Helgsnack: Vad är dina planer för 2023?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vad är dina planer för 2023?

Med 365 färska dagar runt hörnet finns stora möjligheter att göra roliga eller nyttiga grejer. Hur ser dina planer för nästa år ut?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Försöka att inte köpa ny Gpu.

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett nytt jobb som betalar bra mycket bättre, vi kan nu byta ut vår gamla bil, leasingbilen kommer vecka 2. Letar också nytt boende, vi jobbar båda hemma så det blir lite tight i en tvåa.

Jag och sambon har också kommit överrens om att ta oss ur det bekväma då vi känner att vi blivit för bekväma, så mer dejter osv. så vi spenderar mer tid med varandra.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Jobba mindre. Mycket mindre! Siktar på att gå ned till 40 timmar i veckan 😀

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Officiell jultomte

Hittils har jag bara mål för löpning satt. Vill gärna köra triatlon 2024 så jag måste komma igång ordentligt nu under 2023.
Utöver det börjar jag nytt jobb i April som jag ser fram emot.
Huset behöver det alltid göras något med

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk

Träna mer som väldigt många.

Annars faktisk inget, vilket är lite tråkigt.

Permalänk
Medlem

Mitt mål är att inte köpa något alls förutom basvaror som jag behöver för att klara av vardagen. Vi får se hur bra det går! >_>

Permalänk
Medlem

Fortsätta bygga mitt 3D portfolio och förhoppningsvis landa ett heltidsjobb i något spelföretag!

Permalänk
Medlem

Må bra och försöka finna en inner fred.

Permalänk
Snusfri

Fortsätta leta hus och se om man hittar något som ekonomin tillåter.
Sedan kan det kanske bli ett nytt grafikkort.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Städa upp trädgården och fixa på huset när det blir lite värmare.

Permalänk
Medlem

Komma igång med träning och hitta nytt jobb som betalar bra

Permalänk
Medlem

Överleva.

Räntesmällen kommer för mig snart plus dunderinflationen på mat mm, det gör sitt..
Så överleva prio 1. Förhoppningsvis ha kvar mitt jobb eller hitta ett bättre. Jobbar inom folkbildningssektorn som högerpolitiker numer tävlar i om att vilja lägga ner/sänka budgeten den mest.

Försöka komma igång att träna lite mer också är ett mission, inväntar läkarutlåtande först då jag haft mycket problem i år med extraslag mm på hjärtat trots ganska god fysik. Jag bowlar dock några timmar i månaden redan till mitt försvar, lite av en nyfunnen hobby för mig och tjejen. Sen jobbar jag en del med events som innebär mycket motion och en del tunga lyft.

Något positivt innan året tog slut: Ny gamingdator!
Sen förbättrade det inte min privatekonomi kanske men nåt ska man väl syssla med.
Stay positive tho, stay positive, mitt tredje mission med kommande året!
Gott nytt år clockers!

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Frun får fast jobb om 5 timmar, väntar på födsel och femårskalas i april, kommer nog bli fullt upp

Håller just nu på att fixa ihop ett riktigt rum till så några av oss kan sova under första månaderna i alla fall…

Tror inte set blir för mycket ny hårdvara i år

Permalänk
DingDongerMcDongface

På jobbfront ser jag fram emot att tackla mellanklassens komponenter, inte minst på grafikkortssidan, och se vad det bär med sig Hitta på mer roliga upptåg finns såklart även det med på listan.

Privat har jag nog inga specifika planer, än så länge. Spela mer DnD kanske, och i allmänhet prioritera några hobbyaktiviteter lite mer än tidigare.

Permalänk
Medlem

Fyller 50, så dags att fundera på vad man ska ha för kris…

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Äsch, plöjer på som alla andra år. Det blir nog bra!

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

𝒢𝑜𝓉𝓉 𝓃𝓎𝓉𝓉 å𝓇 / 𝐻𝒶𝓅𝓅𝓎 𝓃𝑒𝓌 𝓎𝑒𝒶𝓇

Permalänk
Avstängd

Klassiska, få lite bättre hälsa.. försöka vara gladare, se glaset halvfullt istället för halvtomt, dra lite vita lögner för mig själv.

Permalänk
Medlem

Fortsätta med träningen, sätta en lite högre ribba och mål för att gå tillbaka till samma form som i sommaren 2022. Spendera mer tid med familjen och försöka tänka positivt, även om det är svårt i dessa tider att vara optimist

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Mindfighter:

Fyller 50, så dags att fundera på vad man ska ha för kris…

En kris över att inte ha funnit rätt kris, kanske? Kris-kris, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

En kris över att inte ha funnit rätt kris, kanske? Kris-kris, typ.

…så länge den involverar nya teknikprylar så!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Har inte lirat det än, började igår.
Så startar året iaf.

Sedan skall jag börja jobba inom Cyber Sec, så det blir skoj.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Fortsätta leta hus och se om man hittar något som ekonomin tillåter.
Sedan kan det kanske bli ett nytt grafikkort.

Låter som en bra plan. Grafikkortet kan ju fungera som en buffert utifall taket eller något annat dyrt skulle behöva fixas

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Låter som en bra plan. Grafikkortet kan ju fungera som en buffert utifall taket eller något annat dyrt skulle behöva fixas

Ett 4080 motsvarar ungefär elräkningen för december så buffert:en räcker inte så länge…

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Troligen kommer skaffa nytt GPU. har bara en GTX 1070

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Superfrog:

Låter som en bra plan. Grafikkortet kan ju fungera som en buffert utifall taket eller något annat dyrt skulle behöva fixas

Skrivet av Mindfighter:

Ett 4080 motsvarar ungefär elräkningen för december så buffert:en räcker inte så länge…

Blir ett 4090 Ti isf.
Skulle taket behövas fixas till så finns det billiga sopsäckar på tex Rusta samt silvertejp så det löser sig bra isf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Mindfighter:

…så länge den involverar nya teknikprylar så!

Låter som en ypperlig kris i sådant fall! En sån borde man kanske ha även vid knappa 30...

Permalänk
Medlem

Jag ska slösa mindre pengar, komma i bättre form och träna mer.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Bli lite bättre på front-end (html, css, tänkte prova svelte), samt på att inte bli så stressad över jobbet. Det är rätt tydligt att det inte ger nåt för lönestegen ser inte ut som på ett privat företag. Utöver det inte alls trappa ner på naturvistelserna. Det är de där små tillfällena när man vaknar i ett vindskydd i en reserv vid en sjö jättetidigt och solen är brandgul eller när himlen helt tyst skiftar i intensitet av mättade lila-röda-färger i ett spektakulärt skådespel på en enslig plats vid en solnedgång eller vid en frusen vik där två bävrar plötsligt dyker upp i gryningen och grejar vid iskanten utan att vara varse en, helt fritt från andra människor. Dvs känna sig lite levande ibland.

Utöver det hålla viss regelbundenhet i fysisk träning, även om den är minimalistisk så är repeat application key.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)