Microsoft: "Bing med AI ger felaktiga svar"

Permalänk
Medlem

Kommer data "läcka" när MS går lös och tränara GPT på användarnas OneDrive data?, kommer vara yttersvårt att kontrollera detta iallafall.

Permalänk

Det enda man söker efter är ju Google - detta har bevisats i domstol (!)

Permalänk
Medlem

Vad kommer uttrycket som motsvarar "googla" att bli för användande av dessa tjänster tro?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Vad kommer uttrycket som motsvarar "googla" att bli för användande av dessa tjänster tro?

Killgissa.

Permalänk
Medlem

Ja de måste ju varna för att den kan råka svara ärligt istället för politiskt korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

För tydlighets skull: jag håller helt med din kritik om att detta borde visas direkt.

Utifrån de videor jag sett finns det en knapp under svaret som man klickar på för att se "referenslistan". Man behöver inte skriva en fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Vad kommer uttrycket som motsvarar "googla" att bli för användande av dessa tjänster tro?

Gissai

Bonus för att det låter som talfel

Permalänk
Medlem

Att lita på Language Models som ChatGPT är ju lite som att gå ut på gatan, fråga 100 slumpmässiga personer hur kvantfysik funkar, sen slänga alla svar i en mixer och låta en politiker presentera det ihopmixade svaret åt dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Att lita på Language Models som ChatGPT är ju lite som att gå ut på gatan, fråga 100 slumpmässiga personer hur kvantfysik funkar, sen slänga alla svar i en mixer och låta en politiker presentera det ihopmixade svaret åt dig

Med tanke på hur många som litar på att media presenterar en objektiv bild av verkligheten så skulle jag säga att tillit till AI-genererade svar är ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Fick ett ganska konstigt svar ifrån AI'n när jag bad den hjälpa till att hitta liknande produkter som den jag tänkt att köpa. Jag tappade ganska stor tilltro till informationen den ändå är kapabel att presentera.

Testa och fråga den vad denna produkt har för pris. Fråga även om den kan hjälpa till att hitta liknande fotpallar på hjul.
https://www.webhallen.com/se/product/300711-Svive-Telesto-fot...

Det blev inga vidare användbara svar när jag försökte, och den kan inte alls förstå vad denna produkten kostar som länken refererar till. Den är bergsäker på att den kostar 599:- och detta efter ganska mycket övertalning att den inte kostade 499:- som den först var helt säker på. Även fast jag säger vad den kostar och ber den titta igen så vägrar den förstå.