Colafejden 2022 - Part 1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Kul att låtsas att det är en fejd när alla vet att Coca Cola är bäst.

Neh, de vinner PR priset, bäst reklam. Men Pepsi brukar vinna blindtester.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elan Krieger:

Många svenska öl sorter som är riktigt goda, Nils Oscar och Norrlands Guld som exempel, sen är ju Tjeckisk öl det bästa som finns imo 😎👍

Men vatten är något jag dricker bra mycket mer av såklart 😁🤘

Skulle inte ens dricka en öl för 500kr, spadet ur en burk surströmming är ju fan godare.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elan Krieger:

Många svenska öl sorter som är riktigt goda, Nils Oscar och Norrlands Guld som exempel, sen är ju Tjeckisk öl det bästa som finns imo 😎👍

Men vatten är något jag dricker bra mycket mer av såklart 😁🤘

Håller med, sen finns det många goa ipa sorter med, både från svenska mikrobryggerier, och amerikanska, tex Lagunitas
Men läskeblask, nä fy faen, dricker vatten när jag är törstig, kaffe på morgonen, och ett par goa öl på fredag och/ eller lördagkväll
Ungarna får läskeblask 😝

Permalänk
Medlem

Dricka cola ur 50cl PET-flaskor är för mig odrickbart, blir avslagen på en mindre än minut.
Testa bara att dricka vanlig cola ur olika behållare om det bara är placebo eller inte?
Glas, burk, pet, och stor pet.

Måste ha varit borta från sweclockers länge känner knappt igen någon.

Permalänk
Medlem

Min spontana tanke är att jag också hade nailat alla på smaken. Man brukar känna stor skillnad på sötningsmedel och socker.

Tror jag föredrar Pepsi över alla de, men har inte provat några av de på väääldigt många år. Dricker aldrig läsk. Men hade varit kul och slänga ihop en blindprovning faktiskt.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Elan Krieger:

Tycker faktiskt Pepsi är godare än Coca-Cola, men Coca-Cola vanilla är inget som slår däremot 😄👍

aah a fellow man of culture.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Slovenska Cockta är himmelskt god men den finns inte här i Finland. Har för mig att svenska Plivit Trade beställer in dem, men vart är en annan historia. Vet någon vänlig själ om jag kan köpa cockta i stockholm eller norrtälje?

Min Ica maxi har börjat ta in cockta såg jag senast förra veckan. (Inte i Stockholm)

Permalänk

Dessa är fina för de som vill prova något annat:
https://www.tempelbrygghus.se/produkt/tempel-cola-6st/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Skulle inte ens dricka en öl för 500kr, spadet ur en burk surströmming är ju fan godare.

”Ursprung Kalix” säger väl allt. Surströmmingsspad och en dunk ”skattefri spolarvätska”…

Permalänk
Medlem

Jarritos var inte med i högen på bordet väl? Förut fanns den på ICA Kvantum Värtan, men jag vet inte om den gör det nu då det är länge sedan jag var där. Finns säkert någon annanstans också, men jag har förut noterat den där. Mina besök i läskavdelningen är kanske inte de mest frekventa dock, oavsett butik.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av ztenlund:

Jarritos var inte med i högen på bordet väl? Förut fanns den på ICA Kvantum Värtan, men jag vet inte om den gör det nu då det är länge sedan jag var där. Finns säkert någon annanstans också, men jag har förut noterat den där. Mina besök i läskavdelningen är kanske inte de mest frekventa dock, oavsett butik.

Ingen sådan i högen, men det är ett bra tips! Brukar finnas lite här och var. Jag är på jakt efter Fentimans Cola-varianter med, så får vi köra en "finsmakar"-duell.

Permalänk
Medlem

VMA: ’Vanlig’ Pepsi har nu sötningmedel

Smakar skit, blaskigt som smält colaglass och med bismak av smält plast (så som sötningsmedel ofta har)

Tur att jag sällan dricker läsk, men varför liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Smakar skit, blaskigt som smält colaglass och med bismak av smält plast (så som sötningsmedel ofta har)

Tur att jag sällan dricker läsk, men varför liksom?

Vi får hoppas att mer välbehövliga VMA kommer fram snabbare. Det finns bl a en tråd från 2021 om detta:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1646609-sotningsmedel-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tur att jag sällan dricker läsk, men varför liksom?

Billigare, socker är mycket dyrare än sötningsmedel.

Produkten blir också billigare i länder som kör sockerskatt.

Sverige börjar vara unika som har kvar läsk med bara socker.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Vi får hoppas att mer välbehövliga VMA kommer fram snabbare. Det finns bl a en tråd från 2021 om detta:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1646609-sotningsmedel-...

Hahaha 😂

Som sagt dricker inte så mycket läsk

Märkte det mest på den blaskiga smaken

Permalänk
Medlem

Vart får man tag i Coca Cola Vanilla nu för tiden?
ALLT jag hittar är Zero versionen av Vanilla... på alla ICA, Willys och City Gross-butiker jag besökt... börjar bli desperat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vart får man tag i Coca Cola Vanilla nu för tiden?
ALLT jag hittar är Zero versionen av Vanilla... på alla ICA, Willys och City Gross-butiker jag besökt... börjar bli desperat!

Mysko mindre kedjor, Eko till exempel

Denna typen av butik:
http://www.matrebellerna.se/

Permalänk
Medlem

Gillar inte att det börjar blandas i olika sötningsmedel.. köpte ofta Coca-Cola, Fanta och Sprite.
Men nästan slutat med dom sedan dom ändrade smak..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vart får man tag i Coca Cola Vanilla nu för tiden?
ALLT jag hittar är Zero versionen av Vanilla... på alla ICA, Willys och City Gross-butiker jag besökt... börjar bli desperat!

33 cl finns på Delitea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Mysko mindre kedjor, Eko till exempel

Denna typen av butik:
http://www.matrebellerna.se/

Eko? Det har precis öppnat en på Överby! Åker dit! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Eko? Det har precis öppnat en på Överby! Åker dit! Tack!

Trollhättan represent!

Jag har dock sett det i Uppsala, så det skulle kunna skilja en del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Gillar inte att det börjar blandas i olika sötningsmedel.. köpte ofta Coca-Cola, Fanta och Sprite.
Men nästan slutat med dom sedan dom ändrade smak..

Cola och Sprite har väl haft samma smak i närmare 30år nu?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Slovenska Cockta är himmelskt god men den finns inte här i Finland. Har för mig att svenska Plivit Trade beställer in dem, men vart är en annan historia. Vet någon vänlig själ om jag kan köpa cockta i stockholm eller norrtälje?

Vet inte gällande Norrtälje, men har sett den på diverse ICA Maxi, City Gross och mindre butiker runt om i Stockholm så borde nog finnas där med tycker jag! Brukar stå i "Världens mat"-sektionerna på ICA.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Även nya Pepsi’n…?

Gäller det även nya Pepsin med det oannonserade sötningsmedlet…?

Skrivet av Elan Krieger:

Tycker faktiskt Pepsi är godare än Coca-Cola, men Coca-Cola vanilla är inget som slår däremot 😄👍

Visa signatur

Om du blickar bakåt så kommer du att snubbla…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Inte sedan de ändrade sitt recept tyvärr..

Ändrat recept? Har även Coca Cola börjat med sötningsmedel i vanlig läsk?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Fanta > Cola Zero > Pepsi max > Fanta zero.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Smakar skit, blaskigt som smält colaglass och med bismak av smält plast (så som sötningsmedel ofta har)

Tur att jag sällan dricker läsk, men varför liksom?

Amen vafan. Kanske dags för en Colafejden 2022 - Part 1 REDUX i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Ändrat recept? Har även Coca Cola börjat med sötningsmedel i vanlig läsk?

Nej inte sist jag tittade.. men dom ändrar mina andra ingredienser ibland. Och oftast har de inte varit till de bättre...

Och som nu sist cola zero... Den smakar nästan lika ingenting längre.. mer än sötningsmedel.. colasmaken är liksom nästan borta.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Amen vafan. Kanske dags för en Colafejden 2022 - Part 1 REDUX i så fall.

Var det med eller utan sötningsmedel i er video?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Var det med eller utan sötningsmedel i er video?

Inte bombis, men tror att det var vanligt socker.