Ny surfplatta, ej Apple, Samsung eller kinesiskt

Permalänk
Medlem

Låter som att du vill ha en Andersson från NetOnNet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Om man väljer bort Kina på grund av etiska skäl så nä då är nog inte Turkiet så mycket bättre.

Precis vad jag tänkte 👍

Permalänk
Medlem

Skippa paddor och gå direkt till laptops tycker jag, paddor är bara leksaker som barnen tröttnar på enligt min erfarenhet sen vill dom ändå ha egna laptops.

Permalänk
Medlem

jag säger Lenovo. Har själv sneglat på deras P11 plus ett tag. Har en äldre M7 som är från typ 7 år sen och den funkar fortfarande och kostade typ 1800 kr. Kan inte jämföras med tjejens ipad air 2022, men då kostar den också typ 1/4del så mycket.

Varför lenovo? Ja det är ett "kinamärke" men inte på samma vis som xiaomi, huwaei. Inte heller är det så extremt överdrivet som Samsung. TCL mfl har jag inte koll på.

Den kör ett relativt rent OS och har en ganska standardiserad Android-version, så du kommer inte ha allt för mycket special som tar upp en massa resurser. Av alla dåliga ägg så är nog lenovo minst dålig.

Att köpa en Android-platta i samma pris som en iPad är dock inte en bra investering. Pixel-plattan lär kosta 8000kr och vara en ipad konkurent.. Se på deras Chromebook som dom lanserade. Bra kanske den är, men inte prisvärd.

P12 finns också men då kan du lika gärna köpa tex en surface pro eller annan 2in1 windowslaptop och få ett riktigt OS på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Varför lenovo? Ja det är ett "kinamärke" men inte på samma vis som xiaomi, huwaei

Varför skulle det inte vara det?

Permalänk
Medlem

Alternativ är ju Microsoft surface. Eller en steam deck.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Huawei går bort av dubbla skäl nu. HBO Max har blockerat Huawei från deras app. Var tvungen att ladda ner den från ett alternativ till Google play store.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Blev Samsung till sist för oss ändå, trots gamla oförrätter