Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Fick samma mail..

Permalänk
Medlem

same, rip xD

Permalänk
Medlem

Kan inte alla lägga upp ett inlägg där ni skriver att de makulerat era ordrar, för det tillför ju så mycket.

Permalänk
Medlem

Beställde inte disken men om jag hade gjort det hade jag nog också fått avbeställningsmailet nu

Permalänk
Medlem

Of all retailers I would refrain myself from purchasing products with price errors from Inet. they have already been giving us a lot of great discounts, and on top of that, free shipping for Sweclockers, and 100kr gift card every birthday. I want them to profitable (or at least "lost on purpose") to be around.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Of all retailers I would refrain myself from purchasing products with price errors from Inet. they have already been giving us a lot of great discounts, and on top of that, free shipping for Sweclockers, and 100kr gift card every birthday. I want them to profitable (or at least "lost on purpose") to be around.

Jag har aldrig fått något presentkort 🥹

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Jag har aldrig fått något presentkort 🥹

Du måste nog godkänna att dom får skicka mejl till dig, kan rekommendera att göra det, dom skickar MINIMALT med mejl om kampanjer, typ 1 per kvartal max. (inte som andra där du får 10 mejl i veckan.) men då får du ett presentkort på 100kr varje födelsedag (och info om tex deras BF livestream som är värda att titta på och länken dit finns endast i mejlet)

Bara ett pro tipp

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Kan inte alla lägga upp ett inlägg där ni skriver att de makulerat era ordrar, för det tillför ju så mycket.

Varför så bitter? Det är en diskussionstråd trots allt. Såg att 59 hade gillat ditt inlägg så du är inte ensam att tycka som du. Min fråga är ska SweC-forom bli ett elitisiskt ställe där personer inte vågar skriva för att deras inlägg ska bli sågat för det inte tillför mycket?

Kanske fel tråd att diskutera detta, men sett fler liknande inlägg på flera trådar, undrar om det är en ny trend som är på uppgång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caoz:

Varför så bitter? Det är en diskussionstråd trots allt. Såg att 59 hade gillat ditt inlägg så du är inte ensam att tycka som du. Min fråga är ska SweC-forom bli ett elitisiskt ställe där personer inte vågar skriva för att deras inlägg ska bli sågat för det inte tillför mycket?

Kanske fel tråd att diskutera detta, men sett fler liknande inlägg på flera trådar, undrar om det är en ny trend som är på uppgång?

Du frågade inte mig, men jag är en av de som gillade Hasson39s inlägg.
Visst är detta en diskussionstråd, men jag kollar både denna och Dagens fynd så snart det kommer ett nytt inlägg.
Då blir det drygt att läsa alltför många inlägg som säger samma sak och som inte tillför ett jota till någon. Ett eller två så man förstår att man inte är ensam om att få ordern makulerad är väl rimligt.
Hade någon i det här fallet svarat att den faktiskt fått sin beställning skickad hade det ju också varit intressant.

Bara min åsikt och jag är inte bitter

Har sett (och gillat) inlägg liknande Hasson39s i Black Week-tråden, men inte noterat någon trend.

Permalänk
Medlem

Jag hann inte med att beställa ssd för 1kr
hade säkert också fått mail om att det var fel....xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Fanns Galaxy Tab S8 för 1 kr, genom Telias black-friday deal? Har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Du frågade inte mig, men jag är en av de som gillade Hasson39s inlägg.
Visst är detta en diskussionstråd, men jag kollar både denna och Dagens fynd så snart det kommer ett nytt inlägg.
Då blir det drygt att läsa alltför många inlägg som säger samma sak och som inte tillför ett jota till någon. Ett eller två så man förstår att man inte är ensam om att få ordern makulerad är väl rimligt.
Hade någon i det här fallet svarat att den faktiskt fått sin beställning skickad hade det ju också varit intressant.

Bara min åsikt och jag är inte bitter

Har sett (och gillat) inlägg liknande Hasson39s i Black Week-tråden, men inte noterat någon trend.

Tack för ett nyanserat och sakligt svar, jag uppfattar inte ditt svar som bittert Det var nog mest tonen i Hanssons inlägg jag reagerade på, och ja det må vara drygt med upprepande inlägg, men det kanske är ett pris man får betala för ett levande och inkluderande forum? Vad vet jag - Nog off-topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caoz:

Tack för ett nyanserat och sakligt svar, jag uppfattar inte ditt svar som bittert Det var nog mest tonen i Hanssons inlägg jag reagerade på, och ja det må vara drygt med upprepande inlägg, men det kanske är ett pris man får betala för ett levande och inkluderande forum? Vad vet jag - Nog off-topic.

Vi skapade en separat tråd om att prata om avbrutna ordrar och prisfel för dessa diskussioner kunde ta upp flera sidor åt gången som det var förr, många som var bittra och ville överklaga och sånt. Då blev det tråkig stämning och den riktiga diskussionen i tråden kvävdes. Mest något som de som hängt i tråden länge varit med om förr och därför man ser samma mönster repetera om och om och om igen

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1671886-samlingstrad-a...

Permalänk
Skrivet av eddan4:

Produkt: MSI B450-A Pro Max
Länk: https://www.computersalg.se/i/8859784/msi-b450-a-pro-max-moth...
Kategori: Moderkort
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5164491
Pris: 50,13:-

Lite mer info

Lite suspekt faktiskt då de mesta pekar mot just moderkortet, orderbekräftelsen, leveransinformation(skickas levereras den 28e dec) och på hemsidan deras, men googlar man art.nr.så kommer man till en Dedra brytkniv. Computersalg finns heller inte på Prisjakt på just detta moderkort att de säljer.

Dold text

Så ska bli spännande och se om man får ett Am4 moderkort för 50k, kniv eller om de blir avbeställt från deras sida.

Uppdaterar när jag får mer information om detta[/spoiler]

De kör fortfarande samma visa. Detta är ett inlägg jag skrev i september 2021.

Skrivet av Rockybruz:

Varnar för ComputerSalg. Köpte en ”Eufy doorbell cam” som var nedsatt från 1100kr (vilket är vad konkurrenterna säljer för) till 480kr. Fick hem varan och det visade sig vara helt fel produkt som de marknadsförde på sin hemsida. Det som såldes var en ”doorbell chime”, vilket även bevisades via EAN.

Kontaktade kundtjänst, fick ett otrevligt svar att de skapat ett reklameringsärende och bifogade en retursedel. Påpekade att de bör uppdatera sin hemsida, fick inget svar på detta men produkten finns inte kvar längre.

tl;dr Jämför alltid EAN på ComputerSalg. Skojarföretag.
I ditt fall pekar EAN på denna produkt hos både Proshop och komplett https://www.komplett.se/product/1183062/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Produkt: MSI B450-A Pro Max
Länk: https://www.computersalg.se/i/8859784/msi-b450-a-pro-max-moth...
Kategori: Moderkort
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5164491
Pris: 50,13:-

Lite mer info

Lite suspekt faktiskt då de mesta pekar mot just moderkortet, orderbekräftelsen, leveransinformation(skickas levereras den 28e dec) och på hemsidan deras, men googlar man art.nr.så kommer man till en Dedra brytkniv. Computersalg finns heller inte på Prisjakt på just detta moderkort att de säljer.

Så ska bli spännande och se om man får ett Am4 moderkort för 50k, kniv eller om de blir avbeställt från deras sida.

Uppdaterar när jag får mer information om detta

Dold text

Och det är i vanlig ordning Computersalg som är trasigt och inte fått ordning på deras hemsida än. Långt ifrån första gången och du kommer inte heller få produkten du tror du köpt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Vad är det som får er att tro att 1kr för en M2 från Kingston är rimligt? Ni som beställer sånt här måste vara samma personer som bunkrade toapapper under det mest akuta läget under Corona ”bara jag får så blir jag nöjd”. Ni köper en M2 disk fast ni VET att priset är fel och eran handling också dessutom. Detta är ett typiskt handhavande fel och de som drabbas negativt i slutändan är Inet, sånna här situationer ska man inte dra nytta av, det ni skulle ha gjort med eran tid istället är att ha mejlat Inet direkt ni såg detta för att hjälpa dem istället.

Tänk utan för boxen ibland. #gubbgnäll

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem

Alla har så klart rätt till sin åsikt. Men det är ju bara att hoppas att den som har synpunkter på att det blir ett flertal inlägg kring ett ämne/produkt som denne inte har ett intresse av, inte bidrar på samma sätt när det istället handlar om en ämne/produkt som denne istället gillar. Det ska så klart gälla åt båda hållen menar jag. Ibland känns det inte riktigt så. Nu är det inte Hasson39 jag pekar på men tycker mig sett detta mönster emellanåt. Man ska leva som man lär ut och inte bara när det gynnar en själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

De kör fortfarande samma visa. Detta är ett inlägg jag skrev i september 2021.

Inte första gången man ser nått sånt på deras sida, men de kan väl inte vara så svårt att fixa till detta problem? Men man börjar ju fundera på om de är deras motiv, att locka folk till deras hemsida med nått bra och dyrt å man får bara skräp?

Skrivet av Pamudas:

Och det är i vanlig ordning Computersalg som är trasigt och inte fått ordning på deras hemsida än. Långt ifrån första gången och du kommer inte heller få produkten du tror du köpt.

Köpt ett par gånger via de, men då använt klarna och betala efteråt när man fått varan, och ser att de är samma. Men skulle tro att jag kommer få den brytbara kniven eller ingen leverans alls. Och skulle inte tro att de är sista gången de gör något som detta.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte fyndtråden ha en regel mot priser som är 100% totalt självklart felaktiga? T ex en SSD för 1 kr. Andra exempel som inte borde vara med är uppenbara scams som ett RTX 4090 för 5000 kr, eller valfri produkt för exakt 1/10 eller 1/100 av ett rimligt pris.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Kan inte fyndtråden ha en regel mot priser som är 100% totalt självklart felaktiga? T ex en SSD för 1 kr. Andra exempel som inte borde vara med är uppenbara scams som ett RTX 4090 för 5000 kr, eller valfri produkt för exakt 1/10 eller 1/100 av ett rimligt pris.

Väldigt svårt att moderera då det läggs ut av oss användare och inte behöver bekräftas av mods. Felpris kan ibland vara väldigt tveksamt (komplett dammsugare) eller väldigt uppenbart (SSD för 1kr eller amazon 799kr istället för 7999kr osv).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Väldigt svårt att moderera då det läggs ut av oss användare och inte behöver bekräftas av mods. Felpris kan ibland vara väldigt tveksamt (komplett dammsugare) eller väldigt uppenbart (SSD för 1kr eller amazon 799kr istället för 7999kr osv).

Jo, första punkten stämmer förstås. Men jag tänkte som sagt mest på de helt uppenbara, dammsugaren missade jag men vad jag förstått skulle den inte räknas som uppenbar alls, så såna tveksamma fall får man väl godkänna rakt av.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Let's spin off another thread for "mispriced items". Then we will have less discussions regarding cancelled orders

Permalänk

Jag vet inte om det var ett prisfel men inet hedrade ordrar på ett skruvmejselkit för 6 kr i början av 2021.

Permalänk
Medlem

Jag slog till på ett AMD RX 6800 för 6500:- ink frakt hos amazon idag. Jag har inte jättestor erfarenhet av Amazon sedan tidigare, men jag hoppas de levererar.

Tack för tipset @fredrik831

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILLx:

Jag slog till på ett AMD RX 6800 för 6500:- ink frakt hos amazon idag. Jag har inte jättestor erfarenhet av Amazon sedan tidigare, men jag hoppas de levererar.

Tack för tipset @fredrik831

Om det skickas (dispatch) från Amazon så kommer det i princip alltid fram i god tid utan problem. I detta fallet är det ett annat bolag som säljer och skickar produkten. Du kommer i princip garanterat få produkten men det kan ta lite längre tid. Support osv sker via Amazon ändå. Tror det kommer gå bra men kan alltid vara bra att ha koll på. Lycka till med nya kortet sen!
Dispatches from
NR INFO
Sold by
NR INFO

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AlexCooper:

Ah, just det. Tack! Tänkte inte på hur inläggen egentligen skulle visas. (trött) Stämmer; titel och datum.

Det är ett script Apple gjort i sin Genvägar-app som jag justerat. Gjort för nyhetsflöden. Men den visar bara titlar och datum (just nu). Jag hade (i min trötthet) sett produkt och pris(?) som möjligt resultat för fyndtråden.

Jo, kan klicka (=bocka i) de resultat jag vill ska öppnas, och sen trycka på klar. Då öppnas de som separata flikar i webbläsaren.

(kanske själva Dagens fynd-portalens lista kunde ges som rss? Om än med produkt som titel, och pris… inbyggt sist i titeln?
Jag kan se rätt långa titlar från vissa nyhetsflöden, så längden är inget problem. Hmm…)

All information finns i RSS-flödet. Om det inte fungerar så skulle jag byta läsare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILLx:

Jag slog till på ett AMD RX 6800 för 6500:- ink frakt hos amazon idag. Jag har inte jättestor erfarenhet av Amazon sedan tidigare, men jag hoppas de levererar.

Tack för tipset @fredrik831

NR INFO är det inga problem med. Beställde själv ett RX 6800 för 5800 kr inkl. frakt under Black Friday. Det tog ett par dagar innan det skickades, men jag tror de fick in många orders under BF som fördröjde.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

NR INFO är det inga problem med. Beställde själv ett RX 6800 för 5800 kr inkl. frakt under Black Friday. Det tog ett par dagar innan det skickades, men jag tror de fick in många orders under BF som fördröjde.

Jag köpte också två stycken 6800 XT från de, inga problem alls, men vet inte hur det skulle funka om man behöver använda garanti, då kan det bli krångligt eftersom varorna skickas från Portugal

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Jag köpte också två stycken 6800 XT från de, inga problem alls, men vet inte hur det skulle funka om man behöver använda garanti, då kan det bli krångligt eftersom varorna skickas från Portugal

Har du tur kan du skicka garanti direkt till amd, men retur/reklamation kan vara svårare

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Tänk på att tangentbordet EF-DT630BBGGDE är den tyska varianten till Tab S8/S7.