Ekosystemet Samsung Galaxy - Fold4, Watch5 Pro och Buds2 Pro

Permalänk
Medlem

Ekosystemet Samsung Galaxy - Fold4, Watch5 Pro och Buds2 Pro

I betalt annonssamarbete med Samsung Electronics Nordic. Recensionen och svar är publicerade av skribenten och är hans egna åsikter. Som tack för insatsen ersätter SweClockers medlemmen med 2 500 kronor i presentkort på Inet.se. Läs mer.

----

Hej Sweclockers!

Jag såg tidigare i höst att man kunde anmäla sig till att testa Samsungs ekosystem, och tvekade inte en sekund på att anmäla mig.
Då det var länge sedan jag använde Samsungs egna produker så skulle det vara fantastiskt skoj att få prova på deras top of the line om jag fick förtroendet.
En tid gick och tillslut kom beskedet att jag skulle få chansen att välja bland Fold, Flip, Buds 2 Pro samt vanliga eller Pro-modellen av deras Watch 5!

Då jag främst letade teknik som kunde tillföra något till min vardag inom IT, så gick jag på Fold och Pro-klockan utöver Buds:en.
Någon dag senare kunde jag hämta ut detta:

Efter en stunds konfigurerande och de senaste uppdateringarna hade gått på, så började testandet.
Dessa enheter fick helt ersätta mina privata enheter samt de jag tillgår via arbetet för att få ut mesta möjliga tiden för test och få en bra känsla för produkterna.

Mina första intryck var:

  • Fold 4 - Vilken telefon! Mina förutfattade tankar kring denna var att det skulle vara en klumpig koloss. Men så var det inte. Visst, den är tjockare än en "snitt-telefon"... Men tack vare att den är rätt slimmad på bredden, så upplevs den som mindre i handen än den kanske är. Väl uppvikt så är den så pass tunn att även det spär på känslan av att den är en mindre enhet än vad det är.

  • Buds 2 Pro - Även om kanske färgen inte är den jag skulle valt själv, så är det hyfsat nätta buds. Väldigt lite sticker ut utanför öronen vilket jag rent estetiskt tycker om. Sitter bra i öronen med rätt öronkuddar och isolerar från ljud utifrån på ett exemplariskt sätt.

  • Watch 5 Pro - Oj, vilken stor klocka var min första tanke! Såg stor ut på min handled, rätt hög. Men skärmen är ljusstark, lätt att få en bra översikt på och mina fingrar ryms bra på skärmytan när man ska manövrera den. Hur ska den kännas över tid är frågan?

Nu började testandet på riktigt och mer intryck och bilder kommer under veckan!

Har ni något ni vill veta mer kring om dessa produkter, detaljbilder, exempel på foton eller dylikt? Fråga på så ska jag försöka förse er med det jag kan.

Intryck efter en tids testande

  • Fold 4 - Vilken telefon! Skärmen är ljusstark, skarp och alldeles lagom stor när man ska surfa, spela något, läsa en rapport, kika på en excel.... Vad man än gör på den så lockas man att öppna telefonen för att få en bättre översikt på det man vill åt. Enda gången jag märker att jag inte öppnar den är när jag ska skicka ett snabbt svar över SMS eller andra enkla saker.
    Batteritiden imponerar också, räcker gott och väl en hel arbetsdag. Det som är otestat är hur den står sig batterimässigt om jag skulle se film en längre stund. Men bildytan räcker väl för att kunna se Netflix och läsa undertexter utan problem.
    Enda nackdelen jag hittat egentligen är väl vikten. Den känns inte stor i handen pga den "nätta" bredden när den är ihopvikt. Men den är rätt tung.
    Edit: Kom på en sak till. Det krävs enligt mig ett skal på denna. Den är hal som en tvål samt att kamerorna sticker ut så den "vickar" om man lägger den på ett bord, så ett enklare skal oavsett typ skulle säkerligen åtgärda detta.

  • Buds 2 Pro - Hur ska jag inte kunna köpa dessa själv är väl frågan? De har allt jag vill åt. Batteritid som räcker och blir över, brusreduceringen är kanon och funktionen med att släppa igenom ljud när jag har behovet (utan handpåläggning) är ju utmärkt. Riktigt bra produkt! Har egentligen inget negativt att säga kring denna produkt och saknar inget i funktionsväg.

  • Watch 5 Pro - Ljusstark skärm, skarp och väldigt bra batteritid. Men, den är en aning stor för min smak. Nackdelen av bland annat det stora batteriet. Jag skulle nog välja icke Pro med mindre batteri. Jag har under veckan även kollat på en Watch 4 Classic och den är nog bättre lämpad storleksmässigt för min handled och smak. 5 Pro:n sticker upp som en "klump" under skjortor och tröjor, ser klumpigt ut.

Allt som allt har systemet fungerat utmärkt tillsammans. Ekosystem är ju ett bra ordval för det. Allt är i synk och enkelt att konfigurera och handha. Smidigt att kunna stänga av ljudet på mobilen under möten, besvara sms via telefonen, trycka bort samtal. Byta låt på Spotify på klockan, eller varför inte via lurarna om man har en jacka över handleden. Låta Bud:sen sitta kvar när man gör ärenden i en butik, och kunna föra ett samtal utan att pausa musik eller ta av dom.
Att styra saker som Philips Hue via klockan var också en fin finess via extra app, istället för att behöva gå till en Hue-dimmer eller ta upp mobilen i vanlig ordning.

Jag kan utan problem rekommendera samtliga produkterna, men man bör kolla om man tycker att telefonens vikt är ett "problem" eller om Pro-klockans fysiska bredd och höjd passar ens handled rent visuellt.

2022-11-22

Nu när några dagar till har gått så kommer lite mer bilder och fler intryck:

Mobilen känns premium med sin design och tyngd.

Uppvikt blir den rejält maffig! Vecket i mitten syns bara i vinkel från sidan, ej rakt framifrån. Känns dock med fingret.

Här ser man tjockleken som är ofrånkomlig med denna design. Upplevs dock inte som så tjock, då den inte är så bred ihopfälld.

Smidigt att kunna ställa den med ena skärmen som stöd ibland och kunna se på ett videomöte t.ex.

Kamerans utstick är störande när den ligger på plan yta... Men ett skal är _nödvändigt_ och då lär det vara ett icke-problem.

2022-12-04

Klockan inger även den ett rejält intryck av kvalité.

Den är dock rejält tjock som tidigare nämnts.
Den ser onekligen för stor ut på min handled, tyvärr.

Något som är fantastiskt bra utöver själva klockan är armbandet.
Du sätter rätt längd på det en gång, snäpper fast ett lås. Sen kan du enkelt lossa armbandet som sitter dubbelvikt med en magnet. Magiskt bra.

Budsen är lik många av Samsungs tidigare av vad jag kan se. Batteritiden har varit otroligt bra och jag laddar fodralet någon gång i veckan.

Närbild på en Bud.

Ska man fortsätta till det som Samsung nämner till eko-systemet och dess övriga funktioner så har jag testat lite av deras ideér.

Samsung Dex

Smidigt, anslöt utan problem mot t.ex. min 2021 LG OLED A1 65". Med kloningen av skärmen väl igång så kunde jag navigera mig runt med LG:s egna TV-fjärr. Otroligt fin funktion!

SmartView
Not so smart enligt mig.... Dela bild till TV:n gick bra, men hur den anpassade sig till min TV:s upplösning och navigering efter det. Nja, då föredrar jag Dex alla dagar i veckan.

Fotografering via Watch 5:an
Tänkte först att detta är väl en högst onödig funktion. Men, jag kan nu efter att ha testat runt lite mer ändå inse att det kan finnas tillfällen då detta bidrar. T.ex. gruppfoto eller selfies. Förhandsgranska på klockan, tryck för att fota och efter 3 sekunder så tas fotot. Sällan jag kanske behöver funktionen, men inte dumt att ha möjligheten.

Sammankopplad upplevelse
Som Samsung själva kallar det. Tanken är att Budsen ska kunna "hoppa" mellan dina enheter om du t.ex. startar en film på en annan enhet i din ägo. Detta fungerar dock bara vad jag kan få till, mellan Samsungs egna enheter. Så för mig som kör en PC i jobbet med bland annat många Teams-möten, så måste jag manuellt tvinga en nykoppling mellan Buds och PC:n. När väl PC:n tagit kontrollen över Budsen så är det istället svårt att koppla tillbaka dom till telefonen utan att manuellt frånkoppla dom i inställningarna för blåtand.

Behövs det möjligen stöd via en befintlig Samsung-app för att detta ska lira?

Musikstyrning
Köra Spotify via telefonen är ju inga konstigheter. Men att kunna starta upp en playlist via telefonen var något som blev en vana efter ett tag. Slippa dra fram telefonen ur fickan för att göra något så enkelt som det. Väl lyssnande på musik så finns ju alla funktioner för att byta låt osv direkt på telefonen, men att bara trycka på Budsen när man ändå har dom i är ju än enklare.
Ett längre tryck över ena luren för att höja eller sänka volymen är så smidigt när man exempelvis är på språng eller cyklar.

Ljusstyrning
Jag använder mig att All 4 Hue-appen för att kunna lägga till t.ex. IKEA:s taklampor i Hue-bryggan, något som inte går annars.
När jag sen ibland vill ändra ljusinställningar från soffa, säng eller annat så brukar jag använda Google assistenten. Men, den är långt ifrån felsäker...
Med watch 5:an så når jag appen direkt på skärmen och kan snabbt och enkelt ändra ljusinställningar. Fiffigt och lättillgängligt.
Skönt att inte alltid behöva ha mobilen nära tillhands.

Är det något jag kan konstatera dock efter att testat sådant som Samsung vill lyfta fram som särskilda eko-egenskaper som ex. SmartView m.m. Så är det egentligen så att det jag uppskattade mest i denna trio, är hur bra allt bara fungerar. Det är inte dom är finesserna som egentligen bidrog mest till min upplevelse av ett enkelt ägande, det är det sömlösa och problemfria i att ringa, se notiser över mail under ett möte, den stora bildytan när jag läser av en Excel eller Powerpoint. Den riktigt fina brusreduceringen i Budsen, till att min musik pausas och omgivningsljud förstärks när jag behöver samtala.

Allt det som ses som de enklaste sakerna är egentligen det jag uppskattat mest. För alla tillverkare håller inte denna fina kvalité på sina produkter och får till denna sömlöshet.

Jag representerar inte Samsung utan testet och svaren i tråden är mina egna personliga åsikter.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på ljudkvalitet och samtalskvaliten med buds 2 pro.
T. ex så är mina Buds+ värdelösa att använda med mycket bakgrundsljud då de tar upp allt.
Hur är buds 2 pro här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av squix:

Jag är nyfiken på ljudkvalitet och samtalskvaliten med buds 2 pro.
T. ex så är mina Buds+ värdelösa att använda med mycket bakgrundsljud då de tar upp allt.
Hur är buds 2 pro här?

Verkligen bra skulle jag säga.
Jag fick låna ett par Buds Live av en vän att jämföra med, vilken skillnad!

Bra bas, ljudisolering och brusreduceringen är det som sticker ut. Det går att ställa in att de släpper igenom (och förstärker till viss del) ljud utifrån om användaren pratar. Väldigt användbart i vissa tillfällen. Så slipper man ta av sig dom, pausa musik (den dämpas rejält) m.m när man behöver prata i en kassa eller dylikt.

Jag representerar inte Samsung utan testet och svaren i tråden är mina egna personliga åsikter.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Verkligen bra skulle jag säga.
Jag fick låna ett par Buds Live av en vän att jämföra med, vilken skillnad!

Bra bas, ljudisolering och brusreduceringen är det som sticker ut. Det går att ställa in att de släpper igenom (och förstärker till viss del) ljud utifrån om användaren pratar. Väldigt användbart i vissa tillfällen. Så slipper man ta av sig dom, pausa musik (den dämpas rejält) m.m när man behöver prata i en kassa eller dylikt.

Okej, ja brusreducering var det jag tänkte på.
Om de är så mycket bättre än live så kanske det blir en uppgradering

Tack

Permalänk
Medlem

Första inlägget är uppdaterade med intryck efter en tids utvärderande.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Jag har provat många av Samsungs modeller (S22 Ultra Note 20 Ultra, S22+, Tab S7+, Tab S8 Ultra, Galaxy Watch 4 Classic, Galaxy Watch 5 Pro med flera men även iPad Pro i olika modeller, och också iPhone 13 Pro Max, iPhone 14 pro Max, Apple Watch, Apple TV o.s.v)

Känner mig mer och mer hemma i Samsungs ekosystem.

Glöm inte att prova Samsung Notes exempelvis. Funktioner jag gillar mycket är bland annat att man kan zooma in mycket mer i Samsung Notes än i motsvarande hos Apple. Även att man kan slå på ljudinspelning i Notes när man sitter på möte eller föreläsning och tar anteckningar. Sedan kan man få inspelningen uppspelad med synkroniserade anteckningar. Fungerar suveränt! Notes kan man även få i Windows och man kan synka anteckningar till Onenote också om man vill.

Jag har en USB-C docka kopplad till min tv (också Samsung tv by the way).
Där kopplar jag upp min telefon eller platta och kör igång Xbox Cloud Gaming på Tvn och har en Xbox kontroll kopplad till telefon / platta och spelar bland alla de spel som går att streama. Fungerar mycket bättre än man kan tro. Kör både bilspel och lite Battlefield där.
Kör man det i DEX läge så kan man dessutom kolla meddelanden eller annat medan man spelar om man så skulle vilja. DEX till tv:n samtidigt som telefonen kör "vanliga One UI".

För övrigt så kan man få Samsungs produkter med riktigt fina rabattter som de kör ibland. Man kan därför få deras toppmodeller till ett mycket bättre pris än Apples motsvarande. Personligen tycker jag det är ett stort plus i Samsungs favör.

Fick syn på det här testet av en slump idag. Tror att jag kunnat utvärdera mycket i ett sånt test. Har kört många av framförallt Samsungs och Apples produkter och känner till mycket om likheter och skillnader. Vet vad jag uppskattar, men också vad jag inte gillar hos de båda.

Enligt mig så ligger Samsung en bra bit före Apple, men de har haft en del opolerade funktioner. Tycker dock att det har fungerat mycket bra på senare tid och jag uppskattar verkligen många av Samsungs funktioner.

Permalänk
Medlem

Mer intryck och bilder finns att läsa i första inlägget.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Synpunkter (mest gnäll)

Telefon: Har Galaxy Note 10 med penna och har någonstans kommit underfund med att gränsen går vid c:a 15 cm hög telefon. Finns ingen självklar ersättare till den telefonen i dagsläget. Penna har använts ofta och är ett välkommet plus. Fold är för tjock vikt, har känt och klämt. Men intressant koncept. Andra Galaxy telefoner i 22 eller 23 serien är på tok för stora om man vill ha penna med.

Klocka: har inte klivit in i SmartWatch världen ännu. Det finns hälsorelaterade funktioner som motiverar det dock, men det finns inga snygga klockor. Galaxy Watch 3 fanns i ett trevligt klassiskt utförande i 41mm, men den verkar inte uppdateras längre ( https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5421150 ). Efter lite undersökningar så sent som förra veckan är Fossil det märke som har snyggast klockor för mig - klassiskt utförande med metallarmband (exempel: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5660615 | https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5904217 ). Batteritid är en extremt viktig faktor. Storlek är också viktigt. Vägrar absolut 44mm eller större.

In Ear Headset: Kan mycket väl bli ett sådant inom kort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är man intresserad av träning och någorlunda seriös med den så är klockan ingen höjdare alls. Då vänder man sig till Garmin/Polar/Apple eller liknande. Enda bristen egentligen med Samsungs klockor. Aldrig imponerat på mig.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Som ägare av en Watch 4 Classic 46mm så blev jag lite förvånad när du nämnde att du skulle föredra en Watch 4 Classic på grund av storleken, men kom på att det ju finns en 42mm-version också. Den modellen har dock ett väldigt litet batteri, så har man kontinuerlig mätning på så lär man få ladda en sån varje dag. Min 46mm klarar sig strax över två dagar, vilket jag tycker räcker gott.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag har funderat länge på en galaxy watch, men har alltid varit fundersam över batteritiden. Hur ofta måste du ladda den efter hur du har använt den.

Jag är en sådan person som blir helt tossig av att ta av mig klockan så att tvingas ta av den för laddning riskerar att bli ett problem, glömmer även att ladda batteridrivna prylar.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Som ägare av en Watch 4 Classic 46mm så blev jag lite förvånad när du nämnde att du skulle föredra en Watch 4 Classic på grund av storleken, men kom på att det ju finns en 42mm-version också. Den modellen har dock ett väldigt litet batteri, så har man kontinuerlig mätning på så lär man få ladda en sån varje dag. Min 46mm klarar sig strax över två dagar, vilket jag tycker räcker gott.

Det är inte bara bredden, det är tjockleken med på 5:an. Påtagligt högre på handleden.

När jag testade 4:ans 42mm med likvärdigt scenario som 5:an så fick jag ut 1.5-2 dagar i batteritid. Funkar då jag fick som rutin att ladda när jag gick isäng.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Jag har funderat länge på en galaxy watch, men har alltid varit fundersam över batteritiden. Hur ofta måste du ladda den efter hur du har använt den.

Jag är en sådan person som blir helt tossig av att ta av mig klockan så att tvingas ta av den för laddning riskerar att bli ett problem, glömmer även att ladda batteridrivna prylar.

4:an gav mig nästan två dagars batteritid. 5:an klarar sig säkert en dag till, den hade ett rejält batteri!
5:ans armband var dock vida överlägset 4:ans. Otroligt smidigt att ta av och på.

Ladda den när du går isäng så är det ett icke-problem. Men de laddar snabbt, så du kan likväl göra det på lunchen eller dylikt.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Hur är det med "foldables" nuförtiden? Antar att skärmen är i plast...spricker det på samma sätt som glas? Vad händer om man lägger ett 1*1 mm gruskorn på skärmen och "snäpper" igen den? Klarar dom det?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Hur är det med "foldables" nuförtiden? Antar att skärmen är i plast...spricker det på samma sätt som glas? Vad händer om man lägger ett 1*1 mm gruskorn på skärmen och "snäpper" igen den? Klarar dom det?

Skärmen rör inte vid sig själv när du stänger telefonen, det är 2-3 mm mellanrum. Det är ett ytterst tunnt lager glas i skärmen för styvhet men det yttersta lagret är plast. Den kan absolut spricka, en foldable skärm är mer känslig generellt även på modeller utan glas. Ett för hårt tryck eller slag med spetsigt föremål kan döda skärmen helt.

Mvh Mobil/Datorreparatör.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Jag ser foldables lite som smartphone. Många datanördar sa att de aldrig någonsin skulle skaffa en smartphone som väger mer än 100gram, mindre än 2 veckors standbytid, tål att tappas från huvudhöjd utan skadas, får ej kosta mer än runt 1000kr etc.
Jag är lite nyfiken på vad alla dessa datanördar har för mobil idag...

Nå folks behov förändras. Jag ser Samsungs ekosystem med Fold, Watch och hörlurar som coolt, jag hade lite sådant innan. Men det dröjer till jag skaffar det igen då det är dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag ser foldables lite som smartphone. Många datanördar sa att de aldrig någonsin skulle skaffa en smartphone som väger mer än 100gram, mindre än 2 veckors standbytid, tål att tappas från huvudhöjd utan skadas, får ej kosta mer än runt 1000kr etc.
Jag är lite nyfiken på vad alla dessa datanördar har för mobil idag...

Nå folks behov förändras. Jag ser Samsungs ekosystem med Fold, Watch och hörlurar som coolt, jag hade lite sådant innan. Men det dröjer till jag skaffar det igen då det är dyrt.

Tja, eftersom telefonen de ville ha aldrig kom antar jag att de motvilligt fick skaffa något som fanns. Lite som att jag antagligen kommer bli tvungen skaffa en elbil innan det har kommit en som egentligen uppfyller mina krav på, drag, räckvidd och pris....men om den inte finns har man ju inte mycket till val...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Hur är det med "foldables" nuförtiden? Antar att skärmen är i plast...spricker det på samma sätt som glas? Vad händer om man lägger ett 1*1 mm gruskorn på skärmen och "snäpper" igen den? Klarar dom det?

Det kan nog vara känsligt längst ut, där skärmarna verkligen möts till 100%. Däremot så är det som det skrivs ovan, 1-2mm fritt till större delen mellan skärmarna. Det är närmast ytterkanten de verkligen tar i varandra.
Men jag upplevde inte att detta skulle vara ett jätteproblem, sällan jag har grus i fickor osv personligen. Men det är ju från person till person vilken miljö man nyttjar mobilen i.

Största problemet jag såg med den var hur otroligt hal den är. Det tillsammans med vikten gjorde att den gärna ville glida runt, ur fickor osv. Man behöver absolut ett skal med lite friktion enligt mig.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Största problemet jag såg med den var hur otroligt hal den är. Det tillsammans med vikten gjorde att den gärna ville glida runt, ur fickor osv. Man behöver absolut ett skal med lite friktion enligt mig.

Inte bara van med gummiskal då?
(fast rundhet och vikt påverkar väl som du sa).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Inte bara van med gummiskal då?
(fast rundhet och vikt påverkar väl som du sa).

Ibland har jag kört utan skal, och annars har det varit väldigt varierat med vilken typ av ska jag använt beroende på mobil.
Men denna är i en egen liga gällande hur "glatt" den är. Personligen så skulle jag ha letat ett så tunt skal som möjligt, med antingen läder eller gummiyta på.

Man vill inte bygga på mer på tjockleken på en mobil som redan är lite tjockare än en vanlig mobiltelefon.
Men samtidigt, är det ett av de "största" minusen jag hittar på mobilen... ja då är det inte mycket att hänga upp sig på. De allra flesta kör säkert med något typ av skal.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Snusfri

Jag har varit sugen på en Fold4 ett tag nu, men tror inte det skulle fungera för mig då jag arbetar inom industri och får metalspån i fickorna titt som tätt samt annat "bös" som finns.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Jag har funderat länge på en galaxy watch, men har alltid varit fundersam över batteritiden. Hur ofta måste du ladda den efter hur du har använt den.

Jag är en sådan person som blir helt tossig av att ta av mig klockan så att tvingas ta av den för laddning riskerar att bli ett problem, glömmer även att ladda batteridrivna prylar.

Med E-sim så kan du räkna på ungefär 8-12 timmar, utan E-Sim så borde du få 2-3 dagar.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag har varit sugen på en Fold4 ett tag nu, men tror inte det skulle fungera för mig då jag arbetar inom industri och får metalspån i fickorna titt som tätt samt annat "bös" som finns.

Det ska finns heltäckande film som skärmskydd. Sen hur bra de verkligen fungerar med en vikskärm vet jag inte, men på papper ser de bra ut.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz