Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Phat^Trance:

Väcker denna tråd igen

Funderar på en Audio PRO T14 alt en C10. Vilken har kraftigare ljud av dessa två? Kommer att vara i vardagsrummet. Behöver fylla ut ca 40-50kvm

Båda är alldeles för små om du är seriös med att rummet är så stort och du har några som helst krav på att det ska låta bra. Rummet är så stort att du borde fundera på en stor golvhögtalare och rummet är även så stort att det borde gå att få till bra ljud i det så det förtjänar ett bra ljudsystem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att stänga av Auto Standby på dessa? Blir tokig att de slår ifrån hela tiden även fast jag har ljud igång. Även om det krävs att öppna upp och löda så om ni har lösning hör av er är ni snälla. Annars åker de ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Någon som vet om det går att stänga av Auto Standby på dessa? Blir tokig att de slår ifrån hela tiden även fast jag har ljud igång. Även om det krävs att öppna upp och löda så om ni har lösning hör av er är ni snälla. Annars åker de ut.

Ja det går, finns en brytare för auto standby på baksidan av ena högtalaren

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Ja det går, finns en brytare för auto standby på baksidan av ena högtalaren

Den brytaren är mer till för att automatiskt starta igång högtalaren om man vill lämna dem på hela tiden. Men kräver hög signal för att väcka igång.

Problemet är att om man inte har hög volym igång så stänger den ned högtalarna oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Den brytaren är mer till för att automatiskt starta igång högtalaren om man vill lämna dem på hela tiden. Men kräver hög signal för att väcka igång.

Problemet är att om man inte har hög volym igång så stänger den ned högtalarna oavsett.

Hmm, ok. Det låter konstigt - jag hade också det problemet men kommer inte ihåg om jag gjorde något mer än att stänga av det med den där knappen. Har ett par till datorn (aux) och ett till tv’n (toslink) och dom stänger aldrig av sig längre :/

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Hmm, ok. Det låter konstigt - jag hade också det problemet men kommer inte ihåg om jag gjorde något mer än att stänga av det med den där knappen. Har ett par till datorn (line) och ett till tv’n (toslink) och dom stänger aldrig av sig :/

Har dem till datorn. Med optisk från datorn verkar signalstyrkan något högre och mindre slumpmässiga avstängningar än med aux. Men blir bättre ljud med aux då DACen på moderkortet är bättre än den inbyggda i högtalaren.

Problemet var mindre på gamla moderkortet. Det hade antagligen högre utnivå på ljudutgången.

Men det är löjligt med dessa auto standby. EU tjafs för att spara ström. Problemet är bara att många tillverkare inte förstår skillnad på låg signal och ingen signal.