Snabbkoll: Ser du fram emot nya telefoner från Samsung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det jag brukar fråga mig är vad kan en telefon för 10k göra som en telefon för 1k inte klarar av och jag brukar inte finna några större fördelar.
Telefoner brukar ge upp efter cirka 3 år (om man inte klantat sönder den innan)ändå, så varför betala det 10 dubbla priset.

1000kr är lite väl lågt kanske? För att få något acceptabelt. Det är ju väldigt subjektivt. Jag håller dock helt med om din poäng, mest att man runt 1000kr så misstänker jag att telefonerna är liiiiiite för slöa för mitt tycke.

Man kan torka sig i röven med reklampapper och det gör väl jobbet, men upplevelsen är inte så angenäm.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Nej min oneplus 8T från 2020 duger fint. Kan plocka ut via jobbet men har inget behov.

Permalänk

Har byte abonnemang. Har man lust så byter man. Helt ärligt. Många saker man önskade Samsung hadde kunnat ge. S23u känns mest nja.
Man har läst att SD 8+ 2 skall vara si och så bra. Hellre önskat de kunde behållit Enyxos och gjort den bättre. Istället för 200mp kunde de teamat upp med någon kamera jätte och gjort mjukvaran för foto bättre. Gett telefonen ordentligt med RAM och HD från start och inte hålla på med detta skit som de nu envisas med. 120hz skärm ännu en gång när säkerligen den nyaste vikbara som kommer få nästa version utav LTPO.
Om ni nu tror jag tycker Iphone är bättre så har ni fel. Den är lika illa ute som Samsung. De här två jättarna håller på att få slut på idéer eller vad.

Permalänk
Medlem

Svårt att bli exalterad över nya telefoner. Ja, dom är bättre - snabbare, mer responsiv, bättre kamera, mer lagring osv. Men något revolutionerande är det aldrig.

Och men dagens priser på 10K+ känns telefonen mer som ett nödvändigt ont typ vart 3e år.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Nej, Samsung-telefonerna har blivit för dyra. Jag förstår att de inte kan konkurrera i pris med prisdopade Kina-telefoner, men S-serien är nästan lika löjligt prissatt som Apples telefoner.

Den dag Samsung släpper en avskalad no-nonsense telefon med fokus på kamera och batteritid är jag intresserad.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Nej, Samsung är inget för mig.
För runda och deras UI ser ut som kom och hjälp mig/designat i paint på Win95-tiden.
Mycket annat också, man blir rent av arg när man ska hantera jobbtelefonen, A52.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Snusfri

Lite smått intresserad av S23 Ultra samt Fold.
Vill gärna ha 7" eller större skärm.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har en Samsung S22 "vanlig", batteritiden på den är riktigt usel trots att jag är långt ifrån en heavy user. S8 och s10e som jag haft tidigare hade klart bättre batteritid. Nästa gång kommer detta faktiskt bli en prioriteringsfråga vilket det annars inte varit på många år.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Har kvar min S10:a och så länge det inte kommer ut en ny telefon med 3.5mm ljudutgång blir det inte någon ny telefon.

Då lär du nog aldrig få en ny telefon igen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Nej, Samsung har aldrig riktigt intresserat mig överhuvudtaget faktiskt. Något med märket känns lite B i mina ögon, spanar hellre på Oneplus, Nothing och Apple

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Inte direkt, nej. Tycker dock det är bra att Samsung har relativt små telefoner, om man håller sig till standard S20, S22, etc, däremot är ju exempelvis s10e ytterligare någon halvcentimeter lägre på höjden och någon millimeter smalare, typ, och det är där jag egentligen vill ha telefonen, storleksmässigt. Men nu ser jag att S20 är smalast. Får hoppas att de säljer bra, de "smala".

Sedan är priserna så höga att man inte längtar efter att ta fram större delen av månadslönen för en telefon.
Dock går det att få ganska bra erbjudanden på just Samsung har jag märkt, så sitter just nu med en S21 och 100GB data bundet i 2 år för 345kr/mån. Sedan ska jag nog skala ner på abonnemanget när bindningen går ut, till något billigare, klarar mig med ca 15-20GB data om man bara får spara en pott till sommarsemestern då det går minst 50-100GB tydligen.

Saker jag tycker om med Samsung : formatet, stödet för OS-uppdateringar och säkerhetspatchar, lätt att hitta nya skal även när de är äldre, Samsung DEX (som jag hoppas ska bli ännu bättre).

Saker som är dåligt med Samsung : Ingen samtalsinspelning. Det här är riktigt uselt och det som kan få mig att börja leta efter alternativ när den tiden kommer.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Då lär du nog aldrig få en ny telefon igen.

Åtminstone Asus har kvar den så vitt jag vet, den finns även kvar på en del modeller från Motorola och Nokia.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Då lär du nog aldrig få en ny telefon igen.

Inte om han ska ha flaggskeppsmodellen från Samsung. Men både Sony och Asus kör 3.5mm på sina flaggskepp och Samsung kör fortfarande 3.5mm på A-serien.

Majoriteten av modellerna som släpptes 2022 kör fortfarande 3.5mm enligt prisjakt.

Permalänk
Medlem

S10 är ju en ny telefon enligt mig, så... Den ska hålla bra många år framåt för mig. Gillar inte direkt den klumpigt höga/breda skärmen, 9:16 ligger mycket bekvämare i handen, men det är väl som det är med det.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Då lär du nog aldrig få en ny telefon igen.

Aldrig är en lång tid. Det är som mörkast före gryningen. Och så vidare.

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Köper inte mobil till mig själv sedan 13 år tillbaka. Använder de jag får genom jobbet. Just nu iPhone 14.

Köper dock till barnen men de klarar sig med modeller runt 2k

Suck! Varenda gång när det kommer någon mobilartikel kommer ni som får gratis mobiler genom jobbet bara för att skryta. Måste vara jobbigt att ha privat och jobb på samma mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

1000kr är lite väl lågt kanske? För att få något acceptabelt. Det är ju väldigt subjektivt. Jag håller dock helt med om din poäng, mest att man runt 1000kr så misstänker jag att telefonerna är liiiiiite för slöa för mitt tycke.

Man kan torka sig i röven med reklampapper och det gör väl jobbet, men upplevelsen är inte så angenäm.

Jo, sötpunkten ligger kanske lite över tusenlappen, men Motorola för 999:- saknar egentligen inget väsentligt jämfört med en Samsung S22 för dryga 10k
Jämförelse
Visst kommer Motorolan upplevas som slö om man är van vid snabbare.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Så länge Samsung kör med ett påtvingat Bixby kommer jag aldrig ha en av deras telefoner. Vill dessutom ha 3.5mm på min telefon, valde en Sony pga detta.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Kommer nog aldrig att välja Samsung, för mycket skit, sitter idag på en pixel 5 och kommer kanske upgrade till en pixel 8 eller 7a när det blir dags. En 7a verkar ju väldigt lovande till julrean, får invänta och är om spec är bra nog

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Snabbkoll: Ser du fram emot nya telefoner från Samsung?
Nej 88%
Haha, burn

Är personligen för investerad i Apples ekosystem och jag gillar hur smutt det funkar så ingen anledning att kolla android.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

En riktig snooze fest dessa dagar när man läser nyheter om nya mobiler tycker inte det varit intressant på många år.

Har en Galaxy S21 via jobbet som jag kör med, innan dess galaxy s9 via jobbet.

Senaste telefonen jag köpte själv var en Nexus 5x.
Ny mobil nu är nått man fixar när den nuvarande dör, blir på tok för seg eller om batteriet blir jätte kasst.

Precis som vissa PC komponenter så blir de större och dyrare.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem

Nope, längesen samsung slutade vara intressanta, S10 serien var väl deras sista bra men sen gick det utför.

Permalänk

Datanördar har i princip alltid varit ointresserade av mobiler och jag pratar om ända tillbaka till början av 90talet. Inte ens när Steve Jobs hade sin presentation av iPhone så var det något som mina studiekamrater imponerades av denna. När Gsm mobiler med sms kom, så hånskrattade de datanördar jag kände. Och sa varför i h-lvete skulle man vilja skicka ett textmeddelande på mobilen?

Med det sagt så tycker jag utvecklingen av mobiler går fort framåt om man jämför emot det mesta andra teknik som man köper. Det går dock inte i rusande fart så man känner att man måste byta mobil varje år, men det gör man inte heller med ens annan teknik som dammsugare, tv, hörlurar etc.

För min del är jag sugen på Samsungs A-serie. S-serien är såklart bättre, men det blir för dyrt för mig att köpa en S-serie och byta ofta. Och även om jag köper en ny S23 Ultra Delux. Så lär den ha ett superstort och extremt irriterande kamerahål i skärmen. Som jag hoppas på försvinner snart i kommande mobiler. (det finns några mindre bra alternativ idag)

Permalänk
Medlem

Hoppas de slutar med kurvade kanter, ett helvete att få skärmskydd att sitta kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Aldrig är en lång tid. Det är som mörkast före gryningen. Och så vidare.

Först och främst tar porten väldigt mycket plats, vilket är svårt att göra utrymme för. Speciellt när marknaden som efterfrågar detta, lär vara extremt liten.

Du kan köpa en dedikerad mediespelare, en adapter, eller som alla andra, hörlurar med bluetooth.

Jag har väldigt svårt att se att detta skulle komma tillbaka.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Datanördar har i princip alltid varit ointresserade av mobiler och jag pratar om ända tillbaka till början av 90talet. Inte ens när Steve Jobs hade sin presentation av iPhone så var det något som mina studiekamrater imponerades av denna. När Gsm mobiler med sms kom, så hånskrattade de datanördar jag kände. Och sa varför i h-lvete skulle man vilja skicka ett textmeddelande på mobilen?

Så enligt ovan har datanördar fel om vad som långsiktigt kommer att bli populärt?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Musikälskare

Inte alls, är en apple-fan -_-

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Kommer kika på mrwhoistheboss video o någon till för jag är nyfiken hur Samsung hanterar 200mpixel kameran.
Men det blir inget köp för jag köpte redan en Xiaomi mi12t pro under BF

Hoppas de pushar på utvecklingen på något sätt, så lite nyfiken är man ju

Ägt 4 Samsung, bara den första var usel.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Bättre kamera och batteri

Jag kommer självklart köpa den då jag har en Samsung S22 idag. Det jag ser fram emot är bättre videokamera och batteri som håller längre.

Dock är ultran för stor och Plus på gränsen.

Men jag köper den i Thailand direkt av Samsung där den är mycket billigare samt får man med lite extra förmåner vid pre-order värt 20k baht/6300 kr. Som gratis storleksuppgradering på alla modeller. Köper man 128gb så får man 256gb och om man köper ultra på 512gb, då blir det även det dubbla 1024gb. Samsung care gratis i 1 år, ungefär samma som Iphone/Apple har och en överraskning värt 5000 baht, vilket jag hoppas är nya buds 😁

Permalänk
Medlem

Var detta en poll eller var det bara reklam för Samstrunt?