Är Windows sämst i världen på bluetooth vid ljud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Kör ett par Bose Quiet Comfort varje dag, helt utan problem.

Samma här. QC 35 är det jag använder både på jobbet och hemma

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jo då, det går visst sedan 22H2 uppdateringen som har kommit ut
<Uppladdad bildlänk>
Detta går också visst, se dessa bilder
<Uppladdad bildlänk>

Båda funktionerna kom i 22H2 för allmänheten, har funnits i Beta sedan i våras men var en av de nya funktionerna i 22H2 uppdateringen

Trevligt, får hoppas den rullas ut till mig snart då Problem återstår dock med codecs och olika BT-profiler som inte är synliga, eller har det också åtgärdats i 22H2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Trevligt, får hoppas den rullas ut till mig snart då Problem återstår dock med codecs och olika BT-profiler som inte är synliga, eller har det också åtgärdats i 22H2?

Du kan närsomhelst uppdatera till 22H2 via installationassistant utan att något försvinner, du måste inte vänta tills den dyker upp i Windows Update

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt att iPhone varit den sämsta produktserien i världen när det kommer till att hantera Blåtand men efter att läst första posten i den här tråden undrar jag om inte Windows 10 är ännu sämre

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stan Carley:

Har alltid tyckt att iPhone varit den sämsta produktserien i världen när det kommer till att hantera Blåtand men efter att läst första posten i den här tråden undrar jag om inte Windows 10 är ännu sämre

Tja, det är inte riktigt den allmänna upplevelsen i det inlägget tror jag. Mina lurar kopplar upp sig i princip varje gång utan strul, så länge de inte är parade till en annan enhet redan. Någon gång ibland vill de inte koppla ihop sig utan kräver att jag trycker på knappen en gång till, men det är sällan.

Angående ljudkvaliteten så är det ju tyvärr så att BTs headsetprofil hade dåligt ljud medan hörlursprofilen hade bra ljud, modernare enheter med stöd för fler saker kommer runt detta förstås, men har man inte sådana så får man välja mellan mikrofon eller bra ljud.

Permalänk
Medlem

Mina JBL TUNE700BT har också det där problemet med dålig ljudkvalitet p.g.a. headsetfunktionen i Windows 11.
Jag har fått avaktivera/avinstallera headset-biten och bara kör dem som Headphones. Annars blir det kasst ljud tyvärr =(

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Har alltid tyckt att iPhone varit den sämsta produktserien i världen när det kommer till att hantera Blåtand men efter att läst första posten i den här tråden undrar jag om inte Windows 10 är ännu sämre

Det är inte den uppfattningen jag fått från tråden. Jag har inte några problem med bluetooth i Windows 10 eller 11. Är nog något på TS sida som är felet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är inte den uppfattningen jag fått från tråden. Jag har inte några problem med bluetooth i Windows 10 eller 11. Är nog något på TS sida som är felet.

Ja, jag använder Windows, trots alternativ finns.

Ska få tummen ur å fixa problemet nästa dator.