Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Oj, det var ju knappt ett bra pris heller.

Känns som detta forum är omättlig när det kommer till lagringsutrymme, både när det gäller marknaden och erbjudanden! =D

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Dom 70st rök fortare än jag vet inte vad!

Dem tog längre tid än BF 4TB varianten för 1799kr iaf. Inte med mycket men 1 minut vs under 12 minuter iaf (jag kollade 10:13) och de var slut).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Oj, det var ju knappt ett bra pris heller.

Kostade 523:- på Amazon.se när jag köpte den 23 november i år.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Dom 70st rök fortare än jag vet inte vad!

Ja lite konstigt eftersom att så bra deal är det väll inte dom brukar ju 1tb nvme diskar för 600-700kr ibland som är betydligt snabbare. Och det är väll typ normal pris för en vanlig 2,5 1tb sata ssd ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Ja lite konstigt eftersom att så bra deal är det väll inte dom brukar ju 1tb nvme diskar för 600-700kr ibland som är betydligt snabbare. Och det är väll typ normal pris för en vanlig 2,5 1tb sata ssd ?

Viktigt att tänka på är att det är fortfarande många som inte har NVME alternativt bara 1 slot.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Dom 70st rök fortare än jag vet inte vad!

Känns som att det bara läggas fram för sakens skull.
Är man 5 minuter sen så är det alltid slut om det är något bra som en disk.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av daanison:

Jag kan ha råkat spontanköpa denna, tack för tipset Vad använder folk (som inte är streamers) sina till?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag kan ha råkat spontanköpa denna, tack för tipset Vad använder folk (som inte är streamers) sina till?

Starta/stänga av delning av skärm på discord 😎

Även starta/stoppa spela in skärmen..

Går att styra ljus i rummet osv, sånt använder jag inte mig av dock 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag kan ha råkat spontanköpa denna, tack för tipset Vad använder folk (som inte är streamers) sina till?

Köpte en också. Kommer användas för Flight Sim bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag kan ha råkat spontanköpa denna, tack för tipset Vad använder folk (som inte är streamers) sina till?

Samma här. Tänkte försöka använda den som en pendant till min CNC

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av daanison:

1 890 kr
20 st kvar till kampanjpris.

Var man för långsam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

1 890 kr
20 st kvar till kampanjpris.

Var man för långsam?

Tyvärr är nog så fallet! I förmiddags har priset legat på 1590:-

Visa signatur

i9-13900K / RTX4080

Permalänk

Om man missade erbjudandet på XL versionen av Elgato Stream Deck så finns det en 15-knappars version nedsatt till 1100 på Elgiganten ifall det räcker, vilket jag tror det gör för dom flesta. Länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLockhart:

Om man missade erbjudandet på XL versionen av Elgato Stream Deck så finns det en 15-knappars version nedsatt till 1100 på Elgiganten ifall det räcker, vilket jag tror det gör för dom flesta. Länk

Dock den gamla MK1 modellen, MK2 har dessa förbättringar samt är snyggare och stadigare, IMO:

When compared to the original Stream Deck, these are the changes in Stream Deck MK.2: 
Interchangeable Faceplates
USB Type C port with a detachable USB-C cable 
Detachable 45-degree fixed angle stand
All other features remain the same, such as 15 LCD keys and those in the Stream Deck software such as folders, Multi Actions, key customization, Music, Sound effects, and more.

mer info:
https://help.elgato.com/hc/en-us/articles/4405167312397-Elgat...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Jag beställde en men avbeställde senare då jag läste att den inte går att slå av utan att dra ur kabeln…lite problematiskt då jag sover i samma rum som datorn står i.
Trodde att den skulle ha oled också men det är lcd av tveksam kvalite enligt omdömen. Finns det någon konkurrent med oled kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Jag beställde en men avbeställde senare då jag läste att den inte går att slå av utan att dra ur kabeln…lite problematiskt då jag sover i samma rum som datorn står i.
Trodde att den skulle ha oled också men det är lcd av tveksam kvalite enligt omdömen. Finns det någon konkurrent med oled kanske?

Den slår av sig och blir helt mörk då datorn sover, dessutom finns det timeout-inställningar när datorn är på.
Har en 15-knappars MK2 sedan ett år, mycket trevlig.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Den slår av sig och blir helt mörk då datorn sover, dessutom finns det timeout-inställningar när datorn är på.
Har en 15-knappars MK2 sedan ett år, mycket trevlig.

Mörk med backlight-bleed eller helt avslagen?

Permalänk
Skrivet av Purgatory:

Jag beställde en men avbeställde senare då jag läste att den inte går att slå av utan att dra ur kabeln…lite problematiskt då jag sover i samma rum som datorn står i.
Trodde att den skulle ha oled också men det är lcd av tveksam kvalite enligt omdömen. Finns det någon konkurrent med oled kanske?

Försökte också hitta info. om skärmen bakom, men fann knappt något. Hittade du nått pålitligt?

Apropå OLED så borde inbränning bli problematiskt eftersom man troligen har statiskt (samma) innehåll på Stream Decken hela tiden. (Rätta mig någon om jag har fel.)

Permalänk
Skrivet av Murgatroyd:

Den slår av sig och blir helt mörk då datorn sover, dessutom finns det timeout-inställningar när datorn är på.
Har en 15-knappars MK2 sedan ett år, mycket trevlig.

Ah, bra att veta. Antar att det (bara) är första versionen då som man måsta dra ur kabeln på för att få den avstängd?

Vet du om din MK2 drar någon ström när den slår av sig/blir svart när datorn sover?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Ah, bra att veta. Antar att det (bara) är första versionen då som man måsta dra ur kabeln på för att få den avstängd?

Vet du om din MK2 drar någon ström när den slår av sig/blir svart när datorn sover?

Om den drar ström när du stänger av datorn så är det verkligen minimalt, oroar du dig för det så bör du skaffa en strömbrytare för hela riggen. Alt slå av nätaggregatet varje gång du stänger av datorn.. 🤷‍♂️

Permalänk
Skrivet av Swedishliquid:

Om den drar ström när du stänger av datorn så är det verkligen minimalt, oroar du dig för det så bör du skaffa en strömbrytare för hela riggen. Alt slå av nätaggregatet varje gång du stänger av datorn.. 🤷‍♂️

Jo, det har du rätt i. Men tänkte mer på om den inte är avslagen helt, eller i riktig standby.
(att det skulle vara en sorts låtsas-avslagning. Som en påslagen skärm med svart bild)

Permalänk
Avstängd

Lite information.

Citat:

The Stream Deck is a very low powered device that fits into a standard USB type A connector on your PC. On the back of the device itself there is a single USB type C connector that is used to power the device and provide data back and forth. Compared with the original Stream Decks, the MK.2 cable is replacable which is a nice upgrade.

When I say a low-powered device by the way, I mean it uses just under 0.3 amps and runs at 5 Volts (you can see this with my Charger Doctor which I use to measure the power consumption of a USB device). This means it is rated at around 1.5 Watts - considerably lower than the 5 Watts that even USB 2.0 can provide.

https://www.jamiebalfour.scot/reviews/posts/elgato-stream-dec...

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Julkalender-erbjudandet är slut.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Julkalender-erbjudandet är slut.

Det vet jag, men man skrev att det skulle vara samma pris med ny länk,

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Behöver ett nytt nättagg för mitt (förhoppningsvis) kommande 7900XTX från komplett.
Är detta ett bra alternativ till ett bra pris?
https://www.inet.se/produkt/6904964/corsair-rm850x-850w-v3#fr...

Hittade detta också, något att ha?: https://www.webhallen.com/se/product/317149-ASUS-ROG-Strix-85...

Eller bör man vänta tills "mellandagsrean"?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Behöver ett nytt nättagg för mitt (förhoppningsvis) kommande 7900XTX från komplett.
Är detta ett bra alternativ till ett bra pris?
https://www.inet.se/produkt/6904964/corsair-rm850x-850w-v3#fr...

Hittade detta också, något att ha?: https://www.webhallen.com/se/product/317149-ASUS-ROG-Strix-85...

Eller bör man vänta tills "mellandagsrean"?

Så vitt jag kan minnas så är det ganska vanligt att bra 850w nätaggregat går ner till runt 1200kr under reor. Jag har ingen insikt att erbjuda när det kommer till huruvida detta kommer vara fallet under mellandagsrean men priserna kan definitivt pressas mer än dom gjorts i erbjudandena du länkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLockhart:

Så vitt jag kan minnas så är det ganska vanligt att bra 850w nätaggregat går ner till runt 1200kr under reor. Jag har ingen insikt att erbjuda när det kommer till huruvida detta kommer vara fallet under mellandagsrean men priserna kan definitivt pressas mer än dom gjorts i erbjudandena du länkade.

Tack, ifall jag tar någon av ovan vilken skulle du rekomendera?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tack, ifall jag tar någon av ovan vilken skulle du rekomendera?

Inet, alla dagar i veckan 🥳 men det är för att jag handlar där ifrån som huvudaffär. Osäker på skillnaderna mellan dessa två nätagg.

Dock! Kör jag Rm850e som är i princip samma i min dator och är jättenöjd. (Ihop med ett 3080ti)

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Tack, ifall jag tar någon av ovan vilken skulle du rekomendera?

Jag är ingen expert på nätaggregat tvyärr. Corsair är välrenommerat inom nätaggregat men ASUS ROG Strix är egentligen gjorda av Seasonic som också är ett stort namn inom nätaggregat så jag skulle gissa på att det inte är någon större skillnad i kvalité. Däremot så har ju Inet betydligt bättre rykte än Webhallen och jag tycker oftast det är värt att betala lite extra för att köpa från en pålitlig återförsäljare med bra kundservice. Jag skulle rekommendera att dra några snabba google sökningar efter recensioner och se om något står ut som en fördel för den ena eller den andra i ditt användarfall.