Permalänk

Dubbla PSU

Visst borde det väl inte vara några problem att köra dubbla PSU i en och samma dator? 4090 + i9 13900K

Det finns ju fläktlösa nätagg i 5-600 wattsklassen och genom att köra ett till moderkort/cpu och ett till GPU så är man ju hemma.

Nån som gjort detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Visst borde det väl inte vara några problem att köra dubbla PSU i en och samma dator? 4090 + i9 13900K

Det finns ju fläktlösa nätagg i 5-600 wattsklassen och genom att köra ett till moderkort/cpu och ett till GPU så är man ju hemma.

Nån som gjort detta?

Det ska inte vara några problem. Jag körde själva med dubbla PSUer för herrans massa år sedan. Har nog kvar den adapterna hemma skulle jag tro. något liknande denna var det då: https://www.icd.se/produkt/dual-24pin-adapter-cable-dual-psu-...

Den gör så att båda PSUerna startar sammtidigt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Ett möjligt problem med den lösningen är att nätaggen kan få olika jordnivå, så att t.ex. 12V på det ena nätagget inte är samma som 12V på det andra (spänning är ju inte absolut utan skillnaden i potential mellan två punkter). Det kan t.ex. hända ifall du ansluter nätaggen till olika vägguttag, men om du ansluter båda till samma grenuttag istället så borde det inte vara något problem.

Permalänk
Skrivet av perost:

Ett möjligt problem med den lösningen är att nätaggen kan få olika jordnivå, så att t.ex. 12V på det ena nätagget inte är samma som 12V på det andra (spänning är ju inte absolut utan skillnaden i potential mellan två punkter). Det kan t.ex. hända ifall du ansluter nätaggen till olika vägguttag, men om du ansluter båda till samma grenuttag istället så borde det inte vara något problem.

Båda måste ju ha samma jordplan, både skyddsjorden och jorden på sekundärsidan. Det är nog vettigt att dra en separat jord mellan aggregaten så att det inte blir några krypströmmar genom tex moderkortet.

Förbaskat att 600 watts Seasonic kostar en mindre förmögenhet styck.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Det ska inte vara några problem. Jag körde själva med dubbla PSUer för herrans massa år sedan. Har nog kvar den adapterna hemma skulle jag tro. något liknande denna var det då: https://www.icd.se/produkt/dual-24pin-adapter-cable-dual-psu-...

Den gör så att båda PSUerna startar sammtidigt.

Jepp, båda måste ju igång. Men den där är ju enkel att göra själv. Det blir nog egna kablar rakt igenom iallafall.

Permalänk

Funderar på att köra ett separat nätagg för 12 volts-matningen på moderkortet och 4090-kortet. Tex ett sånt här: https://www.elfa.se/en/switched-mode-power-supply-industrial-...

Då har jag nästan 1000 fläktlösa watt (12 volt/80 amps) och sen borde det ju räcka med typ ett 300 watts fläktlöst för att få alla övriga spänningar som datorn behöver. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Eller skaffa revolt Pro psu
https://www.phanteks.com/Revolt-Pro.html
Då kan man koppla ihop två och slippa just jord problem.
Att inte köra en psu som är av rätt standard gör att det finns risk att saker går sönder så det kommer saknas skydd på rätt ställen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Mjo, men en PSU är en PSU. Ingen magi i lådorna vi har i våra burkar. Men lite otäckt är det ju

Ang Revolt-Pro så är det ju vackert, men tyvärr inte fläktlöst.

Ifall jag inte går på standard 12-volt nätagg så får det bli två Seasonic Prime Fanless 600 eller 700 watt. Det är bara så trist att dom kostar så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Mjo, men en PSU är en PSU. Ingen magi i lådorna vi har i våra burkar. Men lite otäckt är det ju

Ang Revolt-Pro så är det ju vackert, men tyvärr inte fläktlöst.

Ifall jag inte går på standard 12-volt nätagg så får det bli två Seasonic Prime Fanless 600 eller 700 watt. Det är bara så trist att dom kostar så mycket.

Jag hör inte min psu ens i benchmark med 250W psu och 340W på gpu med en 850W psu. Det enda du kommer höra är gpu coilwhine/fläktar så länge du väljer en hybrid psu

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Kör på ett kraftigt pc-agg i stället. På tex Corsair HX1200 dtår fläkten stilla tills den verkligen behövs vid riktigt stor belastning. Överdimensionera och få en i praktiken fläktlös-ning

Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)

Permalänk
Discokungen

Jag hör verkligen aldrig mitt nätagg så länge jag inte har datorn precis bredvid mig, och då blir all coil whine helt olidlig... Har svårt att se nyttan med dubbla nätagg i dagsläget när ingenting drar i närheten av effekten som behövs heller för den delen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jo, men grejen är just att den skall vara fläktlös

Rent praktiskt är det ingen nytta, men detta är lite av ett specialbygge.

Permalänk
Medlem

Kika på Phanteks Revolt Pro

-Phanteks förser Revolt PRO-nätaggregatet med Power Combo:s patenterade teknik. I samarbete med Seasonic har Revolt Pro 80 PLUS Gold-certifierats, blivit helt modulärt, och utvecklats till det allra första utbyggbara nätaggregatet. Revolt Pro låter dig ansluta ett sekundärt nätaggregat, vilket ger ökad effekt eller redundans som skyddar dina data från strömavbrott. Revolt PRO gör avancerade serverfunktioner tillgängliga och kostnadseffektiva för alla, i sann plug and play-anda.

Visa signatur

Asus Tuf 3090 TI OC - Asus GT502 - 11600k - Asus B560 Plus - Phanteks Revolt Pro 1000W
Samsung G7 4k 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Båda måste ju ha samma jordplan, både skyddsjorden och jorden på sekundärsidan. Det är nog vettigt att dra en separat jord mellan aggregaten så att det inte blir några krypströmmar genom tex moderkortet.

Förbaskat att 600 watts Seasonic kostar en mindre förmögenhet styck.

Jag köpte en 850w Seasonic under julrea för 1000kr och det fanns 1000w för 1200kr. Folk lägger 10-25 tusen kr på grafikkort idag. PSU priser är öringar i jämförelse med dem. Vad är poängen att köra 2svaga PSU?

Permalänk
Skrivet av friArsenik:

Vad är poängen att köra 2svaga PSU?

Seasonic Prime 6 eller 700 Watt är fläktlösa. Det är poängen.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av SnabelostSWE:

Seasonic Prime 6 eller 700 Watt är fläktlösa. Det är poängen.

Men då blir frågan: varför måste det vara fläktlöst? Dina kylare till CPU och GPU kommer garanterat överösta ett bra nätaggregats fläkt. Eller menar du att du kör dem fläktlöst också? Om det är just tystnad vid belastning du är ute efter blir det pengar i sjön - ett belastat grafikkort eller processors kylare låter betydligt mer.

Vid lägre belastning så är de flesta bra nätaggregat i dag semi-passiva. Så deras fläktar står helt stilla. Det är bara vid riktigt hög belastning fläktarna i aggregatet ens går igång - och vid det laget låter som sagt en CPU/GPU-kylare betydligt mer.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Okey, vi backar bandet lite, så här ser min burk ut idag.

Chassiet är byggt för att hängas på väggen. Det har dock inte kommit upp än, då jag ff labbar med kylningen.

Här är mitt försök att göra det befintliga nätagget fläktlöst. Det är ett "be quiet! Straight Power 11 1000W", som jag rev av chassiet på och monterade öppet med förhoppningen att kylningen från det stora fläktarna skulle räcka. Det gjorde det inte, så nästa försök blev att vattenkyla det. Det fungerade inte heller Skam den som ger sig.

Nästa version av chassiet skall inte ha de fyra 180 mm Noctua fläktarna på baksidan, utan en annan lösning istället och då behöver nätaggen vara fläktlösa.

Så, allt fungerar nu och jag kan aldrig höra någon fläkt. Inte ens efter tre timmars spelande, men det är inte det som är grejen.

Här är en bild till

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Funderar på att köra ett separat nätagg för 12 volts-matningen på moderkortet och 4090-kortet. Tex ett sånt här: https://www.elfa.se/en/switched-mode-power-supply-industrial-...

Då har jag nästan 1000 fläktlösa watt (12 volt/80 amps) och sen borde det ju räcka med typ ett 300 watts fläktlöst för att få alla övriga spänningar som datorn behöver. Vad tror ni?

Det är mycket möjligt att göra på viset du beskriver, flera som gör liknande i SFF byggen (fast med mindre nätaggregat).
Dock så ser jag ett problem med just det nätaggregatet, dess rippel är specificerat till 150 mV p-p, vilket är utanför ATX standarde (max 120 mV p-p), säger kanske inte så mycket då Mean Wells test av den https://www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=UHP-... så ligger den ju under 120 mV p-p så det kan nog gå bra ändå.
Tänk även på att för att få maximal prestanda så måste nätaggregatet kylas på något sätt, forcerad luft eller konduktivt mot chassit, att bara ha det kylt passivt i luften så kommer det bara att leverera 70% av maximal effekt.
Rekommenderar dig verkligen att lusläsa databladet för att få all info.

Angående ett extra nätaggregat så skippar du det och sätter en "Pico-PSU" som är kopplat mot nätaggregatet på atx-kontakten (är ju nästan bara moderkortet som använder andra spänningar utöver 12V och för den delen inte så mycket heller), så löser du den biten också.

Här är en matnyttig tråd på SFF.net om just att använda 12V nätaggregat med en Pico-PSU för massor med matnyttig information: https://smallformfactor.net/forum/threads/a-guide-to-12v-psu....

J-Hack på det forumet tillverkar lite delar som kan vara nyttiga att använda, kolla på hans sida: https://j-hackcompany.com/?post_type=product

Annars har HDPLEX lite roliga lösningar också:
DC-DC ATX på 800 W https://hdplex.com/hdplex-800w-dc-atx-with-12v-63vdc-input.ht...
Behöver inte ett 12V nätaggregat utan är OK med högre spänningar, samt att det går att koppla ihop 2 stycken för mer effekt.

Helt passiv AC-DC ATX 250W https://hdplex.com/hdplex-fanless-250w-gan-aio-atx-psu.html
Går att koppla ihop flera för hur mycket effekt som helst egentligen.

Förresten: Coolt bygge!!

Har ju själv funderat en hel del över hur man kan lösa passivt kyld nätdel för ett drömprojekt med en helt passivt kyld SFF dator, men det ligger tyvärr på is till tid och pengar finns...

Permalänk

Först och främst, tack för ett uttömmande svar!

Skrivet av loefet:

Det är mycket möjligt att göra på viset du beskriver, flera som gör liknande i SFF byggen (fast med mindre nätaggregat).
Dock så ser jag ett problem med just det nätaggregatet, dess rippel är specificerat till 150 mV p-p, vilket är utanför ATX standarde (max 120 mV p-p), säger kanske inte så mycket då Mean Wells test av den https://www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=UHP-... så ligger den ju under 120 mV p-p så det kan nog gå bra ändå.
Tänk även på att för att få maximal prestanda så måste nätaggregatet kylas på något sätt, forcerad luft eller konduktivt mot chassit, att bara ha det kylt passivt i luften så kommer det bara att leverera 70% av maximal effekt.
Rekommenderar dig verkligen att lusläsa databladet för att få all info.

Yes, det är ju viktigt. Har inte kollat på någon specifikation på hur mycket rippel som är acceptabelt förens nu. Googlade specifikt på ATX PSU och där är det ju som du skriver, max 120mV p-p. De flesta PSU verkar dock ligga runt 10-20 mV under full last.

Skall lusläsa databladen. Kollar man runt lite så verkar det vara som vanligt, man får vad man betalar för.

Citat:

Angående ett extra nätaggregat så skippar du det och sätter en "Pico-PSU" som är kopplat mot nätaggregatet på atx-kontakten (är ju nästan bara moderkortet som använder andra spänningar utöver 12V och för den delen inte så mycket heller), så löser du den biten också.

Här är en matnyttig tråd på SFF.net om just att använda 12V nätaggregat med en Pico-PSU för massor med matnyttig information: https://smallformfactor.net/forum/threads/a-guide-to-12v-psu....

Japp, jag har kollat på det också. En pico-PSU verkar generellt ge runt 120 watt och samma med 3,3v/5v railen på vanliga PSU'er. Det stora effekten ligger alltid på 12v-delen.

Effektbehovet för spänningarna utöver 12v verkar vara ungefär samma oavsett prestanda.

Citat:

J-Hack på det forumet tillverkar lite delar som kan vara nyttiga att använda, kolla på hans sida: https://j-hackcompany.com/?post_type=product

Annars har HDPLEX lite roliga lösningar också:
DC-DC ATX på 800 W https://hdplex.com/hdplex-800w-dc-atx-with-12v-63vdc-input.ht...
Behöver inte ett 12V nätaggregat utan är OK med högre spänningar, samt att det går att koppla ihop 2 stycken för mer effekt.

Yes, har sett den också. Då åker man ju dock på ett rätt stadigt 60 volts nätagg utanför burken Men det är helt klart ett alternativ. HDPLEX-PSU'n är ju dock inte helt gratis heller, men det är en intressant lösning.

Citat:

Helt passiv AC-DC ATX 250W https://hdplex.com/hdplex-fanless-250w-gan-aio-atx-psu.html
Går att koppla ihop flera för hur mycket effekt som helst egentligen.

Förresten: Coolt bygge!!

Har ju själv funderat en hel del över hur man kan lösa passivt kyld nätdel för ett drömprojekt med en helt passivt kyld SFF dator, men det ligger tyvärr på is till tid och pengar finns...

Luftflöde kommer jag givetvis har genom chassiet. Tanken är dock en "luftpump" istället för en fläkt. Så att det blir fläktlöst är sant, men jag kommer fortfarande flytta luft annars kommer det aldrig att fungera.

Tack för dina insikter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Först och främst, tack för ett uttömmande svar!

Yes, det är ju viktigt. Har inte kollat på någon specifikation på hur mycket rippel som är acceptabelt förens nu. Googlade specifikt på ATX PSU och där är det ju som du skriver, max 120mV p-p. De flesta PSU verkar dock ligga runt 10-20 mV under full last.

Skall lusläsa databladen. Kollar man runt lite så verkar det vara som vanligt, man får vad man betalar för.

Inga Problem!!
Mean Well är ju rätt OK bland tillverkare av den typen av nätaggregat, och som jag skrev, det nätaggregatet ligger ju inom specifikationen vid mätningarna, men inte enligt databladet. Sedan brukar den typen av nätaggregat ligga runt 1-1,5% rippel (oavsett tillverkare), för det är ju det som krävs för produkterna som använder dem.
På datorsidan så har det ju gått all in för att få så perfekta spänningar som möjligt, till nivåer som egentligen inte är nödvändiga enligt specifikationerna. Men och andra sidan ju stabilare ju bättre kan tänkas.

Skrivet av SnabelostSWE:

Japp, jag har kollat på det också. En pico-PSU verkar generellt ge runt 120 watt och samma med 3,3v/5v railen på vanliga PSU'er. Det stora effekten ligger alltid på 12v-delen.

Effektbehovet för spänningarna utöver 12v verkar vara ungefär samma oavsett prestanda.

J-Hack har en 200W modell av Pico-PSU och sedan finns ju en 150-160W modell också, men det mesta dras ju från 12V som sagt så det är ju mindre viktigt helt enkelt.

Skrivet av SnabelostSWE:

Yes, har sett den också. Då åker man ju dock på ett rätt stadigt 60 volts nätagg utanför burken Men det är helt klart ett alternativ. HDPLEX-PSU'n är ju dock inte helt gratis heller, men det är en intressant lösning.

Nja, så är det ju inte, den tar ju allt från 12-63V, vilket gör att du kan ju sätta i det nätaggregatet du länkade ovan, kanske till och med någon version med högre spänning, finns ju även i 24,36 och 48 V versioner också. Och kan du få in 12V versionen i datorn så borde ju även en sådan få plats, så du behöver inget utanför.

Skrivet av SnabelostSWE:

Luftflöde kommer jag givetvis har genom chassiet. Tanken är dock en "luftpump" istället för en fläkt. Så att det blir fläktlöst är sant, men jag kommer fortfarande flytta luft annars kommer det aldrig att fungera.

Tack för dina insikter!

Som typ DIY Perks special fläkt eller så?
Oavsett så kan ju alla nätaggregat som vi har diskuterat kylas konduktiv, vilket betyder att det kan räcka att bulta fast dem i chassit så att den används som termisk massa/kylfläns, står ju som sagt specificerat i databladen.

Permalänk
Skrivet av loefet:

Nja, så är det ju inte, den tar ju allt från 12-63V, vilket gör att du kan ju sätta i det nätaggregatet du länkade ovan, kanske till och med någon version med högre spänning, finns ju även i 24,36 och 48 V versioner också. Och kan du få in 12V versionen i datorn så borde ju även en sådan få plats, så du behöver inget utanför.

Yes, det fixar det mesta. Alltid bättre med högre spänning vid en given effekt då strömmen blir lägre. Men det är sant, kan ju sätta första nätagget också i lådan förståss. Tål att tänkas på!

Bra ideer och input!

Ja, angående att flytta luften så har jag en liknande ide som DIY Perks, men inte alls lika stor. Så, fläktlöst blir det, men sen har jag ju så klart bara ersatt fläkten med annan makanik, så jaaa..

En annna sak jag har tänkt på är att utnyttja skortstenseffekten. Man skulle kunna montera alla komponenter på insidan av ett rör och ha rejäla kylflänsar på alla delar. Sedan har man röret stående och öppen i över och underkant. Det skulle skapa en kraftig luftström genom röret - precis som i en skorsten.

Genom att använda ett plexirör skulle även den visuella effekten kunna bli spännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Seasonic Prime 6 eller 700 Watt är fläktlösa. Det är poängen.

Så tanke är mer att sänka ljudnivån så mycket som möjligt?

Permalänk
Master of Overkill

Köp ett 1500W nätaggregat.
Fläkten kommer typ aldrig starta, mitt 1600W evga t2 startar aldrig.
(På 5GHz 9800X och 3090 2200MHz)

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Köp 1500W nätaggregat fläkten kommer aldrig starta mitt 1600W evga t2 startar aldrig på 5Ghz och 3090

Nu tror jag de flesta vet vad du menar, men ett tips är att använda punk och komman lite då och då.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av griid:

Nu tror jag de flesta vet vad du menar, men ett tips är att använda punk och komman lite då och då.

Varesegåd:=)

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av microblaze:

Kör på ett kraftigt pc-agg i stället. På tex Corsair HX1200 dtår fläkten stilla tills den verkligen behövs vid riktigt stor belastning. Överdimensionera och få en i praktiken fläktlös-ning

Håller med. Min fläkt startar inte förrän jag belastar över 800w. Bara skaffa ett 1500w agg. Dom andra fläktarna överröstar ändå garanterat PSU fläkten. Montera sen PSU med fläkten uppåt så tar det bort ännu mer ljud.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Det kommer fortfarande inte finnas några fläktar i detta bygge. Som jag skrev tidigare så är det liksom det som är grejen

Men i sak håller jag med. Ett 1500 watts aggregat, semi-passivt skulle sannolikt räcka bra.

Permalänk

Skaffar du ett 1500w agg med 0db fan så kommer fläkten aldrig snurra om du nu inte kör Port royal och P95 hela dagarna.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Knotvillage:

Skaffar du ett 1500w agg med 0db fan så kommer fläkten aldrig snurra om du nu inte kör Port royal och P95 hela dagarna.

Exakt mitt nätagg inte startats på flera år

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Skaffar du ett 1500w agg med 0db fan så kommer fläkten aldrig snurra om du nu inte kör Port royal och P95 hela dagarna.

Ifall du läser, eller iaf skummar igenom tråden, så ser du att det inte är det som är grejen

Det lutar iallafall åt fyra st https://hdplex.com/hdplex-fanless-250w-gan-aio-atx-psu.html kopplade parallelt.

Fräser jag fram en kylplatta med vattenkylning som jag skruvar dom i så blir det ju optimalt.