Cooler Master sneglar åt Lego med modulära Qube 500

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master sneglar åt Lego med modulära Qube 500

Inspirerade av danska plastklossar levereras den förhållandevis kompakta lådan i platt paket och med många konfigurationsmöjligheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sneglar på inwin*

Permalänk
Medlem

Det ser trevligt ut, måste köpa ett bara för att testa.

Permalänk
Medlem

Tänker mer på Meccano, avataren till trots

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

*Sneglar på Lazer3D LZ7.

Kul att fler kör med mer kompakta transporter.

Permalänk
Medlem

Ser bättre ut än inwin.😀
Eller kan företagen ta en vanlig låda som redan finns. Ta bort nitarna och sätt skruvar istället. Borde fungera det med, varför bygga nytt med häftig färg eller unika coola detaljer. 😀

Hoppas iaf detta slår, bra för miljön.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av MarkSix:

Det ser trevligt ut, måste köpa ett bara för att testa.

Det kändes trevligt på plats! Vi funderar på att få hit ett, så man kan se lite närmare på hur slutgiltiga produkten blir. Jag föreslog SweC-orange om inte annat, vi får väl se om de kan lösa det

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Det kändes trevligt på plats! Vi funderar på att få hit ett, så man kan se lite närmare på hur slutgiltiga produkten blir. Jag föreslog SweC-orange om inte annat, vi får väl se om de kan lösa det

3d-skrivare?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av orig_rejser:

3d-skrivare?

Jag har för mig att de pratade om det faktiskt, att göra det möjligt att 3D-printa egna frontpaneler osv. Jag ska inte svära på det, många möten och mycket info kan ha förvirrat mig, men det är om inte annat ett väldigt logiskt tillskott för den här typen av chassi

Permalänk
Medlem

Färgvalen känns väl lite sådär, pastell är så 80-tal.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Fractal Design North verkar ha fått goda omdömen både i Sverige och internationellt för sitt utseende så jag tror säkert att andra tillverkare börjar snegla på det här med träpanel i fronten. Men som med allt annat så beror det mycket på implementeringen om det ska se bra eller dåligt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det kändes trevligt på plats! Vi funderar på att få hit ett, så man kan se lite närmare på hur slutgiltiga produkten blir. Jag föreslog SweC-orange om inte annat, vi får väl se om de kan lösa det

Aprikoskräm med mjölk är en fin kombination

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Alphahanne:

Färgvalen känns väl lite sådär, pastell är så 80-tal.

Som jag förstod de planerar de en vanlig vit/svart också, samt 1-2 färggladare alternativ Det var åtminstone i någon sådan bana tankarna gick när vi pratade med dem, men just det var väl det som inte var helt spikat än.

Permalänk
Medlem

När det gäller färgval så medger ju den modulära uppbyggnaden att man kan måla själv!

Har jag uppfattat det rätt att nätaggregatet ska monteras vertikalt innanför frontplåten, där kabelhärvan hänger på bilderna?