Radeon RX 7000 i mellanklass kan dröja till juni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag är med dig i sak, men ett 6950 XT är nog närmare 50% högre prestanda än 2080Ti. Men som du säger denna generation är helt ointressant baserat på priserna, som i förlängningen innebär att förra generationen knappt sjunker i pris.

Verkligen, priserna har stått still i flera månader på AMD 6000-serien vad jag sett. Så i verkligheten kanske de sjunkit en del mtp inflationen. Antar att AMD skulle ha mer bråttom om det knappt fanns några 6000-kort hos återförsäljarna. Håller med om "använda samma grafikkort tills det knappt fungerar längre".

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

6950 är riktigt prisvärt. Där kan man nog räkna med att prestandan inte gör de kliv 7900-serien förväntas göra de närmsta åren.

En best, se till att få till bra fläktkurvor och ha bra kylning

Grattis 🙏

https://www.komplett.se/product/1221527/datorutrustning/dator...

ska väl inte behövas på detta tycker man? är väl den vassaste från XFX.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

https://www.komplett.se/product/1221527/datorutrustning/dator...

ska väl inte behövas på detta tycker man? är väl den vassaste från XFX.

Just den måste du justera fläktkurvan på om du inte vill ha en höfläkt vad jag hört. Topp 3 luftkylare brukar det sägas så kylningen är toppen. 6950 går dock väldigt varmt och XFX brukar ha aggresiva kurvor.

Grymt bra kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

RX 6700 XT dyker upp till rimliga priser ibland och har en del fördelar mot 6600-syskonen (16 lanes PCIe, mer minne, mångdubbelt större cache), så det bör man överväga. Annars håller jag med dig. 3060/Ti är helt meningslöst jämfört med 6700 XT, 3070 är för dyrt, och allt ovanför är bara svindyrt.

Instämmer. Blev att jag handlade ett sådant i julas och flyter på riktigt bra. 6700xt har sedan det släpptes fått så pass mycket bättre drivrutiner att det nu slår 3070 i en majoritet av spelen (utan RT givetvis men känns inte relevant i denna prisklass oavsett). 60-90 fps på Ultra i alla AAA spel i 1440p för 4700kr är en väldigt bra deal enligt mig.