Permalänk
Medlem

Soundium legit?

Hej!

Är det någon här som beställt från soundium.se eller soundium.net?
Är det ett legit företag?

Med vänlig hälsning,
Lucas

Permalänk
Moderator
Moderator

Inte den största butiken sett till vår marknad men verkar spontant inte vara så många redflags.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=26931
https://www.trustpilot.com/review/soundium.se

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Inte den största butiken sett till vår marknad men verkar spontant inte vara så många redflags.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=26931
https://www.trustpilot.com/review/soundium.se

Tack så mycket för hjälpen!
Vad bra, kanske värt att ta risken då att beställa från soundium.se.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av GGlucke:

Tack så mycket för hjälpen!
Vad bra, kanske värt att ta risken då att beställa från soundium.se.

Det borde gå fint. Att de har Klarna bör vara ett gott tecken det med.

Jättebra om du berättar om dina erfarenheter sen och kanske lämnar ett omdöme på prisjakt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det borde gå fint. Att de har Klarna bör vara ett gott tecken det med.

Jättebra om du berättar om dina erfarenheter sen och kanske lämnar ett omdöme på prisjakt.

Antar att man tar med kreditkort där, borde väl gå till klarna då?

Det ska jag göra, återkommer

Permalänk
Skrivet av GGlucke:

Antar att man tar med kreditkort där, borde väl gå till klarna då?

Det ska jag göra, återkommer

nej du tar på faktura.
om företaget inte levererar eller krånglar så kan du kontakta klarna och bestrida fakturan utan att behöva ligga ute med pengar tills du får tillbaka dem om du äns får det.

dock går mitt malewarebits antivirus bananas om jag försöker nå sidorna soundium.se och soundium.net så är personligen lite skeptisk.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

nej du tar på faktura.
om företaget inte levererar eller krånglar så kan du kontakta klarna och bestrida fakturan utan att behöva ligga ute med pengar tills du får tillbaka dem om du äns får det.

Jaha okej vad bra, jag ser dock inget alternativ med klarna när jag ska betala.

Permalänk
Skrivet av GGlucke:

Jaha okej vad bra, jag ser dock inget alternativ med klarna när jag ska betala.

se ovan edit.

skulle inte ange några kortnummer eller så på sidan utan endast isf försöka handla på faktura och finns inte detta alternativ skulle jag kolla annan butik.

personligen tills de får ihop sitt shit så inte antivirus raporterar sidan som skadlig tänker jag inte äns besöka sidan.

samma om jag tar länk via trustedpilot.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

se ovan edit.

skulle inte ange några kortnummer eller så på sidan utan endast isf försöka handla på faktura och finns inte detta alternativ skulle jag kolla annan butik.

personligen tills de får ihop sitt shit så inte antivirus raporterar sidan som skadlig tänker jag inte äns besöka sidan.

samma om jag tar länk via trustedpilot.

Jaha okej lät lite konstigt, jag försökte mitt bästa nu och köra safe.
Betalade med klarnas engångskort för att ha 30 dagar på mig att betala ifall att.
Återkommer hur det gick

Permalänk
Skrivet av GGlucke:

Jaha okej lät lite konstigt, jag försökte mitt bästa nu och köra safe.
Betalade med klarnas engångskort för att ha 30 dagar på mig att betala ifall att.
Återkommer hur det gick

jo gör det.

verkar ju va ett företag i litauen men det finns iaf en fysisk butik och inte bara en random byggnad mitt i ett bostadsområde som på de flesta scambutiker.

https://www.google.com/maps/@54.6767982,25.2631749,3a,82.2y,1....

så finns ju en chans att den är legit.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo gör det.

verkar ju va ett företag i litauen men det finns iaf en fysisk butik och inte bara en random byggnad mitt i ett bostadsområde som på de flesta scambutiker.

https://www.google.com/maps/@54.6767982,25.2631749,3a,82.2y,1....

så finns ju en chans att den är legit.

Får se helt enkelt, de verkar redan ha skickat paketet. Blir intressant och se ifall det är produkten i det eller tomt

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rouge of Darkness:

nej du tar på faktura.
om företaget inte levererar eller krånglar så kan du kontakta klarna och bestrida fakturan utan att behöva ligga ute med pengar tills du får tillbaka dem om du äns får det.

dock går mitt malewarebits antivirus bananas om jag försöker nå sidorna soundium.se och soundium.net så är personligen lite skeptisk.

https://i.imgur.com/7AQAjpP.png

Undrar vad den triggar på, väldigt luddigt att den bara säger "may contain".
Jag har gjort några checkar online typ virustotal och dylikt och det enda som dykt upp är att eCommerce-mjukvaran de använder inte är den senaste. Kanske det Malwarebytes triggar på också men då känns det som väldigt dålig presentation.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Rouge of Darkness:

nej du tar på faktura.
om företaget inte levererar eller krånglar så kan du kontakta klarna och bestrida fakturan utan att behöva ligga ute med pengar tills du får tillbaka dem om du äns får det.

dock går mitt malewarebits antivirus bananas om jag försöker nå sidorna soundium.se och soundium.net så är personligen lite skeptisk.

https://i.imgur.com/7AQAjpP.png

Soundium låter ju dock som några narkotika klassade piller typ Kanske är därför.

Permalänk
Medlem

Beställde en Minilogue XD därifrån förra sommaren eftersom de var tillfälligt slut i lager på Thomann. Inga problem, kom inom några dagar. Den skickades från Vilnius.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Soundium låter ju dock som några narkotika klassade piller typ Kanske är därför.

Haha det har du rätt i!

Skrivet av Pepsin:

Beställde en Minilogue XD därifrån förra sommaren eftersom de var tillfälligt slut i lager på Thomann. Inga problem, kom inom några dagar. Den skickades från Vilnius.

Vad bra! Riktigt bra priser, beställde en Presonus Relevator Dynamic för halva priset jämfört med konkurrenterna

Permalänk
Medlem

Nu har paketet kommit, blev överraskad att det var hemleverans också. Allt är som det ska, utan skador på paket eller produkt. Helt ny är produkten som hemsidan skrev att det skulle vara. Produkten fungerar utmärkt utan några som helst problem😃

Kan rekommendera Soundium starkt! Verkar vara en seriös butik som bryr sig väldigt mycket om kunden. Jag har haft bra kontakt med supporten när jag hade frågor om leverans osv.

Permalänk
Medlem

Verkar inte som de kör klarna längre =/
Inget alternativ för faktura, synd.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Verkar inte som de kör klarna längre =/
Inget alternativ för faktura, synd.
https://i.imgur.com/PsrHp3E.png

Ja men precis, mitt tips är att använda sig av Klarnas engångskort för att betala säkert

Permalänk
Medlem

PayPal har bra köpskydd annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

PayPal har bra köpskydd annars.

Aldrig utnyttjat det, men han har ju hört om folk som blir av med pengar för saker de sålt.
Är det så lätt att de är på köparens sida? Orkar inte dra in mig i någon rättsprocess för att få tillbaka några tusenlappar, därför jag brukar föredra att betala efter varan kommit.

Edit:

Skrivet av GGlucke:

Ja men precis, mitt tips är att använda sig av Klarnas engångskort för att betala säkert

Hur fungerar det? Är det som de gamla e-korten man kunde skapa, där man lägger in summan så betalar man direkt?
Är det något skydd för köparen då? Om varan inte skulle komma.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Hur fungerar det? Är det som de gamla e-korten man kunde skapa, där man lägger in summan så betalar man direkt?
Är det något skydd för köparen då? Om varan inte skulle komma.

Det fungerar precis som ett vanligt kort, men att du först behöver skriva in exakt summa du ska betala i Klarna appen så skapas ett engångskort för dig med kredituppgifter som du sedan fyller i som ett vanligt kort. Därefter får du en faktura som du har 30 dagar på att betala precis som Klarna faktura fungerar.
Här har du mer information om hur det fungerar:
Klarna engångskort

Jag är inte helt säker hur skydd för köparen ser ut, men jag tänker att det är som att du skulle köpa med Klarna faktura. Att du kan avbryta fakturan och få pengarna tillbaka ifall säljaren inte skickar varan.
Hade nämligen inga problem att avbryta fakturan och få pengarna tillbaka, då jag skickade tillbaka en vara till Soundium för att jag ångrade köpet

Permalänk
Medlem

@GGlucke Vad gick returfrakten på? Och vad skickade du tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

@GGlucke Vad gick returfrakten på? Och vad skickade du tillbaka?

Returfrakten gick på 80 kr, jag skickade tillbaka en mikrofon som inte levde upp till förväntningarna. Soundium löste allt galant, de var väldigt hjälpsamma