Permalänk

Bästa B650 just nu?

Söker ett B650 moderkort för ryzen 7600 med Wi-Fi, 2x m.2 (PCIE 4.0). mATX eller ATX tror jag inte spelar någon roll eller?

Permalänk
Medlem

Måste ha B650 för Ryzen 7600.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

B650 menar du! Undvik Gigabyte så klarar du dig galant.

Permalänk
Medlem

TUF Gaming B650 känns prisvärt och har de funktioner du efterfrågar!

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=7198738

Permalänk
Skrivet av CyberNerd:

Måste ha B650 för Ryzen 7600.

Menar såklart B650

Permalänk
Skrivet av FLiBe:

B650 menar du! Undvik Gigabyte så klarar du dig galant.

Varför är gigabyte att undvika?

Permalänk
Skrivet av edson:

TUF Gaming B650 känns prisvärt och har de funktioner du efterfrågar!

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=7198738

Den var inte dum! Varför dyker inte den upp på PCPARTPICKER?

Permalänk
Viking
Skrivet av GranadeHunter:

Den var inte dum! Varför dyker inte den upp på PCPARTPICKER?

För pcpartpicker är helt värdelöst.

Använd Komponentkoll eller prisjakt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 6x Lian Li UNI Fan | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

TUF eller Tomahawk

Upplever att det är helt ok uppgraderingspriser nu på 7600x bundle. Funderar på om MSi Tomhawk eller ASUS TUF är bästa valet. Någon som har erfarenhet och kan tipsa. Bygger en speldator med sonen och tänker att den ska funka ett par år så vill gärna har ett bra kort i botten. Eller till och med ASUS Rog strix B650-E

Permalänk
Skrivet av Disond:

Upplever att det är helt ok uppgraderingspriser nu på 7600x bundle. Funderar på om MSi Tomhawk eller ASUS TUF är bästa valet. Någon som har erfarenhet och kan tipsa. Bygger en speldator med sonen och tänker att den ska funka ett par år så vill gärna har ett bra kort i botten. Eller till och med ASUS Rog strix B650-E

Jag tror båda har varit väldigt bra, jag vet att för DDR4 har Tomahawk varit "bästa" valuta för pengarna men ASUS låg nog inte långt efter, om du inte har bråttom så avvakta lite och sög på tuben efter lite recensioner.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Skrivet av Disond:

Jag köpte Asrock B650E Riptide. Har funkat utmärkt hittills!

Permalänk
Medlem

Najs! Blev ett Tomahawk bundle med 7600x så får hoppas att det funkar fint.