Permalänk

Vattenkylning

Tjena,
Har beslutat mig för att ge mig i på ett vattenkylningsprojekt och skulle behöva lite grejer. Kommer att bygga i ett O11 Dynamic och köra mjuk slang i och med att det är första bygget, så grejerna behöver passa till det. Det är första loopen, så finns det andra bra att ha grejer som någon har liggande så är jag intresserad av det också.
Det jag behöver är:
- Pump/reservoar
- CPU block till lga1151
- 360 radiator, helst 30mm tror jag
- Fittings och en tempsensor?

Helst ska det vara RGB på grejerna så att man får ut alla FPS.
Har redan en GPU med block och en 360 radiator, men är det något annat som också behövs så är jag intresserad av det också.
Det smidigaste är att köpa så mycket som möjligt av en person, men det ska även fungera att pussla ihop något om det behövs.

Bor i Mark, så har möjlighet att mötas upp i Göteborg och Varberg, eller liknande avstånd. Annars fungerar det också bra att skicka sakerna.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har lite delar som ligger då jag också tänkte ge mig på vattenkylning men det har inte blivit av, ska kolla exakt vad det är för specs men vet att jag har ett gäng EK och även Kina-fittings, Alphacool VPP655 D5a och extern liten reservoar som ligger om det är intressant?

Permalänk
Skrivet av fesen:

Har lite delar som ligger då jag också tänkte ge mig på vattenkylning men det har inte blivit av, ska kolla exakt vad det är för specs men vet att jag har ett gäng EK och även Kina-fittings, Alphacool VPP655 D5a och extern liten reservoar som ligger om det är intressant?

Okej. Tänkte mer en "torn" kombo med pump och reservoar, men det är intressant beroende på om det kommer in några andra förslag.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennhager:

Okej. Tänkte mer en "torn" kombo med pump och reservoar, men det är intressant beroende på om det kommer in några andra förslag.

Ah okej, har förlängare så man kan skruva på reservoaren rakt på pumpen dock är inte in-hålet centrerat på toppen av pumpen så det kan bli lite skevt
https://www.inet.se/produkt/5322442/alphacool-vpp655-pwm-g1-4...
Sådan pump och topp.

Det är EK-STC Classic 10/16 fittings jag har (upp emot 10st), ska även finnas några 90graders vinklar, en ball valve, en plugg, 20mm extender, alla i svart.

Det mesta finns, måste rodda lite i lådan under morgondagen för en bra överblick.

Permalänk
Medlem

Jag har en Thermaltake Pacific TF2 temperatur och flödessensor om det kan vara av intresse

Permalänk

Hej, fortfarande intresserad utav vattenkylningsdelar? Säljer av allt jag har nämligen.

Permalänk
Medlem

crosair nytt I I KARTONG uoppnad
LL 120 rgd fläktar 2x3 pack
cpu block till XC7 LGA 1200
gpu xc7 rgb cpu water block 115x
240 radiator,30mm
Pump/reservoar xd3 rgb
gpu bloc xg7 RGB 2 till asus rtx 2080
rgb LIGHTING PRO EXPAVSION KID
50 % av nytt pris cia
beg .
2080 msi gpu med water block rbb crosair hydro serie 2500 kr