Permalänk

Iphone, låg ringsignal

Märkt att ringsignalen på min Iphone 12 först är hög men blir direkt lägre, ungefär som att någon snabbt trycker ner volymen så fort ringsignalen hörs.

Morsan har samma problem fast snäppet värre med sin Iphone 12 mini. Hon är hörselskadad och skulle behöva jättehög volym men volymen på den är ständigt låg vad gäller ringsignalen. Gör man en test där man provar vilken ringsignal man vill ha är det hög volym, men inte i närheten av den volymen när det sen ringer.

Försökt gå igenom allt som har med volym och ringsignal att göra, allt är på högsta. Är det något jag missar någonstans som inte heter volym eller ringsignal? Ett välkänt problem med nyare iphones kanske (vi hade 5 och 6 förut, mycket bra volym på dom)?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Märkt att ringsignalen på min Iphone 12 först är hög men blir direkt lägre, ungefär som att någon snabbt trycker ner volymen så fort ringsignalen hörs.

Morsan har samma problem fast snäppet värre med sin Iphone 12 mini. Hon är hörselskadad och skulle behöva jättehög volym men volymen på den är ständigt låg vad gäller ringsignalen. Gör man en test där man provar vilken ringsignal man vill ha är det hög volym, men inte i närheten av den volymen när det sen ringer.

Försökt gå igenom allt som har med volym och ringsignal att göra, allt är på högsta. Är det något jag missar någonstans som inte heter volym eller ringsignal? Ett välkänt problem med nyare iphones kanske (vi hade 5 och 6 förut, mycket bra volym på dom)?

@Alling, är det här problemet du har?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Hej,

Testa att slå av enligt diskussionstråden:
https://discussions.apple.com/thread/252044575

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GLaDER:

@Alling, är det här problemet du har?

Ja, och framförallt på alarm! Den ringer starkt en gång och går sedan ner till knappt hörbar volym. Kan inte lita på den alls.

Ska prova att stänga av Attention Aware Features, vars beskrivning för övrigt lyder så här:

iPhone will check for attention before dimming the display, expanding a notification when locked, or lowering the volume of some alerts.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, och framförallt på alarm! Den ringer starkt en gång och går sedan ner till knappt hörbar volym. Kan inte lita på den alls.

Ska prova att stänga av Attention Aware Features, vars beskrivning för övrigt lyder så här:

iPhone will check for attention before dimming the display, expanding a notification when locked, or lowering the volume of some alerts.

Ska också testa stänga av Attention Aware Features. Haft samma problem.

Men på samma tråd, och förlåt om jag hijackar... Har någon haft problem med att inte alla satta alarm på sin iPhone (12/13/14) ringer på morgonen?

Jag kan ställa 14 larm på morgonen med 10-15 minuters intervaller, men endast 2-3 av de faktiskt ringer.

Permalänk
Skrivet av edson:

Hej,

Testa att slå av enligt diskussionstråden:
https://discussions.apple.com/thread/252044575

tack. jag bad mina föräldrar göra detta men de säger att ringsignalen är jättelåg fortfarande "knappt hörbar" enligt farsan (som har betydligt bättre hörsel än min mor). trist. verkar som många har problem med detta i tråden som du länkade till, men för några fungerade detta. riktigt kasst.

Edit: en annan säger "I had to turn off face recognition entirely and the problem was solved" så jag får prova det också..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

Ok det funkar visst, dom hade stängt av fel grej på telefonen.

Så ja, att stänga av "uppmärksamhetsfunktioner" gör så att telefonsignalen inte sänks. Fungerade på två telefoner.

Dåligt av Apple att inte fixa denna bug, finns väl ingen funktion på en telefon som är så viktig som att kunna ha en ringsignal som man hör liksom..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Men är det ett problem egentligen? Det är väll bara när man håller i telefonen eller tittar på den som den sänker volymen, för den vet ju att du redan har uppmärksamhet över telefonen. Om du lägger telefonen på ett bord och går därifrån så låter den väll för fullt när det ringer även med funktionen påslagen?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Men är det ett problem egentligen? Det är väll bara när man håller i telefonen eller tittar på den som den sänker volymen, för den vet ju att du redan har uppmärksamhet över telefonen. Om du lägger telefonen på ett bord och går därifrån så låter den väll för fullt när det ringer även med funktionen påslagen?

Det är så det skall fungera, men funktionen är lite buggig.

Visa signatur

5900X | 6700XT