorde. Manualen går att googla fram. Efter fabriksåterställning frågar den efter en kod typ "HEQ4567VH75", en sådan kod får du från Telias kundtjänst.

Kopplade bort strömmen i ett par timmar, det gjorde susen stort tack!
Att bara dra ur drömmen stund, som jag gjort innan, hjälpte inte.
Det behövdes mer uppenbarligen

Permalänk
Medlem

Samma problem igen, denna gången har det inte hjälpt att koppla bort boxen i ett dygn.
Nån annan som har likartade problem?
Försöker nå Telia men som vanligt efter 8 min lyssnades på en robot, idogt knappande, reklam och frågor om att vara med i undersökningar, så slutar det med ”många i kö just nu, tyvärr får du ringa igen”
Vidrigt dålig kundservice.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Bowman99: Exakt vilken box är det du har?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Arris 4302
Gjorde till och med detta, två gånger

https://www.telia.se/privat/support/info/fabriksaterstall-dig...

Permalänk
Medlem

Vet att det är en gammal tråd men ifall någon mer hittar det.
Problemet med Arris boxen och ljud i netflix kan ha att göra med att netflix bytt till att som standard välja språk med 5.1 ljud. Om man i netflix byter till tex bara svenska eller engelska så fungerar det.
Alltså spela inte upp 5.1 ljud. Och ja det är irriterande och märkligt för det borde fungera, tittar man dessutom på en serie måste man byta efter varje avsnitt. Troligen är den en kombo av boxen, netflix och äldre Tv.

Visa signatur

man får va som man e när man inte blev som man skulle

Permalänk
Medlem

Skit i telias mög och kör telias app i en Appletv istället.