lagring på intern hdd

Permalänk

lagring på intern hdd

Hej

har en intern hdd för lagring, skulle flytta ett film klipp från ett usb minne till den interna disken så markera jag det jag ville flytta o valde "skicka till" då kommer det upp en lista med cd enhet alla usb anslutna enheter mm men den interna disken finns inte med, är det rätt eller är det något som är fel? väljer man kopiera och klistra in så får man en kopia på lager disken.

Permalänk
Medlem

Vad har du för operativsystem? Vad använder du för program när vi vill flytta (alltså inte kopiera?) ditt filmklipp?

Visa signatur

/Joakim

Permalänk

använder win10 pro är inte i något program, jag bara sätter i usb minnet o väljer "skicka till" blir samma sak om man har en usb ansluten extern disk, men det knske ska va så?

Permalänk
Medlem

man flyttar inte filer med "skicka till" utan antingen så använder du drag n' drop eller så klipper du ut/kopierar och klistrar in filen.

tex "skicka till skrivbord" skapar bara en genväg på skrivbordet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Som sagt smidigast är att köra ctrl+c på filen och sen ctrl+v på platsen du vill ha den på.

Sen när man verifierat att filen fortfarande är ok på nya platsen kan man radera filen från usbminnet med shift+del. Eller om man bara trycker del så den hamnar i papperskorgen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

OK då är allt som det ska då, tackar för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Man kan lägga till saker i Send To genom att placera en genväg i C:\Users\[UserName]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

man flyttar inte filer med "skicka till" utan antingen så använder du drag n' drop eller så klipper du ut/kopierar och klistrar in filen.

tex "skicka till skrivbord" skapar bara en genväg på skrivbordet.

Att det blir en genväg på skrivbordet beror på att det står att det blir det, men lägger du till en enhet eller mapp så blir det normalt en kopia där.