Möjlig uppdatering till Counter-Strike: Global Offensive skymtas i drivrutin

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Sååå, 2.0 måste vara en uppdatering efter 1.6?

Har inte spelat CS eller annat tävlingsinriktat spel online sedan mitten av 2000-talet. Tror det var då de flesta man lirade med fick andra intressen. Men enligt mig var CS aldrig lika skill-inriktat som Quake (1). Ofta var det ren tur att man inte hamnade i ett slags oflyt i CS där samtliga skott, enligt spelet, missade där de normalt sett skulle suttit. Testat både CS:Source of CS:GO mot bottar och det där flyt vs oflyt-läget finns kvar ännu.

Men kul att nya generationer fortsatt lira.

Tack! Ja CS är definitivt delvis turbaserat, alltså slumpen vart kulor träffar. Gissar att det gör en del charm efter det finns en aspekt av att vem som helst kan vinna, men också svårt att känna att rätt spelare vinner en duell varje gång

Permalänk
Medlem

Har spelat i många år nu men haft en del uppehåll. Jag gillar cs pga tävlingen. Det är på lika villkor, det har inte med vilken hjälte man väljer eller vilka perks man använder utan istället handlar det om att bemästra de olika aspekterna i spelet. Man behöver inte ha dom snabbaste reflexerna eller det bästa aimet för att vara bra. Det kan räcka med förmågan att läsa motståndet och positionera sig därefter.
Skins som några nämner är en del av populäriteten. Det är något som piffar till spelet för oss som har råd att spela bort 25:- för att hoppas på någon storvinst. Men hade inte spelet i sig varit bra så hade inte folk spelat bara för att det fanns skins. Jag tror att det är som några säger, att det är enkelheten i spelet som tilltalar många. Det är lite det var bättre förr mentalitet i spelet.

Permalänk
Viking
Skrivet av medbor:

Tack! Ja CS är definitivt delvis turbaserat, alltså slumpen vart kulor träffar. Gissar att det gör en del charm efter det finns en aspekt av att vem som helst kan vinna, men också svårt att känna att rätt spelare vinner en duell varje gång

Det handlar ju dock bara om en väldigt liten slumpmässig spridning på 1 cm eller 2. Annars är varje vapens ”spray pattern” identisk mellan varje gång du skjuter.
Så i de allra flesta situationer är det spelarens misstag.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av medbor:

Man lirar Cs med vänn/erna, det är sjukt kul.
Antingen köra full team och Co ordinera med smokes eller fake plays eller lira ihop med "ryssar" som enbart springer B.

Jag och min polare körde upp oss till global, tog ett tag men efter ett tag så får man in timings och skjuter blint då man räknar sekunder på hur/när någon kommer.

Några roliga moves i sub ak rank är fake smokea B - > rotera A via lower /short och sedan B via ct spawn på D2.
Helst med pistoler enbart

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Det handlar ju dock bara om en väldigt liten slumpmässig spridning på 1 cm eller 2. Annars är varje vapens ”spray pattern” identisk mellan varje gång du skjuter.
Så i de allra flesta situationer är det spelarens misstag.

Jag tycker CS GO har en hel del random saker för sig. 1.6 kändes det som man hade mera kontroll i.

Skicklighetstaket sänktes en hel del tyvärr.

Permalänk
Viking
Skrivet av SuperDuperKillen:

Jag tycker CS GO har en hel del random saker för sig. 1.6 kändes det som man hade mera kontroll i.

Skicklighetstaket sänktes en hel del tyvärr.

Men fortfarande finns det personer som är helt överlägsna?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Jag håller med

Jag har nog främst tröttnat på just CS och sett andra mer kreativa spelmekaniker i andra spel som tilltalar mer

Jag håller helt med dig. Inget rätt elelr fel här, bara smak, men för mig är CS en riktigt jävla dinosaurie.

Har slutat spela sen år tillbaka men ibland blivit övertalad när kompisarna behöver en femte men har sagt ifrån helt nu då det inte är kul.

Gillar dock ”liknande” spel som Call of Duty som har en del snarlika spellägen men jag gillar mekanikerna där mycket mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tack! Ja CS är definitivt delvis turbaserat, alltså slumpen vart kulor träffar.

Skrivet av SuperDuperKillen:

Tycka vad man vill om spelet i övrigt, men i CS:GO är det ingen slump var kulorna träffar om man står stilla och håller in knappen, utan de följer samma mönster varje gång. Detta till skillnad från 1.6 då viss slumpmässighet fanns i kulspridningen så den var aningens annorlunda varje gång.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Viking
Skrivet av olga32:

Tycka vad man vill om spelet i övrigt, men i CS:GO är det ingen slump var kulorna träffar om man står stilla och håller in knappen, utan de följer samma mönster varje gång. Detta till skillnad från 1.6 då viss slumpmässighet fanns i kulspridningen så den var aningens annorlunda varje gång.

Det finns faktiskt en liten så kallad "spread" på kulorna som är slumpmässig trots mönstret det följer. Men som jag tidigare skrev handlar det bara om nån centimeter, så även på långa avstånd har det ingen jättestor påverkan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tillochmed SVT verkar ha snappat upp nyheten, med lite mer stöd: https://www.svt.se/kultur/uppgifter-uppfoljaren-till-storspel...

Gav upp på CS efter 1.6, men hade kanske varit kul att ge sig in i leken igen och bli smiskad av kidsen

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk

Det var på tiden att Source 2 anländer, har ju varit massa små nyheter fram och tillbaka men tror ändå det lär dröja minst ett år till innan något sker. (Csgo och valve i ett nötskal)

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Tillochmed SVT verkar ha snappat upp nyheten, med lite mer stöd: https://www.svt.se/kultur/uppgifter-uppfoljaren-till-storspel...

Gav upp på CS efter 1.6, men hade kanske varit kul att ge sig in i leken igen och bli smiskad av kidsen

SVT förbryllar mig som verksamhet, de liksom kan blåskåpet. Det där gamla klippet var alldeles genialt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag håller med

Jag har nog främst tröttnat på just CS och sett andra mer kreativa spelmekaniker i andra spel som tilltalar mer

För mig så är det tvärtom jag gillar CS eftersom att det är så lätt att förstå och simpelt. Dock så spelare jag det inte direkt så seriöst brukar bara leka runt med mina vänner eftersom hög rank inte spelare så mycket roll för mig har mycket hellre roligt en att ta spel super seriöst för att bli så bra som möjligt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightwing:

Det var på tiden att Source 2 anländer, har ju varit massa små nyheter fram och tillbaka men tror ändå det lär dröja minst ett år till innan något sker. (Csgo och valve i ett nötskal)

Tror nog att det finns en stor chans att det kommer inom kort har ju liksom inte kommit någon stor uppdatering till CS:GO på snart 1,5 år.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

SVT förbryllar mig som verksamhet, de liksom kan blåskåpet. Det där gamla klippet var alldeles genialt.

Håller med! Väldigt fin touch med

i bakgrunden!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Min teori är att valve index 2 kommer att släppas i år tillsammans med CS GO i VR på köpet har jag rätt?

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem

Är det typ 10e gången som SE2.0 bekräftats för CS GO inkl fixad hitreg/hitdetection?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men fortfarande finns det personer som är helt överlägsna?

Inte spelat på många år men då var det ju galet mycket fuskande, så pass att det mer kändes som det normala. Minns att jag förundrades över att jag som casual noob med Prime ständigt verkade matchas mot folk som framstod som semiproffs...då bestämde jag mig för att testa själv med något av de mer potenta fusken och vips var jag en av dom. Där och då dog tyvärr mitt intresse...men hoppas det blivit bättre numera.

Permalänk
Viking
Skrivet av improwise:

Inte spelat på många år men då var det ju galet mycket fuskande, så pass att det mer kändes som det normala. Minns att jag förundrades över att jag som casual noob med Prime ständigt verkade matchas mot folk som framstod som semiproffs...då bestämde jag mig för att testa själv med något av de mer potenta fusken och vips var jag en av dom. Där och då dog tyvärr mitt intresse...men hoppas det blivit bättre numera.

Minns inte senast jag mötte en fuskare. Men hoppas du blev VAC-bannad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Senaste året har fuskandet minskat drastiskt. För några år sedan kunde lätt var 4-5 game ha en ganska uppenbar fuskare i lobbyn. Nu är det är det knappt en i månaden, om ens det.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Minns inte senast jag mötte en fuskare. Men hoppas du blev VAC-bannad.

Om man spelar seriöst och så får man grön"trust factor" och då slipper man fuskare i 99% av alla matcher kan inte ens minnas senaste gången jag mötte en fuskare.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Allt jag önskar är att CS 1.6 ska komma tillbaka. Antar att jag får nöja mig med det stora uppsving spelet fick under corona-våren 2020, där två svenska servrar var konstant aktiva (till och med på vardagar) och massa gamla Old School-spelare hittade tillbaka, om än bara för ett par månader. Ett fint minne.

Det var tider det... Stockholms Blodbad och Lesinari körde jag mycket på minns jag.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Ett tips för er som spelade CS:GO runt 2013-2014 och inte har spelat sedan dess så borde ni kolla i genom era inventories finns items från denna tiden som knappt var värt något då som är värt hundratusentals kronor idag. Har är ett exempel på det.

https://www.youtube.com/watch?v=D8kgTCuKMGs

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Viking
Skrivet av Felixark:

Ett tips för er som spelade CS:GO runt 2013-2014 och inte har spelat sedan dess så borde ni kolla i genom era inventories finns items från denna tiden som knappt var värt något då som är värt hundratusentals kronor idag. Har är ett exempel på det.

Och är nog inte helt osannolikt att man har några lådor för 500kr styck, eller varför inte en Fire Serpent?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Sålde faktiskt en shotgun häromveckan 89€
Inte ens stattrack på den 😂 mag-7 counter terrace

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightwing:

Det var ju snack om att betan till source2 CSGO skulle släppas redan för ett år sedan, och då var det augusti 2022 som var målbilden.

Valve-time har gjort det ett halvår sent enligt de estimeringarna, så man kan väl hoppas att det inte är 1-2 månader ifrån en beta

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vet inte om jag har något, inte spelat cs sen 2016 eller så. Och aldrig köpt något heller. Hur säljer man om det skulle finnas något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Vet inte om jag har något, inte spelat cs sen 2016 eller så. Och aldrig köpt något heller. Hur säljer man om det skulle finnas något?

Skulle du kunna länka ditt steam inventory so kan jag kolla genom det om det finns något med värde. När du sedan ska sälja så kan du kontantka Anomaly på twitter om du har något värdefullt. Om du vill göra en snabb affär och vara 100% säker på att du inte blir lurad.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Skulle du kunna länka ditt steam inventory so kan jag kolla genom det om det finns något med värde. När du sedan ska sälja så kan du kontantka Anomaly på twitter om du har något värdefullt. Om du vill göra en snabb affär och vara 100% säker på att du inte blir lurad.

Ok, ska installera det och kolla

Permalänk
Viking
Skrivet av MegaMuztek:

Ok, ska installera det och kolla

Du behöver inte installera CS. Det räcker att kolla förrådet i Steam.

Visa signatur