Utforskaren i Windows 11 får nytt utseende

Permalänk
Medlem

Blä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja det här var intressant!

Man ser en fillista - som får plats att visa 8 filer på en hel skärm...
Det ser faktiskt inte riktigt klokt ut.

Ja, det måste få plats mycket.

Nu ser det nog ut som default-vyn när man öppnar utforskaren och inte är i någon specifik katalog. Där är recent, pinned och recommended files. Vad som händer när man trycker på en katalog och ändrar till "Detailes"-vyn så blir det förhoppningsvid bättre.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Det finns folk som fortfarande använder utforskaren regelbundet? Jag använder den lika villigt som jag avänder edge/internet explorer. Bara precis när jag absolut måste och inte orkar installera total commander eller liknande.

Oh ja, ser inte direkt något syfte att ladda hem och använda något alternativ. Det fungerar för det jag använder det för.
Sen använder jag också Edge, gick från Chrome för var lite trött på det. Har fungerar ypperligt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Ja, det måste få plats mycket.

Nu ser det nog ut som default-vyn när man öppnar utforskaren och inte är i någon specifik katalog. Där är recent, pinned och recommended files. Vad som händer när man trycker på en katalog och ändrar till "Detailes"-vyn så blir det förhoppningsvid bättre.

Ska detta ersätta "Min dator"? Horribelt isåfall. Jag vill see mina hårddiskar, inget annat.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Kyraal:

@Enviro Tycker det är rätt så oansvarligt av er att publicera sådana bilder utan varning. Ni borde ta lite redaktionellt ansvar här. Det är rätt så uppenbart av kommentarerna att döma att skärmdumpen i artikeln inte är för känsliga läsare.

Själv kör jag annars med Directory Opus, men jag tackar inte nej till en mer intelligent explorer, för det är ju ändå ganska ofta man sitter vid en dator man själv inte har konfigurerat.

Jag röstar för att @Enviro får sitta i skamvrån med dumstrut resten av veckan. Inte okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerWigren:

Varför så jäkla glest mellan raderna? Vill de att vi ska slita ut scrollhjulet?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Dallen:

Nu var det ju förutom "climate action" även "redefining feminism" och "racial equity" bland dokumenten.

Tycker man inte att detta är woke så är man förmodligen woke.

Ja, då är jag väl det då. Men hellre det än att vara så jädra skitnödig. Det måste vara sjukt jobbigt att gå runt och bli upprörd över dessa småsaker.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Kyraal:

@Enviro Tycker det är rätt så oansvarligt av er att publicera sådana bilder utan varning. Ni borde ta lite redaktionellt ansvar här. Det är rätt så uppenbart av kommentarerna att döma att skärmdumpen i artikeln inte är för känsliga läsare.

Själv kör jag annars med Directory Opus, men jag tackar inte nej till en mer intelligent explorer, för det är ju ändå ganska ofta man sitter vid en dator man själv inte har konfigurerat.

Yeah, sorry. Borde låtit den gå genom en ordentlig check innan publicering. Ber ödmjukast om ursäkt. Här har ni reviderad version som borde vara snällare mot ögonen. <3

Fotnot: Rensar upp i tråden på grund av anledningar.

Permalänk
Vägledare

Edgxplorer

Permalänk
Medlem

Jag kan inte rada upp knapparna. Så får bara ett chrome icon till mina 100 tals sajter jag håller öppet allt som ofta. Så win 11 är för mig helt galet dåligt och har det bara därför i laptop.Men
håller på få total bryt .Annars inget direkt klaga på win 11.Men detta är en deal breaker.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande kvar på Win10 av olika anledningar, men ska intressant att se hur mycket man kan ställa in själv och hur mycket som man blir påtvingad.

Hoppas verkligen de styr upp context menyn!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Enviro:

Yeah, sorry. Borde låtit den gå genom en ordentlig check innan publicering. Ber ödmjukast om ursäkt. Här har ni reviderad version som borde vara snällare mot ögonen. <3

<Uppladdad bildlänk>

Fotnot: Rensar upp i tråden på grund av anledningar.

"Våld och Diesel" - det låter som ett bra hårdrocksalbum!

Tillbaka till frågan om de tekniska förändringarna. Jag är på samma sida som @Söderbäck, @PerWigren m.fl. Det verkar onödigt vara onödigt mycket tomrum mellan allt - troligtvis för att passa alla pekskärmsanvändare, men det blir ineffektivt för oss som jobbar mycket på laptop på resande fot. Sitter jag hemma på 34" skärmen så spelar det mindre roll.

På plus-sidan finner jag "rekommenderat" där algoritmer försöker förutspå vilka dokument jag behöver (som jag tycker fungerar rätt bra, det verkar baseras på vilket av mina delade dokument kollegor nyligen skrivit i, samt vilka dokument som omnämns i mötesbokningar m.m.).

Dessutom ser jag fram emot funktionen "göra det lättare att se om filerna har någon koppling till specifika mailtrådar, samt vilka som har tillgång till filen via molnet." Det är många gånger jag har behövt gräva runt i OneDrive eller Sharepoint för att försöka reda ut vilka som nu har tillgång till en fil man delade på individnivå med 3-4 kollegor för ett halvår sen

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

fyfan, massa embaddeade webbelement i explorer, what could possibly go wrong..

min migration från windows kan verkligen inte ske snabbare, jag måste göra det snart känner jag, hur många fler generationer får man ha ett lokalt konto? kanske 2? sedan är det permanent online konto som gäller.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av dakke:

fyfan, massa embaddeade webbelement i explorer, what could possibly go wrong..

min migration från windows kan verkligen inte ske snabbare, jag måste göra det snart känner jag, hur många fler generationer får man ha ett lokalt konto? kanske 2? sedan är det permanent online konto som gäller.

Jag säger inte att du har "fel" eller så - jag är bara nyfiken. Varför vill du inte signa in med ett Microsoft konto och få inställnings-synk m.m. på köpet? Jag tycker det är supersmidigt när jag har både en laptop och en stationär att allt "följer med". Det tillsammans med att Firefox synkar alla mina bokmärken, surfhistorik etc. är ju bland det bekvämaste som finns!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Själv kör jag annars med Directory Opus...

Samma här! Har gett upp Windows 11 helt efter att ha insett att jag bara vill ha allt som jag har det i Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Genvägar för att klippa och klistra har flyttats ned till rutan där filerna befinner sig, istället för att ligga i topplistan.

Men! Vafan!

Sådana funktioner SKA ju ligga i verktygsraden högst upp, det är ju det man har verktygsraden till! Nu har de ju satt dit en andra verktygsrad som snor ännu mer vertikalt utrymme i fönstret, helt utan någon reell vinst.

Windows 11 är verkligen sämsta skiten alltså ur UI/UX-synpunkt, värsta jävla bullshitten jag sett från Microfjopp någonsin. Startmenyn är fortfarande efter flera år oanvändbart usel och rent jävlig, nya kontrollpanelen är ett elände att hitta i och det fattas FORTFARANDE funktioner i den som man måste använda gamla kontrollpanelen för att åstadkomma, taskbar har försämrats med funktioner som försvunnit (ingen text på knapparna i Win11 till exempel - vafan!) men däremot med nya buggar - tex lägger jag datorn i viloläge och väcker den igen försvinner ikonerna från knapparna så man ser inte längre vilka programmen är. Tack för den Obama Nitella, eller vafan han nu heter.

Och nu senaste genidraget? Alla mappar grupperas automatiskt efter senast ändrad/tillagd utan att jag bett om det, och det går inte att stänga av helt och hållet vad jag kan se. Hämtade Filer-mappen började gruppera prylar helt spontant av sig självt för några dagar sedan, något som jag finner så vidrigt jävla irriterande att det känns som att jag kunde explodera närsomhelst - ett helt ologiskt och meningslöst beteende. Finner inget behov eller existensberättigande med det alls.

Iallafall... Stängde av det i huvudmappen genom att högerklicka och feppla lite (fanns inget annat synbart sätt att göra det på som jag hittade iallafall) men VARENDA undermapp bär sig likadant åt. Och allt utan att jag bett om det! Microfjopp SLUTA FUCKA MED MIN DATOR FAN! Gnnnhhhh...!!!

Permalänk
Medlem

Låter som att jag väntar vidare med win 11. får hoppas dom gör så att man kan ändra detta själv eller lägger in ett win 10 tema för oss som vant oss vid det.

EDIT: Var det inte windows 98SE som hade windows 95 tema eller var det kanske xp?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Det explorer behöver för att bli användbar är dual-pane view och möjligheten att få se storleken på mappar. Storleken på mappar må låta rätt random, men ack vad guld värt det är så fort man vants sig vid det från Directory Opus. Även möjligheten att gå upp ur mappar genom att dubbelklicka på nåt tomt ställe i fönstret är också väldigt smutt, men inte alls lika stor dealbreakar som avsaknade av dual-pane o mappstorlek.

Exakt min tanke också.
Det är nu 12 år sedan jag första gången testade att ha flikar i utforskaren med programmet Clover. Dubbelklicka-upp-ett-steg-från mappar fanns också inbakat.
Det var en sorg att behöva överge det då jag gick över till Win10 och Clover hade börjat bli riktigt dåligt.
Började använda Groupy istället, men det saknade vissa saker såsom dubbelklick-funktionen tex.

Om de kan implementera ett sätt att smidigt gå uppåt ett steg i mapparna så vore det väldigt välkommet, men jag tvivlar... det tog dem så här lång tid att få in flikar, hur lång tid tar det då med andra självklara funktioner?
Synd att utforskaren (och Win11 i övrigt) är designat med så otroligt mycket döyta. Och idiotiska menyer som är mer anpassade för ett TouchOS...

EDIT:
What the f.... tydligen så fanns det "Upp ett steg" funktion i Groupy. Råkade just av misstag trycka på scrollknappen på tom ruta och blev skickad uppåt ett steg i mappen. Tamefan fantastiskt. Bättre än ingenting. Synd att jag upptäckde det så sent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

EDIT: Var det inte windows 98SE som hade windows 95 tema eller var det kanske xp?

Det var XP:

Däremot gick det även att köra Vista och 7:an i liknande läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

"Våld och Diesel" - det låter som ett bra hårdrocksalbum!

Tillbaka till frågan om de tekniska förändringarna. Jag är på samma sida som @Söderbäck, @PerWigren m.fl. Det verkar onödigt vara onödigt mycket tomrum mellan allt - troligtvis för att passa alla pekskärmsanvändare, men det blir ineffektivt för oss som jobbar mycket på laptop på resande fot. Sitter jag hemma på 34" skärmen så spelar det mindre roll.

På plus-sidan finner jag "rekommenderat" där algoritmer försöker förutspå vilka dokument jag behöver (som jag tycker fungerar rätt bra, det verkar baseras på vilket av mina delade dokument kollegor nyligen skrivit i, samt vilka dokument som omnämns i mötesbokningar m.m.).

Dessutom ser jag fram emot funktionen "göra det lättare att se om filerna har någon koppling till specifika mailtrådar, samt vilka som har tillgång till filen via molnet." Det är många gånger jag har behövt gräva runt i OneDrive eller Sharepoint för att försöka reda ut vilka som nu har tillgång till en fil man delade på individnivå med 3-4 kollegor för ett halvår sen

Tänkte bara inflika att många i tråden påpekat att man kan aktivera 'compact view'. I mina test går man från 15 till 22 filer (densistetökning på typ 50%). Personligen valde jag att uppdatera till W11 efter jag fick se den renare filhanteraren på en kollegas dator. Har länge tyckt att windows upplevts designmässigt efter OSX / Majoriteten Linux distar, W10 / W11 var vad jag länge suktat över.

Kan nämna att jag använder både en Surface Laptop 3 & Surface Pro 3 (lever än) och är aktiv användare av touch när jag använder datorn. Jag gillar att ha mindre kompakt på dessa enheter och kör compact view på min stationära. Har aldrig stört mig och majoriteten här i forumet upplevs lite 'klaga för klagandets skull' på alla designmässiga förändringar MS vill göra.

Varför inte stanna kvar på XP? XP och W7 måste väl vara de mest power-user-centriska versionerna MS någonsin släppt? Många klagar på inställningarna i de nyare versioneran men jag provade gå tillbaka till W7 en månad och tyckte ändå att dagens layout är bättre (om än fortfarande lite splittrat i vissa delar). Jag tror majoriteten bara inte vill lära om sig, även om det upplevs krångligt till en början tror jag nya användare finner dagens version lättare att navigera och finna det man behöver.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Ser mer eller mindre ut som google drive. Hade önskat dom bara snodde dolphin från kde, då hade jag varit riktigt nöjd.

Kommandotolken i botten är king!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Kanske är något sådant microsoft borde göra så att dom som inte vill ha det där kan slippa. Eller helt enkelt on/off inställningar för delar av uit folk vill kunna ändra.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Hur menar du? Förhandsvisning av dokument har väl funnits i rätt många versioner nu, och annars ser jag inget som innebär större risker.

Som jag fattade det skulle de även integrera (funktioner från) Outlook eller jag kanske läste fel.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga en sak, Pizza.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Deerhall:

Tänkte bara inflika att många i tråden påpekat att man kan aktivera 'compact view'. I mina test går man från 15 till 22 filer (densistetökning på typ 50%). Personligen valde jag att uppdatera till W11 efter jag fick se den renare filhanteraren på en kollegas dator. Har länge tyckt att windows upplevts designmässigt efter OSX / Majoriteten Linux distar, W10 / W11 var vad jag länge suktat över.

Kan nämna att jag använder både en Surface Laptop 3 & Surface Pro 3 (lever än) och är aktiv användare av touch när jag använder datorn. Jag gillar att ha mindre kompakt på dessa enheter och kör compact view på min stationära. Har aldrig stört mig och majoriteten här i forumet upplevs lite 'klaga för klagandets skull' på alla designmässiga förändringar MS vill göra.

Varför inte stanna kvar på XP? XP och W7 måste väl vara de mest power-user-centriska versionerna MS någonsin släppt? Många klagar på inställningarna i de nyare versioneran men jag provade gå tillbaka till W7 en månad och tyckte ändå att dagens layout är bättre (om än fortfarande lite splittrat i vissa delar). Jag tror majoriteten bara inte vill lära om sig, även om det upplevs krångligt till en början tror jag nya användare finner dagens version lättare att navigera och finna det man behöver.

Ja, alla gillar vi olika Jag använder en Surface Laptop 4, och trivs bra med Windows 11. Jag tycker faktiskt det är det bästa Windows hittills - för dagens förutsättningar. Så så värst klagande upplever jag inte att jag är? Eller ja, avser jag inte att vara åtminstone.

Däremot använder jag aldrig, någonsin touch. Det enda touch medförde på min Surface Laptop är att jag inte får använda den när jag tar Microsoft certifieringar online eftersom testerna strikt förbjuder Touchskärmar, mjukvaran detekterar och hindrar dig från att starta prov-sessionen om du har touch skärm. Så nu måste jag använda en lånedator varje gång jag certifierar mig inom Azure...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Yeah, sorry. Borde låtit den gå genom en ordentlig check innan publicering. Ber ödmjukast om ursäkt. Här har ni reviderad version som borde vara snällare mot ögonen. <3

Hahahaha – LOL på riktigt! 😂

Tycker för övrigt att nya Utforskaren ser modern och grafiskt stilig ut. Hoppas den även blir funktionabel. Och att tredjepartsutveklare hakar på designspråket med sina appar. 2030 kanske …

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag vidhåller att "peak windows UI" var med Windows 2000.
Ingenting jag ser av W11 gör att jag blir mer sugen att installera det.
Jag menar reklam direkt i explorer, ¤%&#¤"%&%!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Deerhall:

Varför inte stanna kvar på XP?

Wut. Hur ska det gå till? MS släppte ju supporten för flera år sedan, kommer inga mer buggfixar eller ens säkerhetsuppdateringar längre. För att inte tala om hårdvarustödet, är ju typ inget som annonserar XP-stöd längre, eller ens windows 7 för den delen (Vista är ju ingen ide att nämna typ lol.) Och kan man öht trixa ett modernt grafikkort att fungera under XP ens med begränsat stöd för funktioner (RT lär man ju få glömma till exempel, likaså directstorage osv)?

Citat:

Jag tror majoriteten bara inte vill lära om sig, även om det upplevs krångligt till en början tror jag nya användare finner dagens version lättare att navigera och finna det man behöver.

Win11 ser snyggare ut - i mångt och mycket för att tidigare versioner av Win var så embarmligt uråldrigt gamla och sletna; en hel del av UI-koden var ju från hedenhös och hörde ursprungligen till XP, Win2000, eller till och med Win95 (nätverkshantering, enhetshanteraren, ett flertal kontrollpanelsapplets som mus, tangentbord osv.)

Vad gäller navigeringen så har jag svårt att se hur den skulle vara enklare med dagens UI. Ta bara en sådan sak som att ändra skärmupplösning i den nya inställningsappen. Hittar du det under "Anpassning"? lol Nej. Det ligger under rubriken "System", som inte har någon hjälptext för att indikera att så är fallet. Men är inte skärmupplösning en typ av anpassning, då? Svar ja, skulle då iallafall jag ha sagt, men Microfjopp i sin visdom... *axelryck*

Sedan det faktum att allt som har med ditt användarkonto att göra (och en hel del annat i tillägg) ligger dolt i en osynlig knapp ovanför sökfältet - det finns ingen indikation att fältet runtikring ditt användarnamn/microfjoppkonto är klickbart, och såklart igen ingen hjälpande beskrivning av vad man kan förväntas finna där heller. Och ingen kan nog förklara varför i helwitti denna knappen inte ser ut som en knapp, och inte ligger tillsammans med de andra knapparna...! Bara ren inkompetens såvitt jag kan se!

Lika illa är det nog med varför exakt det finns ett fält som heter "Rekommenderat" i startmenyn där diverse blandad SKIT dyker upp helt utan logik (som om jag någonsin kommer låta min dator välja vad för filer eller program jag tänker öppna härnäst.) Lustigt nog står det just nu "Ju mer du använder din enhet, desto oftare visas dina senaste filer och nya appar här" i det fältet - jo TJENA den här OS-installationen är bara flera år gammal fan! Jag använder den typ tio timmar om dan bara fan!

...Eller varför knappen "Alla Appar" är så jävla liten och undanstoppad i diagonalt motsatta hörnet av startmenyn jämfört med startknappen. Logiskt vore ju att den knappen ligger helt intill startknappen (om det ens måste finnas en extraknapp - före Win8 1/2 så var det ju inte så) så man slipper flyga så förbannat med muspekaren, men det skulle ju göra UI/UX bättre så så kan man ju inte ha det.

Eller notiscentret, som som standard bara visar den senaste notisen, med en knapp för att expandera även fast det finns tomt utrymme nedanför! WTTTTTTTFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!! Vad för hjärnmonster som kom på den får jag väl aldrig veta!

Generellt så kräver Win11 märkbart mer klickande och fepplande i princip överallt för att göra samma saker som i tidigare Win-versioner. Man kan hålla på hela natten med att hitta dunderpuckade dumheter i UI:t, men det tar för lång tid så jag stoppar här...

Permalänk

Om ni lär tangentbordet och dess genvägar så är allt som vanligt

Dagens genvängstips är win+shift+s

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Sötast
Skrivet av psilobe:

Flikarna ser najs ut, dock lite väl mycket webbläsare feeling vilket gör mig orolig att det bara är en tidsfråga innan dom börjar mygla in reklam och annat där.

Mygla in?

Exakt hela menyn så office 365 / onedrive ser ut.
Ett totalt icke navigerbart skit av intryck från höger och vänster och det jobb den är absolut bäst på är att få en att inte hitta något av det man behöver.

Detta står man nu ut med hela dagen på jobb då det är så uselt implementerad, ska folk nu behöva fortsätta det på fritiden också?

Min första ever Mac som jag nyss köpte visar sig för varje dag bli ett bättre köp.