Du anmälde antagligen köpet som bedrägeri, då hanterar de överföringen av pengar precis som det och då gäller andra regler.
Då stämmer det att signeringen med bank-id är ditt ansvar. De försöker ofta lägga över det som civilrättsligt ärende också.
Men
Om du anmäler kortköpet istället, att produkten du betalat för inte har levererats så gäller helt andra regler. Skippa att det är en scam, skippa att du blev blåst.
Du betalade för Produkten A och har inte fått den levererad - kortreklamation.
Då gäller inte längre bankens regler, utan de villkor kortutfärdaren har satt upp med banken, som jag beskrev i mitt första inlägg.
Så börja om, gör en kortreklamation via bankens hemsida. Prata inte med dem så de lurar in dig i "du blev lurad" fällan, utan fyll i den enligt konstens alla regler att betald vara inte levererats så kortköpet reklameras. Du kan senare ev. kontaktas om mer detaljer.
Det är hyperviktigt att det är kortköpet och "no delivery" man anmäler. Så fort banken tror du varit minsta lilla oansvarlig försöker de med annat, för att slippa.