Användardata på vift efter intrång hos Lastpass

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är en inte speciellt stor andel lösenord som "hackas", den absolut största majoriteten kommer från social engineering.

  1. sno användardata + krypterade valv

  2. maila användarna om incidenten, uppmana dem att gå till 1astpass.com och byta lösenord

  3. ??

  4. profit

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

För att vara rättvis så kom nyheten den 22:a på t ex Bleeping Computer och i USA är den största firardagen den 25:e, i likhet med en del andra länder.

Läste det faktiskt igår själv (på Ars Technica), så jag vet. Dock brukar de inte släppa information på helgen, utan de hade möjligen kunnat släppa det idag då.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är inte databasen som Laspass lagrar i molnet krypterad? Hur ska hackarna låsa upp den?

Det kan dom inte, det som har läckt är användarens(kund)uppgifter samt dom URLer som fanns i valvet, obra såklart då man har fina uppgifter för phishing. Övriga uppgifter i valvet är krypterat med kunds master-password och således inget som kan läcka från lastpass.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Homdax:

Alla kan inte vara lika säkra och användarvänliga. Bitwarden tillhör de som har fått höga betyg ofta men jag tvekar...

Gick över till Bitwarden för ett par år sedan när LP började krångla med att automatiskt fylla i fält, var i samma veva som de bökade om mellan gratisanvändare och utbudet, så blev ett självklart val för egen del att byta.

Bitwarden fungerar utan problem än idag både på datorn och mobilen. Hela deras grej med zero-trust och open-source bidrar enormt till säkerheten, total kryptering på allt helt enkelt med ett MPW som endast jag har. Skulle kika in det hela åtminstone om jag vore du

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Gick över till Bitwarden för ett par år sedan när LP började krångla med att automatiskt fylla i fält, var i samma veva som de bökade om mellan gratisanvändare och utbudet, så blev ett självklart val för egen del att byta.

Bitwarden fungerar utan problem än idag både på datorn och mobilen. Hela deras grej med zero-trust och open-source bidrar enormt till säkerheten, total kryptering på allt helt enkelt med ett MPW som endast jag har. Skulle kika in det hela åtminstone om jag vore du

Well, exakt samma sak kan ju likväl hända bitwarden(minus URLerna då), Kunduppgifter av samma sort har ju dom också utanför användarens valv. "Zero knowledge" används väl av alla lösenordshanterare värda namnet, inget unikt för bitwarden. Att open-source skulle bidra positivt till säkerheten är inte heller något givet.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Expertgissare

Bytte till Bitwarden för länge sedan, men kom på nu när jag läste det här att jag har kontot kvar än.
Skulle bara ha det kvar tills jag visste att Bitwarden fungerade och glömde sedan helt bort att radera det, men nu är det gjort

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Att open-source skulle bidra positivt till säkerheten är inte heller något givet.

Har tänkt samma. De visar all kod, vem som helst kan se fel och rätta, men illvilliga får ju reda på exakt hur det funkar och kan klura ut hur man kringgår det. Är inte säker på att jag köper okompilerad öppen kod som något säkrare än kompilerad sluten kod. Fast många påstår ju det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nä, med facit i hand så ska man kika på annan lösning. Bitwarden?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Självhostad Bitwarden säger jag bara, gratis och har aldrig strulat för mig under alla dessa år... Var inga problem med att använda deras moln heller men det känns bättre att undvika en sån här situation helt och hållet om man har möjlighet.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Testpilot
Skrivet av B.Linder:

Well, exakt samma sak kan ju likväl hända bitwarden(minus URLerna då), Kunduppgifter av samma sort har ju dom också utanför användarens valv. "Zero knowledge" används väl av alla lösenordshanterare värda namnet, inget unikt för bitwarden. Att open-source skulle bidra positivt till säkerheten är inte heller något givet.

Faktum är dock att om något öht lagras i klartext någonsin borde det vara anledning nog att totalt överge tjänsten som fifflar med det kan jag tycka, oavsett om det handlar om URL:er eller varsom. Sedan går länken jag skickade igenom att definitionen av "zero-trust" är väldigt godtyckligt implementerat av flera aktörer, d.v.s. inte rakt igenom hela systemet (likt hur LastPass gjort).

Bitwarden använder sig av 'äkta' zero-trust, d.v.s. allt är krypterat med noll access utan mästarnyckeln, detta utöver andra saker som att varken app- eller valv har tillgång att se saker utanför sina strikta parametrar/policies (m.a.o. ingen loggning eller liknande av något slag).

Nu kan jag inte tala för alla lösningar där ute, men finns gott om väldigt populära tjänster som inte anammar samma inställning till hur en lösenordshanterare bör agera som Bitwarden gör. LastPass är bara ett av namnen, och sårbarheten när det slarvas såhär uppdagas om och om igen – inte minst för LP i fråga. Försöker inte sälja in just Bitwarden egentligen, det handlar mest om att få bort folk från skräp till något vettigt alternativ, Bitwarden råkar bara vara vad jag själv använder.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag tror inte riktigt att du förstår komplexiteten i hypervisors, som GCP, AWS och Azure. Det finns inte en stor dump med samlade användaruppgifter.

Eftersom Azure kan dirigera till inloggningssida för många olika företag så finns det en viss exponering från företag ut mot molntjänster.

Tydligaste exemplet är att Outlook hämtar sin mailbox från molntjänster.

Om det finns ett säkerhetshål som är gemensamt för samtliga företag så kommer de som vill komma åt användardata givetvis att fiska upp detta från alla anslutna samtidigt, även om det innebär att det blir en sökning/uppkoppling per företag.

Och den som har tittat i vad som står i användarförteckningen i AD inser att det finns många "godsaker" där. Nästan alla dina uppgifter på ett och samma ställe.

Visst, kommer man bara in på företagsnätet så går det att komma åt AD. Den som är intresserad kan laborera med Active Directory Explorer ( https://learn.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/adex... ). Men gör det på ett testnät så att du inte får problem om det finns någon övervakning på detta. Allt som krävs är att använda ditt användarnamn/lösen för att läsa ut rejält med intressant info för en hacker.

Jag kan köra igång Outlook hemifrån och se hela adressboken för min arbetsplats i Outlook och den ligger i AD. Detta betyder att det finns kanaler mellan Microsoft Azure-världen och företagsnätet. En potentiell kanal för att hämta in data som kan användas vid bedrägerier eller intrång. Jag ser det således som en potentiell risk tills motsatsen har bevisats matematiskt.

Det kan bli "jättekul" att sitta och se när något som detta "exploderar".

Och om det nu är per företag så kan det t.o.m. göra det enklare för en distribuerad attack om det upptäcks ett hål eftersom det blir en mindre mängd dublett-data som skall filtreras bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkzideR 84:

Självhostad Bitwarden säger jag bara, gratis och har aldrig strulat för mig under alla dessa år... Var inga problem med att använda deras moln heller men det känns bättre att undvika en sån här situation helt och hållet om man har möjlighet.

Jag med, med tvåstegsverifiering, men har alltid varit och blivit alltmer tveksam. Främst p g a deras ambitioner att finnas tillgängliga för alla jämt. Variationerna i antalet applikationer de har för att fylla allas behov är stort:
- de har webarkivet, installationsprogrammet till alla större plattformar, , det portabla programmet som inte kräver installation, appen genom MS Store, addons till alla (?) webbläsare - och detta synkas mycket smidigt.

Men det blir rätt mycket kod att hålla ordning på och uppdatera. Många saker att attackera. Och en rad med kod som blir fel... Finns även en funktion som bekväma eller okunniga kan använda som tar bort kravet på huvudlösen nästan helt för att ersättas av en "pin" - den delen borde inte finnas möjligt enligt mig

Temporärt har jag gått över till att lagra alla bilagor och känsliga uppgiver i mindre veracryptkontainrar krypterade lokal som jag laddat upp till både min egenhostade domän och i på ett annat konton jag har med deras hostning (fick köpa till lite mer utrymme, dock mkt billigt).

Jag får sen öppna kontainrarna med veras portabla variant lokalt om jag vill åt nåt känsligare. BWs synkning funkar ju fantastiskt, och många andra funktioner de har är mkt användbara - därav kontainrarna hos dem/mig istället för i eget/allmänt moln. Men BW måste användas det rätt/medvetet som allt annat, särskilt som de tillåter konfigurationer som blir livsfarliga hos användarna .

I julklapp köpte jag dock ett gäng YubiKeys i olika varianter/funktioner - FIDO/WebAuthn/biometrifunktionaliteter, etc - till mig och familjen, för att försöka få bort så många lösenord som möjligt. Som kan integreras med BW också. Ska bli kul att testa! Nån som har erfarenhet av dem...?

Permalänk
Medlem

Byter till bitwarden, ingen reklam och LP är ju gång på gång på gång i blåsvädret.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

En av mina ursäkter för att inte ännu ha skaffat lösenordshanterare har varit att sprida riskerna. Hur säkert det nu är, så finns det ett lösenord som låser upp allt så kan den som på något vis kommer över det lösenordet (keylogger etc.) ställa till maximal skada. Medan om jag har separata lösenord så kan varje intrång göra mer begränsad skada. Det är dock inget starkt argument, för det finns ju många nackdelar med en massa olika lösenord också.

Skrivet av B.Linder:

Well, exakt samma sak kan ju likväl hända bitwarden(minus URLerna då), Kunduppgifter av samma sort har ju dom också utanför användarens valv. "Zero knowledge" används väl av alla lösenordshanterare värda namnet, inget unikt för bitwarden. Att open-source skulle bidra positivt till säkerheten är inte heller något givet.

Skrivet av Homdax:

Har tänkt samma. De visar all kod, vem som helst kan se fel och rätta, men illvilliga får ju reda på exakt hur det funkar och kan klura ut hur man kringgår det. Är inte säker på att jag köper okompilerad öppen kod som något säkrare än kompilerad sluten kod. Fast många påstår ju det...

Är hemlig programkod säkrare än icke-hemlig programkod? Jag tror att svaret i alla praktiska sammanhang är nej, här kommer grunden för varför jag tror så.

Kod är bara så säker som den är skriven. Dåligt skriven kod som är full av säkerhetshål blir ju inte säkrare av att vara öppen, då är det såklart bättre om en anfallare måste gissa sig till säkerhetshålen än om de kan utläsa dem ur koden. Problemet är att kod som är så dåligt skriven kan aldrig bli acceptabelt säker utifrån moderna standader, hur hemlig den än är. För det går alltid att reverse-engineera eller gissa sig till säkerhetshålen. Så även om svaret i detta fall blir ja, så är det inte praktiskt relevant.

Om vi teoretiskt tänker oss ett program som är skrivet enligt konstens alla regler, där säkerheten inte bygger på några hemligheter från koden, utan alla hemligheter lagras separat i form av kryptonycklar eller liknande. Är inte sådan kod fortfarande säkrare om den är hemlig, eftersom det kan finnas buggar som programmeraren missat? Ja, i teorin. Nej, i praktiken, eftersom

  1. På samma sätt som öppen kod kan läsas av anfallare, så kan den läsas av vänligt inställda som kan hjälpa till med att hitta samma buggar. Då open-source-projekt ofta utvecklas organiskt, så hinner många buggar hittas innan mjukvaran fått sådan spridning att en anfallare har något att vinna på att attackera den. Det är en välkänd mekanism som många nämner.

  2. Vad färre tänker på, är att man skriver bättre kod om man vet att jämnbördiga eller bättre programmerare kommer att läsa den. I valet mellan att leta buggar och utveckla nya features skulle de flesta att välja det senare, för ingen gillar att säkra kod i efterhand, eller att lägga till de där röriga if-satserna som hanterar randvillkoren till ens snygga oneliner. Det är otroligt lätt att vänta med buggfixandet med ursäkten att koden ändå inte kan granskas av en anfallare. Sen glöms det bort, programmeraren slutar, och den temporära koden blir legacy. Medan i open-source-fallet vet man att såväl hackers som andra programmerare man respekterar kan se ens misstag och slarv i klartext, och då har man inget annat val än att fixa säkerheten direkt.

Sen finns det ytterligare en aspekt av säkerhet som inte har med kodens kvalitet och funktionsduglighet att göra, och det är att man också måste kunna verifiera säkerheten. Det kan man bara om man kan kontrollera vad programmet gör. Samma sak kan också förstås i termer av tillit. Länken som @Yatagarasu postade ovan nämner både Zero-Knowledge och Zero-Trust. Zero-knowledge går att få till med sluten mjukvara, men inte Zero-trust. För kan du inte läsa koden så måste du lita på att skaparen inte lagt in bakdörrar, vare sig det är pga illvilja, lagkrav eller påtryckningar. Medan om koden är öppen, då behöver utvecklarna inte ens bekymra sig för påtryckningar då sådana skulle vara verkningslösa.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

Hint:

Password1!

Dold text
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Om vi bortser från själva lösenordsbiten så är det ju inte jättebra att så mycket uppgifter läcker ut. Dels kan man ju lista ut en del genvägar och/eller ringa in intressanta mål men framförallt så är det ju inte alla som har det så bra som oss i Sverige.

Här är det ju lite skit samma om någon ser vad jag surfat på tycker många men i flera länder är det, hur ska man uttrycka sig, problematiskt om det kommer fram att man har ett konto på en viss site eller besöket något som "man inte ska besöka".

Det kan ju bli jäkligt knivigt minst sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

:
Jag kan köra igång Outlook hemifrån och se hela adressboken för min arbetsplats i Outlook och den ligger i AD. Detta betyder att det finns kanaler mellan Microsoft Azure-världen och företagsnätet. En potentiell kanal för att hämta in data som kan användas vid bedrägerier eller intrång. Jag ser det således som en potentiell risk tills motsatsen har bevisats matematiskt.
:

Förutsatt att ni har Exchange online så är det Azure AD Connect som hanterar synkronisering av konton mellan on-prem AD till moln dito Azure var 30:e minut. Allt sker över TLS 1.2 så det är potentiellt omöjligt för dig att knäcka, rent matematiskt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mpat:

Tror väl kanske inte att det är brute force så mycket som att de tar läckta lösenord från andra håll och testar dem tillsammans med klassikern att kasta en ordlista på dem (rainbow tables).

Minns förresten ett avsnitt av gamla serien Vita Huset, där de förklarar att de alltid meddelar alla dåliga nyheter på fredagar, för att ingen läser nyheter på lördagar så att många missar dem. Att spara nyheterna till fredagen innan jul måste vara något alldeles extra.

Vad jag förstår är det viktiga här, alltså användarnamn och lösenord, krypterat, inte hashat (eller inte bara hashat i alla fall), så rainbow tables/dictionarys är ingen hjälp. Så vad de har att göra är att brute-force knäcka krypteringen, separat för varje användare de vill komma åt uppgifterna för. Det kan förstås gå relativt fort om nyckeln/huvudlösenordet är simpelt eller de har extrem tur, men annars är det rätt lugnt. Kommer kvantdatorer "på riktigt" är alla lösenord körda ändå så jag vet inte om det är något att oroa sig för, men visst kan framtidens grafikkort säkert knäcka dagens säkra krypteringsalgoritmer enkelt, frågan är väl mer när vi kommer dit, och det lär dröja åratal i alla fall.

Personligen bytte jag till bitwarden när LP började ta betalt för funktioner som jag använde och som var gratis hos konkurrenterna (att använda inloggningar på både telefon och dator). Tyvärr behöll jag mitt konto på LP som en form av backup, så jag får väl ta tag i att byta alla lösenord i mellandagarna eller så. Men som sagt lär det ta ett antal år innan det blir en reell risk, inte minst eftersom jag vet att jag har ett bra lösenord på LP.

Permalänk

Därför lösenordshanterare är skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Därför lösenordshanterare är skräp.

Bra. Vänligen upplys oss om alternativ med rimlig hantering.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och där åkte Lastpass i soptunnan för gott!
Har länge funderat på att byta bort LastPass ända sedan de blev uppköpta av LogMeIn men inte orkat göra det. Men nu blev det gjort min lastpass subscription avslutad och kontot raderat.

Bytte till Bitwarden och gick igenom och bytt nästan alla av mina 179 sparade lösenord, fy fan vad drygt det blev men nu så är allt säkrat igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkzideR 84:

Självhostad Bitwarden säger jag bara, gratis och har aldrig strulat för mig under alla dessa år... Var inga problem med att använda deras moln heller men det känns bättre att undvika en sån här situation helt och hållet om man har möjlighet.

Vill du utveckla hur du själv hostar bitwarden...

Funderar på det med, men för extern åtkomst det uppstår ju givetvis en massa pulande med ddns och domän osv...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Homdax:

Vill du utveckla hur du själv hostar bitwarden...

Funderar på det med, men för extern åtkomst det uppstår ju givetvis en massa pulande med ddns och domän osv...

Jag har en server som står på 24/7 med NAS och UPS osv så för min del var det inga konstigheter att flytta från deras moln till den. Kör med Ubuntu Budgie och Docker - https://hub.docker.com/r/vaultwarden/server. Det är ju som du säger med att om du vill ha åtkomst utifrån så "krävs" domän och en DNS-tjänst (oftast gratis med domänen). Dessutom måste man ha en publik IP. Bahnhof måste man t.ex. kontakta för att få en sådan annars hamnar man bakom deras NAT.

Vill du inte pula så finns det nog bättre alternativ, eller enklare i alla fall än just Bitwarden. Annars har du ett projekt nu såhär i mellandagarna.

Hård- och mjukvara: Server med Linux (bäst prestanda)/Windows/MacOS + Docker
Docker-containrar: Vaultwarden (Bitwarden alternativ server) + Nginx Reverse Proxy (länka dina Docker-containrar mot din(a) (sub)domän(er) och skapa SSL-certifikat för dessa)
Tjänster: Domän + DNS-tjänst som riktas mot din externa, publika IP + Publik IP

Domän -> Nginx -> Vaultwarden.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkzideR 84:

Dessutom måste man ha en publik IP. Bahnhof måste man t.ex. kontakta för att få en sådan annars hamnar man bakom deras NAT.

Tack för alla tips, man kan iofs ha en programvara som uppdaterar dynamisk dns till noip.com eller liknade. Testade ett tag med publik IP med just Bahnhof, men ville inte lira riktigt och Bahnhof själva sade att det var bättre med exempelvis dyndns för att ha koll på extern ip.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Tack för alla tips, man kan iofs ha en programvara som uppdaterar dynamisk dns till noip.com eller liknade. Testade ett tag med publik IP med just Bahnhof, men ville inte lira riktigt och Bahnhof själva sade att det var bättre med exempelvis dyndns för att ha koll på extern ip.

Många routrar har inbyggd dns adress för dynamisk IP, tex asus eller mikrotik är några jag känner till.
Man får dock väldigt långt kryptiskt namn.

Permalänk
Medlem

Kikar seriöst på Bitwarden nu...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Homdax:

Kikar seriöst på Bitwarden nu...

Äsch F Bitwarden 1Password är den bästa Password Maneger!
https://1password.com/sign-up/eu/

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Äsch F Bitwarden 1Password är den bästa Password Maneger!
https://1password.com/sign-up/eu/

Väldigt övertygande och välunderbyggt argument. Då är saken avgjort! Varför ens överväga ett alternativ som är gratis?!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag använder pass (passwordstore) med en egen git.
Jag föredrar att själv ha kontroll över data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Väldigt övertygande och välunderbyggt argument. Då är saken avgjort! Varför ens överväga ett alternativ som är gratis?!

För att vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket om priset utan har ett förflutet, njae, kanske inte förflutet, men tidigare stor aktivitet inom FOSS och EFF så det spiller väl över en aning vid val. Pröjsar gärna några tior i månaden men skall ta mig vatten över huvudet och tjata på resten av de inneboende här att faktiskt börja använda detta.. få se vilka argument kan bita på en i övrigt väldans organiserad streber till hustru, med ny valp och yngsta dottern i samma veva. ...

//

...senare... mycket senare...
Jaha, LP har sina egenheter BW har andra... bara att bita ihop och lära sig. Men BW fungerar överlag bättre.

Visa signatur