Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Vilket tur att socialdemokraterna säger att det minsann är ett påhitt från Moderaterna att man inte tjänar mer på att vara hemma sjukskriven än att arbeta. Utan att göra politik av tråden så all heder åt dig, jag hade gärna offrat (om möjligheten fanns) den där extra tusenlappen för 165h "ledighet". Utan att vara insatt i din situation då.

Klart man ska ha goda villkor som sjukskriven också, men visst borde det löna sig att återgå till arbete också? Oavsett blockpolitik. Hoppas du är helt frisk nu eller att du återhämtar dig från din åkomma!

Tack, efter 4 år som väldigt sjuk så ser jag fram emot att pröva, sen får det gå som det går.
Arbetsgivaren för lönebidrag så han behöver bara betala ut 30% av lönen eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tack, efter 4 år som väldigt sjuk så ser jag fram emot att pröva, sen får det gå som det går.
Arbetsgivaren för lönebidrag så han behöver bara betala ut 30% av lönen eller så.

Tråkigt att höra att du varit sjuk, men skönt att det verkar gå åt rätt håll Håller tummarna!

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Vilket tur att socialdemokraterna säger att det minsann är ett påhitt från Moderaterna att man inte tjänar mer på att vara hemma sjukskriven än att arbeta. Utan att göra politik av tråden så all heder åt dig, jag hade gärna offrat (om möjligheten fanns) den där extra tusenlappen för 165h "ledighet". Utan att vara insatt i din situation då.

Klart man ska ha goda villkor som sjukskriven också, men visst borde det löna sig att återgå till arbete också? Oavsett blockpolitik. Hoppas du är helt frisk nu eller att du återhämtar dig från din åkomma!

Jag tror ingen som faktiskt är sjuk på riktigt tänker så. Då är det nog skitsamma om man får en tusenlapp mer eller mindre. Man vill bara ut i arbetslivet, göra nytta, träffa folk, få en rutin osv.

De som tänker som du skriver här ovan är det som gör att det överhuvudtaget diskuteras om hur "mycket" man får som sjukskriven.

Men det var inte det vi skulle diskutera

Själv väntar jag fortfarande på att få resultatet av fackliga förhandlingarna för att vi ska få ett humm om vad dels jag själv kommer få i löneökning men även vad jag kan ge andra

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag tror ingen som faktiskt är sjuk på riktigt tänker så. Då är det nog skitsamma om man får en tusenlapp mer eller mindre. Man vill bara ut i arbetslivet, göra nytta, träffa folk, få en rutin osv.

De som tänker som du skriver här ovan är det som gör att det överhuvudtaget diskuteras om hur "mycket" man får som sjukskriven.

Men det var inte det vi skulle diskutera

Själv väntar jag fortfarande på att få resultatet av fackliga förhandlingarna för att vi ska få ett humm om vad dels jag själv kommer få i löneökning men även vad jag kan ge andra

Ja, klart att det är så. Men har själv gått på A-kassa (efter att jag kom tillbaka från Norge) och skillnaden att gå från arbetslös med full ersättning till att arbeta 165h på ett "skitjobb" var cirka 2000kr netto. Då var jag frisk som en nötkärna såklart och det är ju en annan sak, än om man varit borta länge pga sjukdom. Men förstår att folk väljer bort arbeten för att leva på bidrag om skillnaden är liten, å det är egentligen inget konstigt alls med det. Min motivation för att ta det där arbetet var ju rätt så låg. I just mitt fall så påbörjade jag dock studier 2 månader efter, annars hade jag säkert tagit det också. Många i min direkta närhet som lever sådant liv, tyvärr. Sänk skatterna rejält för låginkomstlöner. 20% skatt på första 15 000kr/mån typ. För att ha ett arbete är meningsfullt, och viktigt.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Ja, klart att det är så. Men har själv gått på A-kassa (efter att jag kom tillbaka från Norge) och skillnaden att gå från arbetslös med full ersättning till att arbeta 165h på ett "skitjobb" var cirka 2000kr netto. Då var jag frisk som en nötkärna såklart och det är ju en annan sak, än om man varit borta länge pga sjukdom. Men förstår att folk väljer bort arbeten för att leva på bidrag om skillnaden är liten, å det är egentligen inget konstigt alls med det. Min motivation för att ta det där arbetet var ju rätt så låg. I just mitt fall så påbörjade jag dock studier 2 månader efter, annars hade jag säkert tagit det också. Många i min direkta närhet som lever sådant liv, tyvärr. Sänk skatterna rejält för låginkomstlöner. 20% skatt på första 15 000kr/mån typ. För att ha ett arbete är meningsfullt, och viktigt.

Jag skulle hellre se att grundavdraget var 120000:- i stället för strax under 20000:- per år! Det gynnar alla, men främst låginkomsttagare.

Permalänk
Skrivet av användare-234:

Gick nyss från 32.000 SEK som IT-Tekniker (Generalist, IT-Support) på en bank, mer än 10 års erfarenhet till ny tjänst som A/V-tekniker för 37.000 SEK.

Trevligt! 😀

Brist på A/V-tekniker idag!

Får man fråga vilken stad du utgår ifrån?

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Weestman:

Sänk skatterna rejält för låginkomstlöner. 20% skatt på första 15 000kr/mån typ. För att ha ett arbete är meningsfullt, och viktigt.

Vi har redan progressiva skatter och idag så är skatten under 20% för första 15k/mån.

Skrivet av Liquidedust:

Jag skulle hellre se att grundavdraget var 120000:- i stället för strax under 20000:- per år! Det gynnar alla, men främst låginkomsttagare.

Lägger ingen värdering i skattetryck eller nivåer utan mer en upplysning att tjänar man ca 20k/mån så är slutlig skatt på under 20% (i Göteborg med kommunalskatt på 32.6%).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ja, sänk skatterna för låginkomsttagare som redan har låg skatt procentuellt. Men behåll samma nivå på sjukvård och polis. Det kostar väl inget...

Permalänk
Medlem

Denna månad fick jag ut 24 000kr.

Jobbar natt i vården 82%, utbildad undersköterska. Är 40 år och jobbat sedan 17 års ålder. Nu hade jag jobbat både jul och nyår. Normalt brukar jag få ut 21 000kr.
Har inga barn eller bil, jag och frun delar hyra så jag lägger undan 10 000kr i månaden. Bor i norrland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Vill inte slänga mig ur en nivå som är helt orimlig

Om du vet namnen på några andra på samma position i företaget så kan du kolla deras deklarationer för att se vad de tjänar. Kompis till mig gjorde det när han sökte nytt - är lite pyr att jag inte kom på det själv.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av Pear4Life:

Trevligt! 😀

Brist på A/V-tekniker idag!

Får man fråga vilken stad du utgår ifrån?

Huvudstaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vi har redan progressiva skatter och idag så är skatten under 20% för första 15k/mån.
Lägger ingen värdering i skattetryck eller nivåer utan mer en upplysning att tjänar man ca 20k/mån så är slutlig skatt på under 20% (i Göteborg med kommunalskatt på 32.6%).

Om grundavdraget var 120000:- skulle en månadslön på 20000:- beskattas till cirka 15%~, en månadslön på 50000:- till cirka 24%~, en månadslön på 60000:- till cirka 28.3%~

Detta om man slipar jobbskatteavdragen, behåller man dem blir det ännu lite lägre, marginalskatten förändras knappt alls på inkomster över cirka 50000:- oavsett.

Dock är detta lite off topic 😅

Permalänk
Skrivet av användare-234:

Huvudstaden.

Aha 😀

Vad har du för arbetsuppgifter?
Är det montör/service?
Tar du fram tekniska lösningar? (Pre-Sale)

Gissar att det är inriktat mot videokonferens eller?

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Ja, klart att det är så. Men har själv gått på A-kassa (efter att jag kom tillbaka från Norge) och skillnaden att gå från arbetslös med full ersättning till att arbeta 165h på ett "skitjobb" var cirka 2000kr netto. Då var jag frisk som en nötkärna såklart och det är ju en annan sak, än om man varit borta länge pga sjukdom. Men förstår att folk väljer bort arbeten för att leva på bidrag om skillnaden är liten, å det är egentligen inget konstigt alls med det. Min motivation för att ta det där arbetet var ju rätt så låg. I just mitt fall så påbörjade jag dock studier 2 månader efter, annars hade jag säkert tagit det också. Många i min direkta närhet som lever sådant liv, tyvärr. Sänk skatterna rejält för låginkomstlöner. 20% skatt på första 15 000kr/mån typ. För att ha ett arbete är meningsfullt, och viktigt.

Det är ju ett sånt resonemang som gör att klyftorna ökar. Det följer med så mycket mer att vara på jobbet än lönen. Bidrag har man för att man inte kan jobba, inte för att man inte vill jobba. Jobb föder jobb, vem är attraktiv på arbetsmarknaden om man kläcker ur sig på intervjun att man är hellre hemma på bidrag än jobbar för att skillnaden är för liten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trihxeem:

Om du vet namnen på några andra på samma position i företaget så kan du kolla deras deklarationer för att se vad de tjänar. Kompis till mig gjorde det när han sökte nytt - är lite pyr att jag inte kom på det själv.

Funkar dock endast om de jobbat i samma position sedan förra kalenderåret, annars ser du bara uppgifterna för deras tidigare position

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av slipbit:

Det är ju ett sånt resonemang som gör att klyftorna ökar. Det följer med så mycket mer att vara på jobbet än lönen. Bidrag har man för att man inte kan jobba, inte för att man inte vill jobba. Jobb föder jobb, vem är attraktiv på arbetsmarknaden om man kläcker ur sig på intervjun att man är hellre hemma på bidrag än jobbar för att skillnaden är för liten.

Jag förstår inte vad du menar. Klyftorna ökar för att någon tror att det finns folk som går på bidrag frivilligt? Du tror inte att det finns någon i Sverige som missbrukar bidrag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Det är ju ett sånt resonemang som gör att klyftorna ökar. Det följer med så mycket mer att vara på jobbet än lönen. Bidrag har man för att man inte kan jobba, inte för att man inte vill jobba. Jobb föder jobb, vem är attraktiv på arbetsmarknaden om man kläcker ur sig på intervjun att man är hellre hemma på bidrag än jobbar för att skillnaden är för liten.

Resonemang eller inte, det är delvis sant. Jag vet åtminstone ett par som tänker och gör så. Klart det ska löna sig att arbeta, utan att för den sakens skull straffa sig å vara sjuk. Är ersättningen i princip densamma och arbetet man erbjuds knappast något man vill jobba med så förstår jag att folk inte tar de så kallade "skitjobben". Inte alla arbetar med något de trivs med. I mångt och mycket handlar det även om en moralisk fråga, om hur man tycker och tänker om systemet. Jag tänker inte sitta på höga hästar och säga att jag hade accepterat ett jobberbjudande om att arbeta på en frys i ett slakteri för några enstaka tusenlappar mer jämfört med att sitta bekvämt i min soffa här hemma och kunna göra vad jag vill om dagarna i alla fall. Med mitt nuvarande arbete? Ja, då hade jag gjort tagit erbjudandet. Men inte för vad som helst.

Kanske inte är ett stort problem egentligen, men skillnaderna kan vara alldeles för små ibland. Det har jag själv fått erfara och inte bara via flådiga valposters från högersidan. Skillnaderna, eller bristen på de, skapar också utanförskap.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Resonemang eller inte, det är delvis sant. Jag vet åtminstone ett par som tänker och gör så. Klart det ska löna sig att arbeta, utan att för den sakens skull straffa sig å vara sjuk. Är ersättningen i princip densamma och arbetet man erbjuds knappast något man vill jobba med så förstår jag att folk inte tar de så kallade "skitjobben". Inte alla arbetar med något de trivs med. I mångt och mycket handlar det även om en moralisk fråga, om hur man tycker och tänker om systemet. Jag tänker inte sitta på höga hästar och säga att jag hade accepterat ett jobberbjudande om att arbeta på en frys i ett slakteri för några enstaka tusenlappar mer jämfört med att sitta bekvämt i min soffa här hemma och kunna göra vad jag vill om dagarna i alla fall. Med mitt nuvarande arbete? Ja, då hade jag gjort tagit erbjudandet. Men inte för vad som helst.

Kanske inte är ett stort problem egentligen, men skillnaderna kan vara alldeles för små ibland. Det har jag själv fått erfara och inte bara via flådiga valposters från högersidan. Skillnaderna, eller bristen på de, skapar också utanförskap.

Klart det är ett stort problem att resonera så, märks ju inte minst på unga idag.
Den som inte anstränger sig och tar "skitjobbet" borde få ersättningen indragen direkt.
Trivs man inte med jobbet får man leta vidare medans man sköter det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det finns andra sidan av perspektivet också, arbetsgivare som utnyttjar systemet.

Minns när jag gick arbetslös, perioden då jag sökte ca 800 jobb utan resultat, och till slut fick någon sån där anvisning av AF till ett jobb. Han som hade företaget, efter att jag varit där ett par månader med arbetsmarknadsåtgärd, visste mycket väl att jag inte kunde tacka nej och behålla a-kassan om han erbjöd en lön som låg 10% under vad jag hade i a-kassa vilket var precis vad han gjorde. Ovanpå det erbjöd han mig 1500 svart. Ska tillägga att jag skulle få en lönebidragsanställning dessutom så lönekostnaden för honom var väldigt låg redan där.

Skulle gärna sagt att jag blev förvånad men det blev jag inte, jag hade redan förstått att detta var så han gjorde. Sa bara att jag inte under några som helst omständigheter accepterade budet. Pratade med händläggaren på AF och frågade om det verkligen är så det får gå till. Det slutade med en lägre lön än jag hade önskat men ändå lite mer än vad a-kassan gav, tack vare att jag protesterade. Slutade där ganska snabbt dock, det var inte ett arbetsklimat jag önskar någon att jobba i med en sådan arbetsgivare som bara utnyttjar folk. Av tio anställda hade 8 någon form av bidrag med sig.

Så tycker inte man ska vara så snabb att anklaga någon som inte tar ett jobb för att vilja leva på bidrag utan att veta hela historien bakom. Ja, det finns de som helt enkelt inte vill men i det stora hela tror jag det är en rätt liten skara.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av slipbit:

Det är ju ett sånt resonemang som gör att klyftorna ökar. Det följer med så mycket mer att vara på jobbet än lönen. Bidrag har man för att man inte kan jobba, inte för att man inte vill jobba. Jobb föder jobb, vem är attraktiv på arbetsmarknaden om man kläcker ur sig på intervjun att man är hellre hemma på bidrag än jobbar för att skillnaden är för liten.

Klart det finns folk som utnyttjar systemet och det kvittar hur mycket de tjänar. Kolla bara på våra kära folkvalda representanter som skriver sig hos morsan eller någon annanstans där man inte bor för lite extra pengar. Varför behöver en medel-Johansson eller medel-Mohammed vara bättre än de?
Tycker det är lika illa att de som redan har ett "jobb" och gör det som de som tjänar lite och inte har mycket incitament att slava jämfört med att gå hemma/gå på arbetsförmedlingen. Det är inte bara utbud/efterfrågan som bör styra eller skapa incitament, där har ju det offentliga också en roll, speciellt som de är en av de största arbetsgivarna i Sverige. Man borde göra om hela systemet egentligen imo men men.. lite OT. Jag förespråkar dock inte att gå hemma med tanke på hur skral pensionen blir eller de kanske räknar med att få bidrag för allt tills de dör.. då är det väl en annan femma

Permalänk
Medlem
Skrivet av traetaona:

Klart det finns folk som utnyttjar systemet och det kvittar hur mycket de tjänar. Kolla bara på våra kära folkvalda representanter som skriver sig hos morsan eller någon annanstans där man inte bor för lite extra pengar. Varför behöver en medel-Johansson eller medel-Mohammed vara bättre än de?
Tycker det är lika illa att de som redan har ett "jobb" och gör det som de som tjänar lite och inte har mycket incitament att slava jämfört med att gå hemma/gå på arbetsförmedlingen. Det är inte bara utbud/efterfrågan som bör styra eller skapa incitament, där har ju det offentliga också en roll, speciellt som de är en av de största arbetsgivarna i Sverige. Man borde göra om hela systemet egentligen imo men men.. lite OT. Jag förespråkar dock inte att gå hemma med tanke på hur skral pensionen blir eller de kanske räknar med att få bidrag för allt tills de dör.. då är det väl en annan femma

Har inte direkt politikerna som en måttstock för min egen moral. Man får svara för det själv. Annars blir det ”race to the bortom”. Någonstans hände det något med gen Z och framåt. Man ska älska sitt jobb som sin nästa. Annars skiter man i det. Jobbet ska dra in stålar som möjliggör det liv man vill ha. Det är lika mycket föräldrarnas fel som barnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Funkar dock endast om de jobbat i samma position sedan förra kalenderåret, annars ser du bara uppgifterna för deras tidigare position

Jo men du får ju gräva lite och om de har jobbat där ett par år så kan du se vad de gick in på
Bara kolla linkedinprofiler för företaget.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Titel: Byggnadsingenjör inriktning mot mark
Jobb: Teknikansvar inom teknikområde väg och mark
Lön: 44 000
Plats: Uppsala/Sthlm
Ålder: 28
Erfarenhet: 4,5 år
Utbildning: Yrkeshögskola
Övrigt: 3500kr friskvårdsbidrag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lonian:

Denna månad fick jag ut 24 000kr.

Jobbar natt i vården 82%, utbildad undersköterska. Är 40 år och jobbat sedan 17 års ålder. Nu hade jag jobbat både jul och nyår. Normalt brukar jag få ut 21 000kr.
Har inga barn eller bil, jag och frun delar hyra så jag lägger undan 10 000kr i månaden. Bor i norrland.

Så vad är din bruttolön?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Om du vet namnen på några andra på samma position i företaget så kan du kolla deras deklarationer för att se vad de tjänar. Kompis till mig gjorde det när han sökte nytt - är lite pyr att jag inte kom på det själv.

Gjorde samma när jag var på väg att byta, tog en månad på Ratsit för 49:- och kunde då göra 10st slagningar. Kollade några på samma kontor och några på andra kontor i samma företag och med liknande tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Gjorde samma när jag var på väg att byta, tog en månad på Ratsit för 49:- och kunde då göra 10st slagningar. Kollade några på samma kontor och några på andra kontor i samma företag och med liknande tjänst.

That's how you do it!
Tror min kompis gjorde det på den tiden det fanns en taxeringskalender (så inte riktigt carl-bertil johnson men nästan).
Ser att den fortfarande finns för cirkus 300kr - är väl lätt värt det för att kunna komma med ett kvalificerat löneanspråk.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

That's how you do it!
Tror min kompis gjorde det på den tiden det fanns en taxeringskalender (så inte riktigt carl-bertil johnson men nästan).
Ser att den fortfarande finns för cirkus 300kr - är väl lätt värt det för att kunna komma med ett kvalificerat löneanspråk.

Taxeringskalendern kan gå att få tag på en del bibliotek. Så gjorde jag när jag var arg på min kompensation en gång. Man fick fråga efter den för den fanns bakom disk. Väldigt vältummad så antar att det är fler än jag som gjort så

Permalänk
Skrivet av Snorlena:
Dold text

Fick nytt jobb efter en 2 år Yh-utbildning. Jobbar idag med Linux och hanterar x antal virtuella servrar på ett universitet.
Fick en ingångslön på 38k.

Vad läste du för utbildning?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Vad läste du för utbildning?

Linux DevOps

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Snorlena:

Linux DevOps

Tack! Synd att det var nedlagt, om det nu är edugrade som höll i utbildningen. Jag ser dock att de utbildar etiska hackare också, men de kräver Datorteknik 1A å nåt sånt fanns inte när jag gick i skolan, haha. Dock kan jag läsa mig till certifikaten själv.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja