Permalänk

OLED - Nytt eller begagnat?

Väldigt subjektiv fråga, men vad har ni för tankar runt begagnat?
En beg. LG Oled 55" B9 från 2020 för 5tkr
En ny LG Oled 55" B2 från 2022 för 10tkr

Medveten om att det är upp till mig var jag tycker saker och ting är värt och vilka risker man vill ta, men era synpunkter uppskattas oavsett.
Bortsett från garantin som nog löpt ut, har 2022 modellen blivit så pass bättre?

Permalänk
Medlem

Ny 100%. Fler portal med stöd för HDMI 2.1 osv.
B9 är även 2019 varianten FYI så 3-4 år gammal beroende på när under 2019 de släppte modellen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@harrywill https://www.displayspecifications.com/en/comparison/d13b22749...
Hade också valt den nya, om inte annat för nyare mjukvara.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Jag har en LG OLED55B7V från 2017 bilden är fan grym på den, det är inte några större förbättringar på nya oleds, kanske lite bättre ljusstyrka och ingångar.

Vad ska du ha tvn till? Bara kolla film? då duger den gamla.

Min gamla oeld får fortfarande uppdateringar hela tiden

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Vi har en 48" från 2015 idag och vill egentligen bara uppgradera oss eftersom vår gamla strular som bara den. Vanliga användare, kollar TV, Netflix osv. Använder inga andra ingångar än den till Google TV dongeln (kör Google TV som OS och vill fortsätta att göra det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ny 100%. Fler portal med stöd för HDMI 2.1 osv.
B9 är även 2019 varianten FYI så 3-4 år gammal beroende på när under 2019 de släppte modellen.

Det stämmer inte att B2:an har stöd för HDMI 2.1 på fler portar, det är tvärtom. B9:an har stöd på alla fyra medans B2:an bara har stöd på två.
Jag har själv en 65" B9 samt en 42" C2 och skillnaden när det gäller bildkvalitet och funktioner är mikroskopisk.
Så får man tag på en fin och inte allt för hårdkörd B9:a till bra pris så kan det vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbo66:

Det stämmer inte att B2:an har stöd för HDMI 2.1 på fler portar, det är tvärtom. B9:an har stöd på alla fyra medans B2:an bara har stöd på två.
Jag har själv en 65" B9 samt en 42" C2 och skillnaden när det gäller bildkvalitet och funktioner är mikroskopisk.
Så får man tag på en fin och inte allt för hårdkörd B9:a till bra pris så kan det vara ett alternativ.

Redigerar mitt inlägg. Jag antog att det blivit bättre sedan 2019.. Däremot håller jag fortfarande på team "ny" med motivation om OLED och inbränning osv. Just den biten har blivit bättre senaste generationerna. Men det kanske var B9 som var brytpunkten på "meh" till "ok"?
Har man en riktigt tajt budget så är det säkert bättre att gå begagnat.

Sen är 65" begagnat kanske ännu bättre då man kan få 40% större bildyta men beror på priserna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.