Amazon Music Prime i Sverige?

Permalänk
Medlem

Amazon Music Prime i Sverige?

Såg att med Amazon Prime ska det ingå "Amazon Music Prime" men får det fasen inte till att fungera.
Kan det vara så att det inte ingår med Prime i Sverige?

Någon som använder Amazon Music?
Borde väl ändå gå att spela musik med reklam men inget fungerar i appen. Så fort man försöker spela nått kommer bara info om att skaffa music unlimited via hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Såg att med Amazon Prime ska det ingå "Amazon Music Prime" men får det fasen inte till att fungera.
Kan det vara så att det inte ingår med Prime i Sverige?

Någon som använder Amazon Music?
Borde väl ändå gå att spela musik med reklam men inget fungerar i appen. Så fort man försöker spela nått kommer bara info om att skaffa music unlimited via hemsidan.

<Uppladdad bildlänk>

Saxad text:
"Om du inte prenumererar på Amazon Prime kostar ett Music Unlimited-medlemskap 9,99 kr/ 9,99 kr i månaden, men om du har ett Prime-konto betalar du bara 7,99 kr/ 7,99 kr i månaden eller 79 kr/ 79 kr för hela året."

"Den absoluta merparten av alla låtar som erbjuds för Amazon Prime-medlemmar går inte att spela på begäran. Istället måste man välja en artist, ett album eller en spellista, och sen väljs låtarna slumpmässigt.

Om du vill ha allt som Amazon Music Unlimited erbjuder, exempelvis möjligheten att välja specifika låtar, spela högupplöst ljud eller lyssna på rumsligt ljud så kostar det ungefär hundra kronor per månad."

Så det är skillnad på Amazon Music Unlimited och det som ingår i Amazon Prime.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

£7.99/month or £79/year for Prime members
£9.99/month for non-Prime members
£3.99/month Echo subscription
£14.99/month or £149/year Family plan
£4.99/month for students

Alltså, det kostar för 7,99 för folk som har prime utöver prime kostnaden och 9,99 för folk som inte har prime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extender:

£7.99/month or £79/year for Prime members
£9.99/month for non-Prime members
£3.99/month Echo subscription
£14.99/month or £149/year Family plan
£4.99/month for students

Alltså, det kostar för 7,99 för folk som har prime utöver prime kostnaden och 9,99 för folk som inte har prime.

Det är för Amazon Music Unlimited.

De har dock även Amazon Music Prime som ingår i prime, men det har ganska kraftiga begränsningar.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Saxad text:
"Om du inte prenumererar på Amazon Prime kostar ett Music Unlimited-medlemskap 9,99 kr/ 9,99 kr i månaden, men om du har ett Prime-konto betalar du bara 7,99 kr/ 7,99 kr i månaden eller 79 kr/ 79 kr för hela året."

"Den absoluta merparten av alla låtar som erbjuds för Amazon Prime-medlemmar går inte att spela på begäran. Istället måste man välja en artist, ett album eller en spellista, och sen väljs låtarna slumpmässigt.

Om du vill ha allt som Amazon Music Unlimited erbjuder, exempelvis möjligheten att välja specifika låtar, spela högupplöst ljud eller lyssna på rumsligt ljud så kostar det ungefär hundra kronor per månad."

Så det är skillnad på Amazon Music Unlimited och det som ingår i Amazon Prime.

Hmm vet inte vart ni grävt fram informationen. Jag har letat massor och på Amazons svenska sida finns ingen som helst info, bara på den amerikanska sidan.

Jag har loggat in med min Amazon konto som har Prime, men jag kan fortfarande inte spela någonting. Inga enskilda låtar, inga album eller spellistor heller.

Permalänk
Medlem

Ok, just chattat med kundtjänst. Svenska Amazon har inget med Amazon Music att göra och "svenskt" prime medlemskap ger ingen Music Prime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Hmm vet inte vart ni grävt fram informationen. Jag har letat massor och på Amazons svenska sida finns ingen som helst info, bara på den amerikanska sidan.

Jag har loggat in med min Amazon konto som har Prime, men jag kan fortfarande inte spela någonting. Inga enskilda låtar, inga album eller spellistor heller.

Amazon har bara information om tjänsten på engelska.

Jag har aldrig använt Amazon Music tidigare men betalar för svenska Prime så jag laddade ner Amazon Music-appen från Appstore (iPhone), loggade in med mitt svenska konto (som betalar för Prime) och jag kunde shuffla musik utan ytterligare kostnad.

Det går inte att välja låt, men jag kan välja album eller spellista och så spelas musiken upp med shuffle. Kan trycka på "Next" vilket återigen shufflar till en annan låt i listan.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Amazon har bara information om tjänsten på engelska.

Jag har aldrig använt Amazon Music tidigare men betalar för svenska Prime så jag laddade ner Amazon Music-appen från Appstore (iPhone), loggade in med mitt svenska konto (som betalar för Prime) och jag kunde shuffla musik utan ytterligare kostnad.

Det går inte att välja låt, men jag kan välja album eller spellista och så spelas musiken upp med shuffle. Kan trycka på "Next" vilket återigen shufflar till en annan låt i listan.

Hmm, funkar inte för mig. Chattade med amerikanska Amazon också och dom sa att Music bara ingår i USA, Kanada etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Hmm, funkar inte för mig. Chattade med amerikanska Amazon också och dom sa att Music bara ingår i USA, Kanada etc.

Konstigt. Det fungerar för mig i alla fall!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Här är en liten inspelning när jag startar och använder Amazon Music. Jag bör dock tillägga att det numera inte går att skippa låt, det verkar ha varit ett begränsat antal skips (har för mig att Spotify hade likadant för gratisvarianten för 10 år sedan). Men det går absolut att spela upp musik i alla fall.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Konstigt. Det fungerar för mig i alla fall!

Hmm, kör du via någon VPN?

Hittade tillslut en lista på länder och vad som är tillgängligt
Endast Music Unlimited i Sverige (varken gratisversionen eller Prime)
https://music.amazon.com/EU/help?nodeId=202204440

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Hmm, kör du via någon VPN?

Hittade tillslut en lista på länder och vad som är tillgängligt
Endast Music Unlimited i Sverige (varken gratisversionen eller Prime)
<Uppladdad bildlänk>.

Nej, jag använder ingen VPN. Helt vanligt svenskt konto med svenskt Prime utan VPN eller extensions eller något annat. Jag lade upp en video ovan om du missade den. Inte heller något trial på musiktjänsten och det är den officiella appen direkt från Appstore.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag har kommit på varför jag kan spela musik:

Jag har ett konto på amerikanska Amazon (ingen Prime) med samma mailadress så det är väl därför. Står att jag har Amazon Music - Free with ads.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag tror att jag har kommit på varför jag kan spela musik:

Jag har ett konto på amerikanska Amazon (ingen Prime) med samma mailadress så det är väl därför. Står att jag har Amazon Music - Free with ads.

Ah ok det förklarar saken.

Jag tänkte att det kunde varit värt o testa om det ändå ingick med Prime.