Permalänk
Medlem

Belkin powerbank laddar ej

Som rubriken säger. Den har USB C port. Borde det inte fungera med en USB C laddare?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Lite mer info tack.
Men det är inte så att du försöker ladda från/till en port som kanske bara kan få eller ge ström och inte båda håll?

Kan okså vara så att standarden USB C PD (power delivery) måste uppfylas? Till exempel så laddar inte min dator om inte laddaren stödjer USB C PD.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Lite mer info tack.
Men det är inte så att du försöker ladda från/till en port som kanske bara kan få eller ge ström och inte båda håll?

Kan okså vara så att standarden USB C PD (power delivery) måste uppfylas? Till exempel så laddar inte min dator om inte laddaren stödjer USB C PD.

Tror inte det. Den har två USB A och en USB C. Har för mig att jag laddade den där förra gången men hittade inte originalladdaren.

Det är Belkin BPB012

Edit: Hittade originalladdare och nu verkar det fungera

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10