Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Varför kostar lägre CL ram mindre?

Är lite förvirrad här

Varför kostar läge latens mindre än de som ligger högre?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk

Förmodligen ligger den i fyndhörnan, alltså har den blivit returnerad/återköp/skadat paket eller något och hamnat där, men du kan dubbelkolla med att klicka på den billigare, brukar stå om det är fyndvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

Är lite förvirrad här

Varför kostar läge latens mindre än de som ligger högre?

https://i.imgur.com/1TfiLEI.png

Kan vært innkjøpt ved forskjellige et annet tilfelle der det var et lavere pris når priset ble satt. Vet ikke om Cas Latens vil ha så mye å si for DDR5 RAM som ved DDR4. Uansett så er det kun 1 st tilbake av dette kit der er tilsalg for dette priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matrimLOL:

Förmodligen ligger den i fyndhörnan, alltså har den blivit returnerad/återköp/skadat paket eller något och hamnat där, men du kan dubbelkolla med att klicka på den billigare, brukar stå om det är fyndvara.

Det där är inet. Röd text under om det är fyndvaror

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Det där är inet. Röd text under om det är fyndvaror

Hej,

ja, hans bild är tagen från inet, det var därför jag förklarade hur det fungerade på inet, eller jag hänger inte riktigt med ditt citat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matrimLOL:

Hej,

ja, hans bild är tagen från inet, det var därför jag förklarade hur det fungerade på inet, eller jag hänger inte riktigt med ditt citat?

Antar att personen menar att "Fynd varor" på Inet så märks det som exemplet nedan, men kanske inte alltid görs så?

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av Trojancreeper:

Antar att personen menar att "Fynd varor" på Inet så märks det som exemplet nedan, men kanske inte alltid görs så?

<Uppladdad bildlänk>

Hej,

Precis, det är inte alltid det syns så, man måste gå in och kolla på produkten ibland.

Exempelvis:

Men går jag in på produkten ser jag följande:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matrimLOL:

Hej,

Precis, det är inte alltid det syns så, man måste gå in och kolla på produkten ibland.

Exempelvis:
https://i.imgur.com/U3f9s80.png

Men går jag in på produkten ser jag följande:

https://i.imgur.com/b6ZaMQk.png

Men TS bild handlar ju om CL30?

Den röda texten i (din) bilden handlar ju dock inte om den där produkten i sig, utan att den finns som Fyndvara.

https://www.inet.se/produkt/5304956/g-skill-32gb-2x16gb-ddr5-...

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Men TS bild handlar ju om CL30?

Den röda texten i (din) bilden handlar ju dock inte om den där produkten i sig, utan att den finns som Fyndvara.

https://www.inet.se/produkt/5304956/g-skill-32gb-2x16gb-ddr5-...

Jag menar inte en specifik produkt, det jag menar (alltså när jag skriver exempelvis och använder en annan produkt som exempel) är att du vet inte om det är fyndvara enbart genom att kolla på att priset inte är rödmarkerat. Du kan behöva gå in på produkten för att se om produkten ligger i fyndhörnan och det är därför den är nedsatt.

Kan väl även att ha att göra med inköpspris och liknande, men jag vet inte exakt. Men bara för att det inte är rödmarkerat behöver det inte betyda att det inte är en fyndvara och därav är det billigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matrimLOL:

Jag menar inte en specifik produkt, det jag menar (alltså när jag skriver exempelvis och använder en annan produkt som exempel) är att du vet inte om det är fyndvara enbart genom att kolla på att priset inte är rödmarkerat. Du kan behöva gå in på produkten för att se om produkten ligger i fyndhörnan och det är därför den är nedsatt.

Kan väl även att ha att göra med inköpspris och liknande, men jag vet inte exakt. Men bara för att det inte är rödmarkerat behöver det inte betyda att det inte är en fyndvara och därav är det billigare.

Fast det är ju inte priset som är rödmarkerat, utan de har alltid en text under i röd färg.

Som du ser här:

Rödmarkerad pris innebär ju bara nedsatt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matrimLOL:

Jag menar inte en specifik produkt, det jag menar (alltså när jag skriver exempelvis och använder en annan produkt som exempel) är att du vet inte om det är fyndvara enbart genom att kolla på att priset inte är rödmarkerat. Du kan behöva gå in på produkten för att se om produkten ligger i fyndhörnan och det är därför den är nedsatt.

Kan väl även att ha att göra med inköpspris och liknande, men jag vet inte exakt. Men bara för att det inte är rödmarkerat behöver det inte betyda att det inte är en fyndvara och därav är det billigare.

Kan ju vara billigare för att det bara finns 1 st. Normalt vill man ju ha 2 eller 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Kan ju vara billigare för att det bara finns 1 st. Normalt vill man ju ha 2 eller 4.

Det står ju 2x16...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Ser ut som att de råkat switcha plats på priserna mellan CL 30 och 32.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Det står ju 2x16...

Jag läser om en kratta uppenbarlingen

Permalänk
Inaktiv

Jag tror det är dålig prissättning av säljaren och inte så bra kontrollerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av matrimLOL:

Men går jag in på produkten ser jag följande:

https://i.imgur.com/b6ZaMQk.png

Det där innebär att modellen även finns i fyndhörnan för nedsatt pris. Priset du ser där är fullpris för en oöppnad produkt. I fyndhörnan finns den för ett lägre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Det där innebär att modellen även finns i fyndhörnan för nedsatt pris. Priset du ser där är fullpris för en oöppnad produkt. I fyndhörnan finns den för ett lägre pris.

Korrekt. Men det skulle vara tydligare om det stod typ "Finns även i fyndhörnan".

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

Är lite förvirrad här

Varför kostar läge latens mindre än de som ligger högre?

https://i.imgur.com/1TfiLEI.png

Skrivet av matrimLOL:

Förmodligen ligger den i fyndhörnan, alltså har den blivit returnerad/återköp/skadat paket eller något och hamnat där, men du kan dubbelkolla med att klicka på den billigare, brukar stå om det är fyndvara.

Skrivet av anon347775:

Jag tror det är dålig prissättning av säljaren och inte så bra kontrollerat

Ja, det känns väl som att det är en fråga om misstag eller prisändringar som införts i otakt (vid nytt inköp typiskt?).

Annars är väl det generella tipset vid jämförelser och man är osäker på butikens uppgifter att söka på artikelnumren som butiken anger och se om det framgår någon avgörande skillnad när man kikar på vad tillverkaren själv skriver:

https://www.gskill.com/product/165/390/1662622003/F5-6000J323...
https://www.gskill.com/product/165/390/1661410135/F5-6000J303...

Utifrån det som går att läsa där så finns det ju ingen hake som skulle förklara detta...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Inet sa att det är så priserna är satta av deras inköpare som de köper ifrån. Så inet har rätt pris på sin sida, så verkar vara fel högre upp i kedjan.

Hur som så hittade jag även dessa hos proshop för ett riktigt fint pris

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

Inet sa att det är så priserna är satta av deras inköpare som de köper ifrån. Så inet har rätt pris på sin sida, så verkar vara fel högre upp i kedjan.

Hur som så hittade jag även dessa hos proshop för ett riktigt fint pris

Både Computersalg.se og Proshop.se virke å ha mere av G.Skills RAM enn Inet, så disse butikker er nok best å bruke dersom en ute etter G.Skill RAM.

Inet virke å ha mest av Kingston og Corsair RAM minnen.