EVGA lämnar grafikkortsvärlden med flaggan i topp

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

På den "gamla goda tiden" var det EVGA eller BFG jag alltid i första hand letade efter när nya grafikkort lanserades.

På den " VÄLDIGT gamla goda tiden" så var det alltid Canopus jag letade efter. Dom slängde bl.a på 50% mer minne samt tv-utgång på deras Voodoo 1 kort utan att ta mer betalt än andra eller att kortet blev större rent fysiskt. Underbart kort som inköptes 1997

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gelantious:

Hade varit nice om dom börjat sammarbeta med AMD istället.
Intel tror jag det blir svårt för, känns som att dom är lika, om inte mer kontrollerande än Nvidia.

Jay's 2 Cents skulle fått spel, haha.

Han är en Hardcore EVGA fan och en sucker för Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

EVGA är ju överlägsna RMA än alla andra...

Min erfarenhet talar rakt emot detta påstående. Var helt omöjligt att få igenom mina 1080s som gått pga VRM, som var ett välkänt problem. Hade önskat att dom varit smidiga att jobba med men så var inte fallet.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

På den " VÄLDIGT gamla goda tiden" så var det alltid Canopus jag letade efter. Dom slängde bl.a på 50% mer minne samt tv-utgång på deras Voodoo 1 kort utan att ta mer betalt än andra eller att kortet blev större rent fysiskt. Underbart kort som inköptes 1997

Det var väl den här gamla klassikern, Pure3D? 6MB istället för 4MB, och en TV-utgång för både TV och monitor igång samtidigt.
Det var grejer det!

https://www.tomshardware.com/reviews/3d-accelerator-card-revi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Det var väl den här gamla klassikern, Pure3D? 6MB istället för 4MB, och en TV-utgång för både TV och monitor igång samtidigt.
Det var grejer det!

https://www.tomshardware.com/reviews/3d-accelerator-card-revi...

Ja det stämmer bra!
Det var sjukt coolt att köra GLQuake på min, för den tiden stora, 32-tummare (tv då alltså) istället för den lilla vanliga 17-tums monitorn man hade till datorn. Ah minnen...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grankulan:

Jay's 2 Cents skulle fått spel, haha.

Han är en Hardcore EVGA fan och en sucker för Nvidia.

Mig veterligen så är Jays nuvarande speldator en AMD burk. Visserligen första på länge men ändå.

Tror Linus Tech Tips också kör på det tbh enligt dom senaste videosarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Partyprime:

Gick utan problem att göra när jag sålde mitt GTX 1080 runt 2018-2019. Jag behövde bara avregga från mitt konto så kunde nya köparen regga på nytt och ha kvar återstående garanti-tid.

Inte för mig köpte ett begagnat EVGA GTX 980Ti. Det kortet hade inte varit registrerat tidigare. Jag skapade ett konto hos EVGA, laddade upp kvittot. Sen när kortet tvärdog ca 2 år gammal så gjorde jag ett garantianspråk. Jag fick avslag då det stod första kunds namn på kvittot vilket inte va samma som på mitt konto.

Skrivet av Zippeer:

Gäller väl de flesta märken och produkter?

Vet inte, men jag har aldrig råkat ut för det tidigare.
Skiljer nog från producent till producent eftersom det inte är reglerat i lag gällande överlåtelse av garanti.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grankulan:

Jay's 2 Cents skulle fått spel, haha.

Han är en Hardcore EVGA fan och en sucker för Nvidia.

Ja hardcore EVGA, men att dom kör flera AMD riggar kör honom till en mega sucker för nVIDIA.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Det är möjligt men det är ju inte samma poäng, då är det utanför videon isf.

edit: Cens var väl den andra killen som var med i videon.

Cens var den vita killen som stod jämte biso biso. Det är hans namn som står på resultatet i hall of fame trots att det är biso biso som körde klockningen. Resultatet är högre än det som visades på film även om det på film var rekordet så pushade de ut ännu mer.

Faktiskt aldrig ägd ett evga kort. Mest pga priserna som var lite högre än alla andra. Men jag sade alltid att de var bäst om man ville lägga lite extra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Vet inte, men jag har aldrig råkat ut för det tidigare.
Skiljer nog från producent till producent eftersom det inte är reglerat i lag gällande överlåtelse av garanti.

Svårt att lagstagda något frivilligt som garanti

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Cens var den vita killen som stod jämte biso biso. Det är hans namn som står på resultatet i hall of fame trots att det är biso biso som körde klockningen. Resultatet är högre än det som visades på film även om det på film var rekordet så pushade de ut ännu mer.

Faktiskt aldrig ägd ett evga kort. Mest pga priserna som var lite högre än alla andra. Men jag sade alltid att de var bäst om man ville lägga lite extra.

Stämmer bra det, men resultaten i videon var inte godkännda vilket är det jag undrar över. Att dom laddar upp i Cens namn och slår rekordet igen offcam är en helt annan sak.