Denon Avr-660H vs Avr-1700x prisskillnaden 84€

Permalänk
Medlem

Denon Avr-660H vs Avr-1700x prisskillnaden 84€

Har idag Klipsch RP82F& 450C + surround burkar 5.0 system så klarar mig utan Atmos och 7 kanaler.

Så undrar såklart om det är någon annan skillnad mellan dessa förstärkare så det är värt och betala prisskillnaden på 84€.

Bättre priser i Tyskland så kommer beställa därifrån.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har idag Klipsch RP82F& 450C + surround burkar 5.0 system så klarar mig utan Atmos och 7 kanaler.

Så undrar såklart om det är någon annan skillnad mellan dessa förstärkare så det är värt och betala prisskillnaden på 84€.

Bättre priser i Tyskland så kommer beställa därifrån.

Bättre kalibrering i 1700x, om det spelar någon verklig roll lämnar jag till någon med mer erfarenhet. 1 års mer garanti också.

För detaljerad jämförelse:
https://www.zkelectronics.com/compare/denon-avr-x1700h/denon-...

Permalänk
Medlem

1700 är ju något starkare.
Sedan så kan stöd för Atmos och DTS-X ge något bättre ljud även om man inte använder tak högtalare. För ljudet är obijekt baserat och resivern väljer att spela de i de högtalarna som den har för att få ljudet så nära som möjligt. Och om dunågon gång i framtiden vill ha tak eller 7.1 uppsägning så kan du det.

Jag hadde valt den dyrare 1700 om det bara är en tusing det skiljer, ibland är det dumt att vara dumsnål

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd

Inga enorma skillnader men skulle även ta 1700. Varifrån ska du köpa?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Inga enorma skillnader men skulle även ta 1700. Varifrån ska du köpa?

Hidden audio i Tyskland och väldigt bra omdömen när man kollar på Ideala.de.

Dom har även rabatter vid förskottsbetalning och bättre kurser vs PayPal som tar avgifter oftast.

De skillnader jag kan hitta är 75 watt vs 80 watt, Atmos, Dts X, Audessey XT vs utan XT, Zon 2, 430 watt nätdel vs 340 watt, 5 kanaler vs 7 kanaler så nätdelen lär jämna ut sig med tanke på antalet kanaler.

Haft 7 kanaler innan men sålt iväg ett par högtalare pga hund lär välta burkarna om jag ställer ett på stativ så måste ha dom i taket isåfall.

Såg också att 1700 blev årets förstärkare 2022 i något test

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Hidden audio i Tyskland och väldigt bra omdömen när man kollar på Ideala.de.

Dom har även rabatter vid förskottsbetalning och bättre kurser vs PayPal som tar avgifter oftast.

De skillnader jag kan hitta är 75 watt vs 80 watt, Atmos, Dts X, Audessey XT vs utan XT, Zon 2, 430 watt nätdel vs 340 watt, 5 kanaler vs 7 kanaler så nätdelen lär jämna ut sig med tanke på antalet kanaler.

Haft 7 kanaler innan men sålt iväg ett par högtalare pga hund lär välta burkarna om jag ställer ett på stativ så måste ha dom i taket isåfall.

Såg också att 1700 blev årets förstärkare 2022 i något test

Man kan även väggmontera Atmos högtalarna eller ställa dom (sk takstudare) ovanpå frontarna (man får i regel ha passade högtalare i samma serie). Kör Atmos 5.1.2 med Dolby Atmos Enableded speakers, takstutsare. Röstar på 1700H.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Jag är grymt nöjd med min X2700H om det nu ger något. Har ett Klipsch 5.1-system. Lägger min röst på X1700H.