Helgsnack: Hur ser det ut på din TV-bänk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornagain:

<Uppladdad bildlänk>

Ikea Bestå, Samsung The Frame, Audio Pro samt Audio-Technica skivspelare

Nöjd med Audio Pro-högtalarna?

Visa signatur

mjaa

Permalänk
Medlem

Helgsnack: Hur ser det ut på din TV-bänk?

Gått lite på djungel tema..

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Hänger TVen snett eller är det bara ljuset/skuggan som får det att se så ut?

haha, den hänger spikrakt, fotografen som e sne.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Kör stativ från Iiglo och bokhylla som mediamöbel. Skönt med lite luft, även om kabeldragningen behöver en bra mängd kärlek.

Permalänk
Skrivet av McDaddy:

<Uppladdad bildlänk>

Gått lite på djungel tema..

Bra tema.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av McDaddy:

<Uppladdad bildlänk>

Gått lite på djungel tema..

Tjusigt! Är lite sugen på att gå all in med grönska vid tv:n. Murgröna kan växa inomhus, va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Tjusigt! Är lite sugen på att gå all in med grönska vid tv:n. Murgröna kan växa inomhus, va?

Skall funka, har en Murgröna inne bakom soffan där jag tog kortet, även om den inte är vidare stor.

Permalänk

Så här ser min tv hörna ut

TV-bänk the light från furniture farm

Permalänk
Skrivet av Krippa75:

Latensen är, om jag minns specen för HDBaseT rätt, under 0,1ms så det är inte värt att bry sig om.
Handkontrollen funkar bra då xboxen rent fysiskt befinner sig nästan direkt under soffan, är 2-3 meter på en höft.

Intressant! Kan du länka receiver och sändare?
Har letat efter bra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highwaystar:

Bra jobb med sladdarna! Går de i väggen?

Tack! Bara puttade upp bakom tvn

Skrivet av Kaleid:

Jissös, är det stabilt?

Åja, tvn hänger på väggen så bara ljudlimpan som ligger på bänken. Den går knappt att lyfta för 2 pers

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Jag ser bara en klätterställning upp till TVn Men ni verkar ha klarat er än så länge

Ja vi får se haha! Svårt att trolla bort allt dock.

Permalänk

Struntade i tv-bänk. Har inte ens antennkabel inkopplad. Allt streamas via chromecast.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Tuf 3090 TI OC - Asus GT502 - 11600k - Asus B560 Plus - Phanteks Revolt Pro 1000W
Samsung G7 4k 144hz

Permalänk

Bara centerhögtalaren som står på bänken men sen har jag receiver, Xbox, PS5 och lite annat smått och gott i den. Nätverksswitch för trådat nätverk, Hue-brygga, Google Home, några Raspberrys som driver Home Assistant och UniFi och så ett par obligatoriska grendosor såklart. Själva bänken är Perth från Beliani som jag skurit lite i för bättre ventilation. Gammalt foto så ni får leva med några få julattiraljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av McDaddy:

<Uppladdad bildlänk>

Gått lite på djungel tema..

Snyggt!
Vad är det för klättrande stor växt till höger? Den var nice! Ser ut som nån udda variant av en monstera :).

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Ni som gömmer hårdvara i möbeln, hur har ni löst med värme? Ska installera fläkt bak någon dag, undrar om det räcker med en fläkt som blåser ut?
https://v2.pxl.se/i/sP7.jpeg

Du måste få luftgenomströmning, så det räcker tyvärr inte med enbart en fläkt (eller flera) som suger ut luften.

Min förra bänka hade jag moddat rätt hårt med fläktar från sidorna och under som tryckte in luft, samt helt öppet bak. Det räckte inte heller.

Så nu är min bänk helt öppen.

Men så skiljer det ju lite på vad för prylar man har och hur mycket värme de alstrar.

Permalänk
Medlem

Tog ett bättre kort och vad fan ser man när man kollar på det? Någon skyldig…

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Sysop:

Tog ett bättre kort och vad fan ser man när man kollar på det? Någon skyldig…

<Uppladdad bildlänk>

Haha, fick kolla två gånger för att se vad för slags djur som sitter och ser mycket oskyldigt ut i soffan. Den där stackars apan (?) på golvet ser inte ut att vara i skick att vittna åtminstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Haha, fick kolla två gånger för att se vad för slags djur som sitter och ser mycket oskyldigt ut i soffan. Den där stackars apan (?) på golvet ser inte ut att vara i skick att vittna åtminstone

Näh, det är inte lätt att vara mjukis hemma hos oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodie:

Snyggt!
Vad är det för klättrande stor växt till höger? Den var nice! Ser ut som nån udda variant av en monstera :).

Det är en Philodendron Squamiferum, inköpt på Blomsterlandet eller Plantagen förra våren om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Medlem

Med småbarn som inte kan låta bli att peta så får säkerhet (både för prylar och barn) gå före estetik.
Framförallt är det att högtalarna sitter för högt upp, men man vande sig väldigt fort. Och ja, för er med OCD, det är irriterande att vägguttaget syns till höger, men högtalarna måste vara där de är på grund av var reglarna är i väggen, och då blev det som det blev

Är på lågintensiv jakt efter en ny snyggare tv-bänk, men att förstärkaren är ~42 cm djup med kablar inkopplade är mycket försvårande. Småsugen på att borra igenom väggen och ha förstärkare, htpc och spelkonsoler på andra sidan väggen, men med högtalare och bas så känns det som att man ändå behöver någon form av bänk för att få balans på det hela.

Nuvarande bänk är IKEA bestå, som egentligen är svårslagen både i pris och funktionalitet. TV'n är 55", men hade ju så klart gärna fått vara 10" till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Finn ett fel 😆

Skrivet av Fraggle1988:

Xbox? att jag står i soffan? Grabbens tallrik på bordet?

Att TVn inte är centrerad över högtalarna och tv-bänken Var det absolut första jag såg, sen såg jag skruvhålen som skulle störa mig något ofantligt om jag satt där och tittade på en film ...

Skrivet av Romeon:

Jag bestämde mig å för att inte ha någon för ville försöka få vardagsrummet me r sterilt/utan onödiga sake r. <Uppladdad bildlänk>

"sterilt" 😆

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av aakerlind:

Intressant! Kan du länka receiver och sändare?
Har letat efter bra grejer.

Såna här kör jag: https://www.amazon.com/dp/B077L2BQW9

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Att TVn inte är centrerad över högtalarna och tv-bänken Var det absolut första jag såg, sen såg jag skruvhålen som skulle störa mig något ofantligt om jag satt där och tittade på en film ...

"sterilt" 😆

TVn är så gott som centrerad den kan bli, dock är skruvhålen jag AVSKYR något grönjävligt.. Blundar väldigt mycket för dom, dels pga tid och ork.. haha

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

<Uppladdad bildlänk>

Med småbarn som inte kan låta bli att peta så får säkerhet (både för prylar och barn) gå före estetik.
Framförallt är det att högtalarna sitter för högt upp, men man vande sig väldigt fort. Och ja, för er med OCD, det är irriterande att vägguttaget syns till höger, men högtalarna måste vara där de är på grund av var reglarna är i väggen, och då blev det som det blev

Är på lågintensiv jakt efter en ny snyggare tv-bänk, men att förstärkaren är ~42 cm djup med kablar inkopplade är mycket försvårande. Småsugen på att borra igenom väggen och ha förstärkare, htpc och spelkonsoler på andra sidan väggen, men med högtalare och bas så känns det som att man ändå behöver någon form av bänk för att få balans på det hela.

Nuvarande bänk är IKEA bestå, som egentligen är svårslagen både i pris och funktionalitet. TV'n är 55", men hade ju så klart gärna fått vara 10" till.

Du skulle ju kunna byta till ett utanpåliggande uttag, så kan du flytta det till ett mer estetiskt anpassat ställe 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

TVn är så gott som centrerad den kan bli, dock är skruvhålen jag AVSKYR något grönjävligt.. Blundar väldigt mycket för dom, dels pga tid och ork.. haha

Så gott som, skulle störa mig TVn måste vara centrerad enligt mig, finns inga mellanting Förstår dina känslor för skruvhålen, jag håller med om dom, och då bor jag inte där

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Så gott som, skulle störa mig TVn måste vara centrerad enligt mig, finns inga mellanting Förstår dina känslor för skruvhålen, jag håller med om dom, och då bor jag inte där

Det lilla med centreringen du dock stör dig på är knappa millimetrar faktiskt, tänk på dörren till vänster

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

Det lilla med centreringen du dock stör dig på är knappa millimetrar faktiskt, tänk på dörren till vänster

Jo ser dörren Jämför man mitten av centerhögtalarn med kabellisten ser det ut som en halvdecimeter ocentrerat Det är ditt hem, you do you! Min åsikt är värd skit så att säga Hade bara inte klarat av det om jag bodde där!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Jo ser dörren Jämför man mitten av centerhögtalarn med kabellisten ser det ut som en halvdecimeter ocentrerat Det är ditt hem, you do you! Min åsikt är värd skit så att säga Hade bara inte klarat av det om jag bodde där!

Står man rakt framifrån så är listen helt i mitten

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

Står man rakt framifrån så är listen helt i mitten

Aha! Då var det bara fotot som lurade mig

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB