Är det bara jag eller har det varit en ovanligt dålig/ointressant mellandagsrea?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har det varit en ovanligt dålig/ointressant mellandagsrea?

känner någon annan likadant?, hade tänkt att snegla på ett uppgraderingspaket till polaren i julklapp men det är ju horribla "reor" när man kollar på prishistoriken på många produkter...

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Blev inga inköp vare sig under "black week" eller mellandagsrean.

Inte för att jag inte hade saker jag kollade efter och ville ha, utan för att priserna helt enkelt inte var så lockande som jag tidigare upplevt dem. Det mesta av vad jag kollade efter hade redan legat på snarlika priser tidigare, och kommer komma på snarlika priser igen inom kort. Många produkter hade taktiskt höjt priserna en månad eller så i förväg, för att kunna marknadsföra stora prissänkningar, prissänkningar som i verkligheten inte alls var så imponerande.

Så nej, jag tyckte nog att både black friday och mellandagsrean i år var totalt värdelösa.

Permalänk
Medlem

Tänkte precis på detta idag.. "Jävlar vad rutten mellandagsrea iår".
Inte för att jag behöver någonting egentligen, men absolut inte lika mycket fynd som tidigare år.
Har många vänner som letat komponenter som blivit utan pga dåliga reor iår.

Permalänk
Medlem

Nej då, inte bara du.

Förra året, under black friday så kunde man hitta lite av varje hos tex amazon, fanns lite för alla, i år så fanns det inte mycket alls kändes det som, och inte bara hos amazon utan de flesta större aktörerna. De flesta hade inte ens ork att göra cybermonday skyltar/reklam, utan man fortsatte med black friday istället.

Jag är mer nyfiken på, vad hände med att det var inflation, och lågkonjunktur och att alla butiker ville bli av med årets varor? För det kändes verkligen inte som det.

Permalänk
Medlem

Riktigt kass rea, med tanke på att dagens fynd på Swec är död om man jämför med black week och då letar jag ändå efter typ 5 saker...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Hittade google nest mini som elgiganten har rea på för 190kr, så billig att man kan testa. är nog det enda jag köpt på rean. Problemet med dagens "reor" är att dom pågår så länge. från black week till ungefär påsk så är det reor hela tiden. blir lite utarmat.

När jag var liten så fanns mellandags rean och inget annat så blev det en grej av det hela.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag köpte på mig det jag behövde under black freday veckan, jag köpte på mig lite väl mycket, men fick mycket saker utbytta. Nu till mellandagsrean. Ja, det är ett väldigt begränsat antal saker som jag letar efter. Det måste vara något riktigt fynd.

Och det blir att jag inte har köpt något alls på mellandagsrean.

Min gissning är att framtida mellandagsreor främst kommer vara julrelaterade saker inklusive godis som de vill bli av med. Sedan reor som inte på något sätt är speciella.

Permalänk
Medlem

Köpte red dead redemption 2 för 150 kronor. Kändes som ett bra pris och har varit ett bra spel än så länge. Väldigt stämningsfullt särskilt såhär i mellandagatider!

Permalänk
Medlem

komplett hade 1tb kingston fury nvme för 999:- det var väll allt. Fick handla resten från jacob.de i Tyskland som hade bättre priser och saker i lager.....

Permalänk
Medlem

Den har över lag varit väldigt meh, på gränsen till ointressant för min del. Köpte på mig några saker (processor, RAM, nätagg och monitor) till mitt kommande PC bygge under Black Week och hoppades väl på att det skulle vara deals på lite av dom andra sakerna jag behöver under mellandagsrean. Men det var väldigt avslaget och oinspirerat från återförsäljarna över lag. Dock slog jag till på ett grafikkort igår, då jag har tröttna rejält på att vänta på nåt som kanske inte kommer (bra kort till bra pris). Ett Powercolor RX6800XT Red Devil för 7990kr. Kanske inte är ett kanonpris direkt? Men är ungefär vad jag max kan tänka mig att betala för grafikkort i den prestandaklassen.

Permalänk
Medlem

Köpt tangentbord och mus på mellandagsrean, skaplig rabatt faktisk.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Mellandagsrea har inte varit värt namnet på 20 år.

Permalänk
Medlem

Det enda som var riktigt bra under BF och nu under mellandagarna har varit Inets stream-drops, det mesta annat verkade de flesta butiker ärligt talat höjt priset på. Knappt ens att kläder varit nedsatta nu i jul vilket är trist, mellandagsrean är en klassiker som jag kommer sakna. Undrar också vad som hände med "butikerna vill sälja av sina stora lager som de byggt upp efter covid-problemen......"

Permalänk
Medlem

Det enda som jag faktiskt vet av att jag köpt på rea nu är Mionix 2st möss då de var nedsatta 50% under black friday/week.

Annars är det mest nuförtiden att jag köper det jag behöver då det ändå alltid är rea ngnstans.

Köpte en ssd, en hdd och hdd docka iallafall runt blackweek, inte för att det va ngn märkbar rea då utan för att jag behövde det och tänkte att jag ändå kunde vänta och kolla om de fanns ngn bra deal. Tänkte byta ut en 5-6 diskar i burken mot 1st istället och sortera upp all skit XD

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Köpte Last of us 2 för 49kr och en jbl 9.1 soundbar för 4999kr. Men kan känna att mellandagsrean var ganska meh.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Verkligen meh. Har shoppat en del datorkomponenter under mellandagarna men inget på rean.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Snusfri

Meh än så länge.
Blivit ett keeb från EG för 10:-.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Meh än så länge.
Blivit ett keeb från EG för 10:-.

En kebab för 10 spänn är ju grymt bra!

Permalänk
Snusfri
Skrivet av chloe:

En kebab för 10 spänn är ju grymt bra!

Tyvärr så säljer inte Elgiganten kebab (än så länge, kanske vore något det Biltema säljer ju körv så varför int lixom)

Keeb = Keyboard = Tangentbord

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro