Hjälp med färdigbyggd dator från inet, runt 20-25k men flexibel budget.
Hej på er!
Börjar få indikationer från min gamla dator att den är på väg att lägga av så nu får det vara dags att skaffa ny.
Jag har byggt ihop datorer själv förr i tiden men för mig är det alltid en stressfaktor samt att jag nu för tiden har mer pengar än tid så jag tänker mig att låta inet bygga ihop datorn åt mig är en gyllene medelväg mellan att bygga själv och att köpa en dyr färdigbyggd dator full med bloatware.
Jag använder datorn både till arbete och spelande men jag gör inget jobb som inte en speldator kommer klara av galant, huvudfokus blir således en speldator.
Behov
Kan ingenting om komponenter nu för tiden så jag lyssnar gärna på råd.
Har egentligen inga krav på att kunna spela nya spel på ultra i hög upplösning i flera år framåt men jag betalar gärna lite extra för att slippa huvudvärk i närtid och för att datorn potentiellt ska kunna klara det mesta många år framåt, om än på lägre inställningar.
Letar med andra ord efter någon sweetspot precis innan man börjar betala mycket för väldigt liten ökning i prestanda, även om jag förstår att just det är ganska subjektivt.
Mitt spelande nu för tiden består mest av olika FPS-spel med polarna (dvs bra GPU och CPU gissar jag) eller olika, ofta moddade, simulering/strategispel som jag upplever gärna slukar stora mängder RAM.
Behöver väl med andra ord lite av det mesta, nya spel verkar ju gärna ta upp runt 100 Gb på hårddisk så för att slippa avinstallera spel hela tiden är det väl lika bra att fläska på lite extra där också.
Vad gäller chassi slipper jag gärna RGB men det viktigaste är att det är ett bra chassi.
Budget
Efter att ha tittat på andra trådar på forumet så misstänker jag att något i stil med det jag är ute efter skulle kunna landa på 20 - 25k men jag går egentligen att övertala att både gå under eller över budget utifrån era råd.
Svarar självklart gärna på ytterligare frågeställningar som kan finnas.
Tack på förhand!