Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vill inte ha en CS 1.6-bild som profilbild längre (Hotmail/Outlook)

Permalänk
Medlem

Vill inte ha en CS 1.6-bild som profilbild längre (Hotmail/Outlook)

När jag var 10 år gammal och skapade mitt hotmail-konto valde jag såklart en profilbild från mitt favoritspel Counter-Strike. Inne i hotmail.com - Mitt Microsoft-konto - Profilbild har jag bytt bild flera gånger, och jag ser nu en helt annan bild än en CS-bild.

Likförbannat när jag skickar mejl till andra så säger dem att det är min CS-bild som syns. Hur är det möjligt?

Såhär ser min bild ut när folk får mejl från mig: https://postimg.cc/hfQx8cVC

Såhär ser min bild ut när jag går in på mitt eget konto och byter profilbild: https://postimg.cc/gXMRs0M7

Kan någon förklara vad det beror på? Hur löser jag det här?

Permalänk

Du har inte ett google-konto med samma epostadress? Bilden kommer troligtvis därifrån. Då är det nog bara gmailfolk som ser bilden också.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Du har inte ett google-konto med samma epostadress? Bilden kommer troligtvis därifrån. Då är det nog bara gmailfolk som ser bilden också.

Nu ska vi se. Google-konto är alltså inte = Gmail? Utan Google-konto kan vara typ Google+?

edit. Ny post längre ner, det var ett YouTube-konto jag hade med denna mejladress tydligen

Permalänk
Medlem

jag har samma problem. Blir inte av med en profilbild jag tog för 12-13 år sedan på mitt microsoft-konto. Vet inte om det syns när jag skickar mail men den visas när jag ska logga in på min PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Du har inte ett google-konto med samma epostadress? Bilden kommer troligtvis därifrån. Då är det nog bara gmailfolk som ser bilden också.

Well, det verkar som att du har rätt. Jag kan se att ett gammal YouTube-konto jag hade 2008 har exakt samma CS-profilbild, och det är troligtvis där jag har använt denna mejladress.

I och med att det har gått 15 år kommer jag varken ihåg lösenord eller har samma telefonnummer sparat till kontot.

Med andra ord = I'm fucked? Jag kommer få leva med en CS-profilbild varje gång jag mejlar ett Gmail-konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Well, det verkar som att du har rätt. Jag kan se att ett gammal YouTube-konto jag hade 2008 har exakt samma CS-profilbild, och det är troligtvis där jag har använt denna mejladress.

I och med att det har gått 15 år kommer jag varken ihåg lösenord eller har samma telefonnummer sparat till kontot.

Med andra ord = I'm fucked? Jag kommer få leva med en CS-profilbild varje gång jag mejlar ett Gmail-konto?

Det går inte att återställa googlekontot via mailadressen du kopplat till googlekontot ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Det går inte att återställa googlekontot via mailadressen du kopplat till googlekontot ?

Verkar inte som det. När jag försöker logga in med hotmail-adressen på Google och väljer "glömt lösenord" så får jag först skriva in ett gammalt lösenord. Har testat massor men verkar inte ha skrivit in rätt för blir bara hänvisad till nästa sida där jag istället kan beställa en verifieringskod via telefonnummer. Ser att telefonnumret är ett nummer som slutar på 22, vilket är ett nummer jag använde för ~10 år sedan. Sen kommer jag ingenvart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpiikeN^:

Verkar inte som det. När jag försöker logga in med hotmail-adressen på Google och väljer "glömt lösenord" så får jag först skriva in ett gammalt lösenord. Har testat massor men verkar inte ha skrivit in rätt för blir bara hänvisad till nästa sida där jag istället kan beställa en verifieringskod via telefonnummer. Ser att telefonnumret är ett nummer som slutar på 22, vilket är ett nummer jag använde för ~10 år sedan. Sen kommer jag ingenvart.

Testa att skicka ett supportärende till Google från den mailen och förklara situationen. Du behöver inte nämna det med bilden kanske, men att du behöver komma åt ett gammalt Google-konto kopplat till denna mailadress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Testa att skicka ett supportärende till Google från den mailen och förklara situationen. Du behöver inte nämna det med bilden kanske, men att du behöver komma åt ett gammalt Google-konto kopplat till denna mailadress.

Oh, jag tog bara för givet (likt Facebook etc) att det inte gick att kontakta någon form av kundtjänst till Google. Men då ska jag kolla upp hur man skickar ett supportärende till dem! Känns ju som att bara ifall en människa skulle få sätta sig med ärendet så skulle dom kunna lösa det ganska enkelt.