Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Detta är så låga temp man har i en loop. Inget man behöver oroas för. Sen om där då är något som läcker. Då ser du det direkt. Har kört med vatten i 21 år. Har aldrig några problem. Man ska bara sitta lugnt och ta den tid den tar att bygga vattensystem. Kolla så slangar sitter i innan man skruvar på toppen. Om där är något som läcker. Då har personen gjort fel och då hat för bortom.

Nej, det där resonemanget är ej vetenskapligt. Ditt påstående är ett eget antagande och är ej förnuftigt. "(...) så låga temp man har i en loop.". Du kan ju inte applicera vad din setup presterar som är inklämt i ett skrymmande chassi, ett chassi som står i din unika hemmamiljö med rumstemperaturen för stunden och så vidare på alla växlar.

Att trycktesta kylsystemet med EK:s tryckblåsa, är inte en heltäckande försäkring gentemot att kylsystemet kan utveckla en vattenläcka, då kylsystemet verkar i den faktiska miljön som den var ämnad för. EK:s apparat kan alltså inte simulera om kylsystem är tätt under verkliga förhållanden.

Det är långt draget, men det är den troliga sanningen. Det bästa sättet att testa ett kylsystem, är att använda vätska (destillerat vatten) som till en början, loopar och fyller ut alla skamvrån av luft - med vatten. Då en tid passerat och det känns behagligt och verkar tätt, släng in variabeln av datorns värmeutveckling. Sedermera är det ultimata testet för kylsystemet, effekten av en längre tids spelande eller stresstest. Det ultimata testet kan slå sig en varm sommardag, då lufttemperaturen ute på +30C, smyger in i boendet och får kylsystemet att verka i en helt annan arbetsmiljö.

Bör man vara orolig över allt detta? Nej. Men kunskapen bör man bära med sig, att allting är inte lika vid olika tillstånd.

Permalänk
Skrivet av Perdonotknow:

Ja men i en loop så går tempen inte över 35 om man då kör fläktar rätt. Så nej inget expandera. 80 grader. Hur varm dator har du.

jag kör inte vattenkylning öht pallar inte hålla på å mecka med det...

och nej är sällan jag går över 65°c på cpu´n tror om ja kör typ cinebench r23 på alla kärnorna toppar jag väl runt 70-75°c eller nått sånt på kärnorna efter att fläktarna åkt upp till 90-100% på cpukylaren (D15).

men normalt sett så är det sällan det äns kommer upp till 60°c äns och fläktarna ligger å fiser på typ 50% eller lägre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jag kör inte vattenkylning öht pallar inte hålla på å mecka med det...

och nej är sällan jag går över 65°c på cpu´n tror om ja kör typ cinebench r23 på alla kärnorna toppar jag väl runt 70-75°c eller nått sånt på kärnorna efter att fläktarna åkt upp till 90-100% på cpukylaren (D15).

men normalt sett så är det sällan det äns kommer upp till 60°c äns och fläktarna ligger å fiser på typ 50% eller lägre.

Nu pratar du om något helt annat. Vi pratar vatten temp. Typ om du sitter och belastar CPU så den ligger på 40-50 grader. Så är då inte vattnet så varmt. Är typ då runt 27-29 grader om man kör rätt med fläktar. Sen då orsakar det inte några rörelse i delarna vid så låga temp. Som då orsakar så vattnet sprutar över allt i ens data låda. hö hö hö. Avslut på denna diskussion.

Permalänk
Skrivet av Perdonotknow:

Nu pratar du om något helt annat. Vi pratar vatten temp. Typ om du sitter och belastar CPU så den ligger på 40-50 grader. Så är då inte vattnet så varmt. Är typ då runt 27-29 grader om man kör rätt med fläktar. Sen då orsakar det inte några rörelse i delarna vid så låga temp. Som då orsakar så vattnet sprutar över allt i ens data låda. hö hö hö. Avslut på denna diskussion.

nej det vet jag.

jag bara flikade in med att kopplingarna kommer växa lite men är inga ofantliga mängder direkt att det kommer påverka något alls.

och menade med mitt inlägg att expansion kommer hända varefter att temp går upp men inget man behöver bekymra sig över när man snackar vattenkylning där du typ max kommer hamna 20°c över rumstemp (om man inte har en extremt liten och/eller oeffektiv kylare) eller nå sånt då det kommer vara så extremt lite att ev o-ringar eller andra tätningar osv kommer ta skillnaden.

troligen skulle en expansion på typ 1-2 tiondelar ätas upp av ev tätningar för den delen.

tog mest 80°c som ett mått ur röven där expansionen plussat på så pass att det ev kan ha dratt på sig nått lite större mått att det faktiskt ev är mätbart utan micrometer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Som andra har nämnt duger ex. batterivatten från Biltema/Jula/Mekonomen.

Ser inte att du har en fläktkontroller, jag skulle starkt rekommendera en Aquacomputer Octo. Den har den bästa mjukvaran anpassad för vattenkylning på marknaden. Sen är det bara att koppla alla fläktar och tempgivare till Octon. Rekommenderar också att styra fläktarna efter vattentemperaturen för att få jämnare gång.

Aquacomputer har också en bra flödesmätare med inbyggd temperaturgivare.

Tack jag har tänkt om lite kommer köra hårda rör https://www.inet.se/produkt/5331475/ek-loop-hard-tube-16mm-0-...

Res: https://www.inet.se/produkt/5323490/alphacool-eisbecher-auror...
Pump: https://shop.aquacomputer.de/product_info.php?language=en&pro...
fittings https://www.inet.se/produkt/5323119/ek-quantum-torque-6-pack-...

Har en värmepistol till hands så inga problem där.

Gällande fläktkontrollen så finns det en som kommer med lian li fläktarna, sen kan man även koppla till pumpen.
Vattentemp kan läsas av via pumpen också.

Men jag är kluven på vilka fittings och extensions man kan behöva kommer skaffa
https://www.inet.se/produkt/6905650/lian-li-v3000-plus i vitt när det anländer. Där jag kommer placera en 480 i botten och i toppen.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Tack jag har tänkt om lite kommer köra hårda rör https://www.inet.se/produkt/5331475/ek-loop-hard-tube-16mm-0-...

Och du är ny på vattenkylning ?!, Har du inte allaredan huvudvärk så lär du få migrän av hårda rör... visst ser snyggt ut men bräckligt, spricker lätt acryl och smälter fort utan att du ser när du värmer... du är förhoppningsvis en lärd rörmokare till vardags med många års erfarenhet av att kröka rör annars lär det gå åt många meter rör extra till skrot och många timmar med mätande, felmätande, felkapningar mm. och diverse otrevliga ord... eller så har du sjukt högt tålamod! Gillar du självplågeri så varför inte go for it boy...

Har vattenkylt i många år men besparar mig alltid huvudvärken det innebär med hårda rör... funderade en gång men insåg snabbt att det är sjukt mycket jobb innan du är i hamn så som någon annan tipsade i tråden "ZMT" Zero Maintenance Tube är ju precis som det låter... noll underhåll!

Alla nybörjare börjar med soft tube, är mycket mer förlåtande vid montering och betydligt mindre huvudvärk... eller varför monterar du inte ihop allting först med soft tube och lirar lite så allt funkar och byter till hard tube efterhand ? Då har du ju alla delar på plats redan i chassit och kan byta ett rör då och då... ?! Då har du iaf ett fungerande system medan du kapar snett och fel på rören... bara en tanke

Skrivet av 93Clocker:

Har en värmepistol till hands så inga problem där.

Du behöver även en sk. insert så inte rören kollapsar ihop... kinkar sig när du värmer dom:
https://modmymods.com/tubing/silicone-bending-insert.html

Skrivet av 93Clocker:

Men jag är kluven på vilka fittings och extensions man kan behöva kommer skaffa
https://www.inet.se/produkt/6905650/lian-li-v3000-plus i vitt när det anländer. Där jag kommer placera en 480 i botten och i toppen.

Är du en erfaren rör krökare så behövs inga extensions... då kröker du ju rören bara där det behövs ?! Så alla rör blir raka in i fittingen så att säga... du kröker röret på flera ställen efter varandra så det blir ännu svårare = mission impossible!

Men skissa först på ett papper, du vet ditt chassi, du vet din res/pump och du vet dina radiatorer... bara skissa så visualiserar du bättre vad som kan tänkas behövas i slang/rör, fittings mm. Jag "ritar" alltid vattnets väg så "ut" från pump "in" i cpu blocket "ut" från cpu blocket "in" i radiator "ut" osv... ända tillbaka till pumpen så ser man hela loopen och kan räkna på hur många fittings man behöver... kikar du på bilder mm så ser du vart det kan tänkas behövas en böj eller två...

But dont go HARD on yourself when you can go SOFT!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, jag byggde också med hårda rör i min första loop. Ett tips är att kolla instruktionsvides på ex youtube för att korta ner inlärningskurvan lite. Och köp några längder extra rör för det kommer att behövas vid misslyckade böjar och om man måttat illa.
Sedan är verktyget nedan ovärderligt när man använder Akryl/PETG. Gör alltid röret lite längre än vad du tänkt, böj och ta ned längden med verktyget för att få rätt längd varje gång.

https://www.highflow.nl/watercooling/acrylic-rigid/acrylic-ri...

Skrivet av 93Clocker:

Men jag är kluven på vilka fittings och extensions man kan behöva kommer skaffa
https://www.inet.se/produkt/6905650/lian-li-v3000-plus i vitt när det anländer. Där jag kommer placera en 480 i botten och i toppen.

Skissa på ett papper ungefär hur du tänkt din loop kommer att se ut. Sedan får du räkna med två anslutningar per ansluten enhet (block, pump, radiator m.m). Köp några extra anslutningar och någon extra förlängare, det är svårt att planera för allt. Och glöm för guds skull inte tömningsventilen

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erebor:
Skrivet av maniac:

Tack jag har kollat på softtubing men utseendet är inte riktigt som jag vill ha det.
Tro mig har sjuk migrän och överväldigat med allt som man behöver tänka på med hårda rör Men ser det som en stor utmaning att utvecklas också.
Givetvis kommer jag fuska lite med 90 fittings men kommer försöka mig på böjningar för att ha lite pengar kvar till mat när jag är klar.

Jag håller på att planera mitt flöde och kollar upp massor med videos på youtube vad man ska göra och inte.

Jag kommer lägga upp en plan på hur jag ska dra det. Nu är det nog en tid bort då lian li fortfarande inte har annonserat när deras v3000 plus släpps i vitt. Så ligger nog en tid fram vilket är bra då jag fortfarande känner att jag inte är klar med vad jag ska köpa.

Räcker det inte med att kapa röret och fila ner kanterna så dom inte är för vassa med https://www.inet.se/produkt/5320560/ek-hd-tube-reamer ?
Jag fattar att munstycket du länkade är om man vill äta ut mer rör smidigare?

Tack, har letat vart jag köper en sådan där silikonslang, visst bör jag köra på denna https://modmymods.com/barrow-12mm-silicone-bending-cord-for-1...
med tanke på att EK säger att deras rör har en Inne diameter på 12 mm ?

Vad för typ av handskar är bra att hantera akryl-rören och blocken med för att slippa fingeravtryck? Bomullshandskar känns som en dålig ide Gummihandskar?

Och inte minst tack för input jag tar in allt jag hör

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Räcker det inte med att kapa röret och fila ner kanterna så dom inte är för vassa med https://www.inet.se/produkt/5320560/ek-hd-tube-reamer ?
Jag fattar att munstycket du länkade är om man vill äta ut mer rör smidigare?

Absolut, det går jättebra att bara kapa och fila till kanterna så du inte skadar o-ringarna. Det är bara svårare att få till längden perfekt på det viset. Därför föredrar jag verktyget (som monteras på en skruvdragare) för att finjustera. Det räcker med någon millimeter fel för att det ska se krokigt ut med hårda rör.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Absolut, det går jättebra att bara kapa och fila till kanterna så du inte skadar o-ringarna. Det är bara svårare att få till längden perfekt på det viset. Därför föredrar jag verktyget (som monteras på en skruvdragare) för att finjustera. Det räcker med någon millimeter fel för att det ska se krokigt ut med hårda rör.

Hm det blir nog att införskaffa en sådan
Tolkar också att den slipar kanterna så man inte behöver plastverktyget jag nämnde ovan? Behöver jag sandpapper med tro?

Samt fungerar den med Akryl-rör?
"Compatibility
Size: Please select from menu!
Material: PETG, PMMA

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hm det blir nog att införskaffa en sådan
Tolkar också att den slipar kanterna så man inte behöver plastverktyget jag nämnde ovan? Behöver jag sandpapper med tro?

Samt fungerar den med Akryl-rör?
"Compatibility
Size: Please select from menu!
Material: PETG, PMMA

Ja precis, den till för att "slipa" kanterna men jag använder den till att korta ner rör också, inga överdrivna längder men ca 1cm eller så går bra. Men du kan ju pröva utan verktyget först, du kanske är en fena på att mäta rätt

PMMA är akryl så det ska gå fint.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ja precis, den till för att "slipa" kanterna men jag använder den till att korta ner rör också, inga överdrivna längder men ca 1cm eller så går bra. Men du kan ju pröva utan verktyget först, du kanske är en fena på att mäta rätt

PMMA är akryl så det ska gå fint.

Perfekt tack, såg din snygga rigg. Cleant, fundering, är du inte orolig att blanda olika metaller med din heatkiller? Jag tänker botten är väl aluminium?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Perfekt tack, såg din snygga rigg. Cleant, fundering, är du inte orolig att blanda olika metaller med din heatkiller? Jag tänker botten är väl aluminium?

Tack!

Nejdå, Heatkiller reservoaren är gjord av acetal (POM), och metallbiten inuti är i rostfritt stål. Det är bara pelarna utanpå som är gjorda av aluminium.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Tack!

Nejdå, Heatkiller reservoaren är gjord av acetal (POM), och metallbiten inuti är i rostfritt stål. Det är bara pelarna utanpå som är gjorda av aluminium.

Rosfria stålet bebalndar väl sig med dom andra metallerna i loopen eller ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Rosfria stålet bebalndar väl sig med dom andra metallerna i loopen eller ?

Nej, det är aluminium man ska akta sig att blanda med koppar och nickel (pläteringen på många vattenblock) för att undvika galvanisk korrosion. Rostfritt går att kombinera med både koppar och nickel.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Nej, det är aluminium man ska akta sig att blanda med koppar och nickel (pläteringen på många vattenblock) för att undvika galvanisk korrosion. Rostfritt går att kombinera med både koppar och nickel.

Tack, om man köper till locket som har portar på toppen och ha inflödet av vattnet där från loopen? Kan man då plugga igen "in" porten längst ner utan att de blir galet?

Kommer ha en tappkran längre ner i loopen.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Om du ska köra hårda tuber och aldrig gjort det förr skulle jag rekommendera att köpa minst dubbla mängden rör än vad du tror dig behöva, kommer bli många "övningsböjningar" osv. i början.

Sen vet jag inte riktigt hur stor loop du ska bygga för att behöva 5 liter vätska, har en full custom loop med hard tubes och 360 + 420 radiator och den rymmer strax över 1 liter vätska som mest..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Om du ska köra hårda tuber och aldrig gjort det förr skulle jag rekommendera att köpa minst dubbla mängden rör än vad du tror dig behöva, kommer bli många "övningsböjningar" osv. i början.

Sen vet jag inte riktigt hur stor loop du ska bygga för att behöva 5 liter vätska, har en full custom loop med hard tubes och 360 + 420 radiator och den rymmer strax över 1 liter vätska som mest..

Har ändrat mig och kommer köra färdigblandad vätska från EK och destillerat vatten är mer till för att rengöra och spola ur systemet i när tiden kommer. Samt rengöra radiatorerna innan jag kör

Men good to know då behöver jag kanske två flaskor 2x1L färdigplandad sats.

Kommer vara en del rör och 2st 480 en 58mm och en 44mm tjock.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Har ändrat mig och kommer köra färdigblandad vätska från EK och destillerat vatten är mer till för att rengöra och spola ur systemet i när tiden kommer. Samt rengöra radiatorerna innan jag kör

Men good to know då behöver jag kanske två flaskor 2x1L färdigplandad sats.

Kommer vara en del rör och 2st 480 en 58mm och en 44mm tjock.

Ah snyggt! Jo 2 st ska räcka, medan 1 l nog är i underkant om du har så pass stora radiatorer (om du inte nöjer dig med en halvfull reservoar förstås).

Jag gick igenom dubbla mängden PETG tubing första gången jag gjorde det, har aldrig använt akryl men har både hört och sett att det är mycket känsligare och svårare att få till så skulle rekommendera att ta minst dubbla mängden där. Då det är så störande att få slut när man håller på och sedan behöva vänta på att få mer hemskickat innan man kan slutföra bygget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Ah snyggt! Jo 2 st ska räcka, medan 1 l nog är i underkant om du har så pass stora radiatorer (om du inte nöjer dig med en halvfull reservoar förstås).

Jag gick igenom dubbla mängden PETG tubing första gången jag gjorde det, har aldrig använt akryl men har både hört och sett att det är mycket känsligare och svårare att få till så skulle rekommendera att ta minst dubbla mängden där. Då det är så störande att få slut när man håller på och sedan behöva vänta på att få mer hemskickat innan man kan slutföra bygget..

Håller med tack för input

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Tack, om man köper till locket som har portar på toppen och ha inflödet av vattnet där från loopen? Kan man då plugga igen "in" porten längst ner utan att de blir galet?

Kommer ha en tappkran längre ner i loopen.

Absolut, det är inga problem alls

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850