Spotify renoveras med video i fokus

Permalänk
Medlem

Ge mig hifi, jag skiter i resten.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Är det inte redan en AI som styr vilken musik som finns med i sökmetoderna och vad som föreslås, att ha en AI som styrs av en AI torde inte göra det hela bättre, endast mer mainstream.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vilken målgrupp de ska nå med detta, finns ju alternativ till ”videos” som är hästlängder mer etablerade.

Varför inte göra en riktigt jävla bra musik-app, jag har väntat länge nog på Spotify HiFi, men det gapar fortfarande med sin frånvaro i Sverige…

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Idioter, gör om gör rätt. Bort med allt skit i appen och fokusera på musik och möjligen podcasts.
Det enda i videoväg skulle vara musikvideor men inte ens det är speciellt intressant.

Kanske dags att gå över till Plexamp istället.

Permalänk
Medlem

Ok, detta låter inte direkt som funktionalitet jag kommer ha glädje av i varje fall men säkert de som blir glada.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Vad hände med hifi-spotify?

Säkert nån som svarat dig o jag missat, men hittade detta från deras lansering av "nya" Spotify:

The new user interface, set to be released soon, promises CD-quality audio and will initially only be available in select regions. Spotify is also working on a HiFi feature that will bring higher fidelity audio to the service, further improving the listening experience for users.

Fattar dock inte vad HiFi är om CD-kvalitet redan är på g. Spatial?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Fattar dock inte vad HiFi är om CD-kvalitet redan är på g. Spatial?

Satan i gatan den biten hade jag missat, känns som att det är dags att byta till TIDAL för en själv i alla fall.

Permalänk
Medlem

De kan göra vad de vill med mobil versionen. Det är på desktop jag sitter och letar musik och organiserar mina listor.

Permalänk
Medlem

Kan bara stämma in i den negativa kören. Vem vill ens ha sånt här?
Vad hände med att man kunde få notifikationer när artister man följde släppte nytt? Idag måste man själv leta upp "nya releaser"?

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Snusfri

Blir mer och mer nöjd över att jag dumpade Spotify för Tidal.
Visserligen är deras app rätt dålig, men ändå mycket bättre än Spotify's, samt bättre kvalité och billigare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Detta märkte jag igår. Plötsligt så blev min andra skärm mörk. Efter felsökning visade det sig att det var videospelaren på Spotify som gjorde det. Inget sätt att hindra spelaren från att autostarta så det blev ingen podcast.
Great work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Blir mer och mer nöjd över att jag dumpade Spotify för Tidal.
Visserligen är deras app rätt dålig, men ändå mycket bättre än Spotify's, samt bättre kvalité och billigare.

Var nog 5-10 år sen jag testade tidal sist... Får nog ge det en chans om det här är vad Spotify tror att jag vill betala för!

Visa signatur
Permalänk

Kan de lägga till Queue-only mode snart? Så man slipper folk på fest som vill spela sin låt, nej vänta de ville spela en annan låt kom de på efter 10 sekunder, nej den här är också bra (i tio sekunder) eller "Oj jag råkade dubbelklicka så nu är kön borta".
Men nej för all del, det här med video i fokus har säkert också tjatats om i typ 10 år.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Kan de lägga till Queue-only mode snart? Så man slipper folk på fest som vill spela sin låt, nej vänta de ville spela en annan låt kom de på efter 10 sekunder, nej den här är också bra (i tio sekunder) eller "Oj jag råkade dubbelklicka så nu är kön borta".
Men nej för all del, det här med video i fokus har säkert också tjatats om i typ 10 år.

Hahaha, igenkänningsfaktorn från Winamp-tiden är hög med denna.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla skömt… men ja bloatade mjukvaror
Nero CD buring har väl ingen glömt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Säkert nån som svarat dig o jag missat, men hittade detta från deras lansering av "nya" Spotify:

The new user interface, set to be released soon, promises CD-quality audio and will initially only be available in select regions. Spotify is also working on a HiFi feature that will bring higher fidelity audio to the service, further improving the listening experience for users.

Fattar dock inte vad HiFi är om CD-kvalitet redan är på g. Spatial?

Lossless - Dvs FLAC. Detta erbjuds idag av flera andra konkurrenter och har gjorts i flera år.
Att Spotify fortfarande kör "MP3-kvalle" är pinsamt dåligt.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Hahaha, igenkänningsfaktorn från Winamp-tiden är hög med denna.

Snabb googling så har det funnits som request sedan 2012
https://community.spotify.com/t5/Implemented-Ideas/All-Platfo...
De anser dock att det funnits sedan 2019 i och med att man nu kan ansluta till en spelande session och lägga till låtar. De har dock missat poängen att göra det omöjligt att ändra kön etc. Det har kommit nya försök att få det men inte fått tillräckligt många röstningar för att implementera.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Snabb googling så har det funnits som request sedan 2012
https://community.spotify.com/t5/Implemented-Ideas/All-Platfo...
De anser dock att det funnits sedan 2019 i och med att man nu kan ansluta till en spelande session och lägga till låtar. De har dock missat poängen att göra det omöjligt att ändra kön etc. Det har kommit nya försök att få det men inte fått tillräckligt många röstningar för att implementera.

Mycket bra idéer i detta inlägg.
Vilka totala nötter som svarar
” As our previous update mentions, when one idea includes (many) smaller parts it is virtually impossible to ever set it to Implemented.”

Möjligt att inte allt kunde implementeras men 95 procent av det som nämndes kan inte vara några problem dessutom ja domsagor verkar den som svart eller bestämmer aldrig varit på en fest….

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Säkert nån som svarat dig o jag missat, men hittade detta från deras lansering av "nya" Spotify:

The new user interface, set to be released soon, promises CD-quality audio and will initially only be available in select regions. Spotify is also working on a HiFi feature that will bring higher fidelity audio to the service, further improving the listening experience for users.

Fattar dock inte vad HiFi är om CD-kvalitet redan är på g. Spatial?

24-bit ljud kanske? CD quality för mig innebär att det är FLAC. Det finns ju format som erbjuder högre ljudkvalitet än CD, men de är inte speciellt vanliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Kan de inte göra en Lite app istället utan sån skit och massa podcast-skräp. En app som står upp för, och gör det de ursprungligen grundades för att göra… Spela musik…

Det här.

Permalänk
Medlem

Det finns ett antal appar som är onödigt segdrivna, spotify är lite i gränslandet tycker jag, det funkar men det kunde vara bättre.

Jag tycker det borde gå att stänga av eller på video, det är inte alla som vill eller har tid att titta, däremot att lyssna.

Skrivet av SuperSverker:

Lossless - Dvs FLAC. Detta erbjuds idag av flera andra konkurrenter och har gjorts i flera år.
Att Spotify fortfarande kör "MP3-kvalle" är pinsamt dåligt.

Jag tror de kört Ogg vorbis länge om inte alltid, men för min del får de gärna börja testa med Opus som Youtube redan har sen många år.
FLAC eller dylikt är välkommet, men det är få som kommer känna behovet.
Opus på lite högre bitrate "ought to be enough for anybody".

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kan man exportera sina spellistor från Spotify? Det är nog den största anledningen att jag inte vill byta.

Det gjorde jag också men gillade inte Tidals app. Varken på Android tv eller Android.

Ljudkvalitén är fantastiskt, primärt därför jag bytte.

Sedan är rekommenderad musik där inge vidare heller. Alltså förslag för dig.... Det funkar bättre hos Spotify, för att utforska ny musik

Dök de upp någon sunkig förortsmusik som rekommenderad musik så kunde man inte tumma ner den för att undvika att sån musik dyker upp framöver heller.... Det var också en grej jag störde mig på. Varken lyssnar på, eller har nå hiphop/rap/gansgsterrap i någon av mina spellistor, så att det dök upp som "ny bra musik för dig" var knepigt.

Android auto funkade inte bra heller, om det fungerade öht

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av cheben:

24-bit ljud kanske? CD quality för mig innebär att det är FLAC. Det finns ju format som erbjuder högre ljudkvalitet än CD, men de är inte speciellt vanliga.

Mycket möjligt - Men i praktiken är det närmast omöjligt att dra nytta av 24 bitar gentemot 16 bitar vid uppspelning. För produktion är det däremot fördelaktigt då man lättare kan undvika kvantiseringsfel om ljudet exporteras gång på gång.

Ser själv hellre Dolby Atmos än lossless på Spotify. Apple Music har löst den biten men deras app (både för iOS och macOS) tycker jag är långt mer besvärlig än Spotify. Segt, svårt att få överblick och rörig sökfunktion. Dessutom är Spotify otroligt bra för poddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag tror de kört Ogg vorbis länge om inte alltid, men för min del får de gärna börja testa med Opus som Youtube redan har sen många år.
FLAC eller dylikt är välkommet, men det är få som kommer känna behovet.
Opus på lite högre bitrate "ought to be enough for anybody".

Ja självklart, FLAC är egentligen totalt onödigt för 99,9% av alla som använder det - men det är något som billigare konkurrenter har som inte Spotify har, samtidigt som fokuserar energi på skit som video i en musikapp

Jag tog steget förra veckan och gick över till Deezer innan jag ska testa Tidal etc. Är hur nöjd som helst, har stannat på Spotify sedan '09 av ren vana men efter att ha sett hur man skiftat bort från musik till data så har jag tröttnat. Jag bryr mig inte om poddar och vill inte ha det, biblioteket är en sämre variant av spellistor etc. Önskar man kunde dra hem 2011-varianten och köra den, hade varit hur nöjd som helst då även utan hifi

Skrivet av Divion:

Det här.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.spotify.lit...

Det har funnits länge.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Svårt att inte vara negativa till allt Spotify gör. Tjänsten var nästan perfekt 2011 och är idag nästan oanvändbar.

Föga förvånande när man pratar med folk som jobbar eller har jobbat på Spotify. Verkar vara en riktig risig organisation på det företaget. Pratat med en som fortfarande jobbar där på relativt hög chefsposition och två som slutat. Alla tog i princip upp samma negativa saker.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Känns som man får ha snacket med barnen igen och se om man kan få igenom ett byte till Apple Music, Tidal eller Deezer.

Permalänk
Medlem

Inte tillgängligt i västvärlden.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Tycker inte att spotify är på rätt väg när det gäller UI. Hoppas att det här är opt-in, störande nog med canvasskiten som lagts till bland annat.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Inte tillgängligt i västvärlden.

Spelar väl ingen roll, det finns ju.
Går alltid att hämta hem APK om man verkligen vill.

Varför man inte gör det tillgängligt för hela världen låter jag var osagt...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kan de ta och fixa den trasiga shuffle-uppspelningen för spellistor med många låtar istället, tack?