Permalänk
Medlem

AMD RX 7900 XT

Hej!

Köpsuget tog över mig efter att jag stått i kö av ren nyfikenhet för att se priserna på AMDs hemsida vid release. Klickade hem ett kort trots bättre vetande. Nu ligger det på lokala kiosken för upphämtning.

Jag betalade 12057,60kr och eftersom jag räknar med att det kan kosta 300kr/huvudvärk att skicka tillbaka det tänker jag att vi börjar på 11 700kr annars får det gå i retur.

Ser helst att det hämtas men det kan givetvis skickas, men då är det förskottsbetalning som gäller, du väljer och betalar frakt. Jag har gott om omdömen i tråden för marknadsreferenser.

Avslutar när jag känner att jag hittat en köpare.
Frågor?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag ska bara tipsa att om du har köpt direkt från AMD's hemsidan då är det bara du som kan skicka kort till RMA vid problemen. Garanti tillhör endast den första ägaren.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Skrivet av Rebe1:

Jag ska bara tipsa att om du har köpt direkt från AMD's hemsidan då är det bara du som kan skicka kort till RMA vid problemen. Garanti tillhör endast den första ägaren.

Hur funkar det om man inte hämtar ut det?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Hämtas det inte ut så går det i retur och krediteras. Tar några veckor dock…

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Jag ska bara tipsa att om du har köpt direkt från AMD's hemsidan då är det bara du som kan skicka kort till RMA vid problemen. Garanti tillhör endast den första ägaren.

Jaha, det där visste jag inte om. Poop!

Till er andra:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Jaha, det där visste jag inte om. Poop!

Till er andra:
https://www.youtube.com/watch?v=d2hK7tdCVi8

Kan tänka mig att någon kanske vill ha kortet oavsett. Referensmodeller är ju inte lätta att komma över i Sverige. Lycka till med annonsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Kan tänka mig att någon kanske vill ha kortet oavsett. Referensmodeller är ju inte lätta att komma över i Sverige. Lycka till med annonsen.

Precis. Sen kan man alltid i värsta fall skicka till föregående ägare som skickar vidare det till AMD. (Om man nu litar på varandra dvs) men om det är lönt? )

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Det här blev oväntat tufft. AMD Vill att jag ska skicka tillbaka kortet till Nederländerna. Som billigast hittar jag typ PostNord för 570kr och då är det inte ens försäkrat. Suck.

Permalänk
Medlem

Värt att nämna. Kan finnas intresse för byte mot andra kort och pengar emellan. Tex 3080/3090, 6800/6900 XT osv

Permalänk
Medlem

Det kommer bli ej lätt för dig, @Gustenrocks :/

Om du hittar nån sugen på fresh RDNA3, som är ok för vara Beta-tester (problemen med strömförbrukning, ostabilt drivrutinerna, sämre än i RDNA2 referenskylare) och du är snäll kille och kan hjälpa med eventuellt RMA (köpare skickar tillbaka till dig, du kämpar med AMD) då den andrahands ägare ska se lika problemen vid återsäjlning senare

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Det kommer bli ej lätt för dig, @Gustenrocks :/

Om du hittar nån sugen på fresh RDNA3, som är ok för vara Beta-tester (problemen med strömförbrukning, ostabilt drivrutinerna, sämre än i RDNA2 referenskylare) och du är snäll kille och kan hjälpa med eventuellt RMA (köpare skickar tillbaka till dig, du kämpar med AMD) då den andrahands ägare ska se lika problemen vid återsäjlning senare

Äsch, jag dör inte om jag måste behålla det. Egentligen övertygad om att det skulle åka för 12 lax på tradera med om jag orkade vända mig dit.

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt en bra idé, men... Om du har köpt det, varför vill du inte behålla GPU:n?

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Det är faktiskt en bra idé, men... Om du har köpt det, varför vill du inte behålla GPU:n?

Vill och vill. Jag vill behålla det. Jag vill bara inte egentligen ligga ut med 12 000kr för ett XT. Jag var för snabb på avtryckaren, hade inte så bra koll om man ser till alternativet.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Vill och vill. Jag vill behålla det. Jag vill bara inte egentligen ligga ut med 12 000kr för ett XT. Jag var för snabb på avtryckaren, hade inte så bra koll om man ser till alternativet.

Jag satt i exakt samma sits som du, med samma funderingar på att avyttra kortet. Men vafan, ibland gör man misstag och det är lätt att vara efterklok. I slutändan är det ändå ett väldigt kapabelt kort vi sitter på och det är betydligt roligare att dra upp Witcher 3 i 4K/144FPS än att oja sig över hur man ska kunna kränga iväg det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | G.Skill Flare X5 32GB 6000MHz | Gigabyte B650 Gaming X AX | Samsung 980 Pro 1TB | Gigabyte UD1000GM PG5 | Be Quiet Pure Rock 2 | Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Medlem

Jag har ett RTX3080 10gb evga nånting LHR som jag kan tänka mig att byta hur mycket vill du ha mellan?
Om du är intresserad ska jag naturligtvis kolla exakt modell

Permalänk

3090 Suprim X, hur mycket vill du ha imellan?

Permalänk
Medlem

Avslutar där. Ser ut som UPS erbjuder okej försäkrade fraktalternativ för en retur trots allt.
Tror det blir bäst så, så slipper både jag och eventuellt köpare huvudvärk med eventuella garantiärenden.

Tack för visat intresse!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad