3080 AORUS MASTER (Software krasch!)

Permalänk
Medlem

3080 AORUS MASTER (Software krasch!)

Tjena! Har ett aorus master grafikkort som såklart har en lcd skärm på framsidan som man utnyttja med gifs, info etc..

Problemet är då att den kraschar med iCue programmet och gör så att rgb fusion 2.0 (aorus software) ej funkar!

Har haft standard animationen på grafikkortet sedan början och det måste fan finnas en lösning till att få båda att funka, vill ju såklart kunna customisa min lcd skärm jag har på grafikkortet!
Någon som har lösning till det eller alternativa program?
Tacksam för all svar!

Permalänk

Testat SignalRGB?

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Testat SignalRGB?

nope, har tänkt på det och sägs att det ska funka men jag har lian li case med massa rgb och det skulle vara surt om jag fick avinstallera alla program till dessa och signal rgb inte funkar🥴
(hört att det är massa problem med den)

Permalänk
Skrivet av RHYMA24:

nope, har tänkt på det och sägs att det ska funka men jag har lian li case med massa rgb och det skulle vara surt om jag fick avinstallera alla program till dessa och signal rgb inte funkar🥴
(hört att det är massa problem med den)

Har själv en massa RGB och har haft problem med Asus Armory Crate som inte går att installera tillika som att ICUE inte fungerar på ett vettigt sätt med en massa buggar. Armory Crate måste vara installerat samtidigt som ICUE för att få Asus hårdvara att synka. Testade Signal RGB och det hittade samtlig hårdvara direkt och har funkat klockrent. Har tagit bort ICUE helt och kör bara med Signal RGB.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Har själv en massa RGB och har haft problem med Asus Armory Crate som inte går att installera tillika som att ICUE inte fungerar på ett vettigt sätt med en massa buggar. Armory Crate måste vara installerat samtidigt som ICUE för att få Asus hårdvara att synka. Testade Signal RGB och det hittade samtlig hårdvara direkt och har funkat klockrent. Har tagit bort ICUE helt och kör bara med Signal RGB.

Jag prövade faktiskt signal rgb idag men det var jätteklabbigt. Det var bara mitt keyboard och mus som funkade bra, resten var bara massa lag och strul..

Finns där något annat alternativ istället för icue eller bara till fusion rgb? Kan man använda signal rgb till enbart gpu?

Permalänk
Skrivet av RHYMA24:

Jag prövade faktiskt signal rgb idag men det var jätteklabbigt. Det var bara mitt keyboard och mus som funkade bra, resten var bara massa lag och strul..

Finns där något annat alternativ istället för icue eller bara till fusion rgb? Kan man använda signal rgb till enbart gpu?

Jag hade lite bekymmer att lära mig hitta rätt inställningar och var dessa skulle ändras för respektive hårdvara. Det var väl det som var det mest komplicerade, men när det var gjort så är det inga problem. Testa kör flera mjukvaror. Problemet blir troligen att få dessa att synka mot varandra om du vill ha en massa blink i olika färgkombinationer. Vill du ha en statisk färg så funkar det nog.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest