Köpråd Ny dator komplett med FLEX betalning.

Permalänk
Medlem

Köpråd Ny dator komplett med FLEX betalning.

Hej!
Hade vart väldigt tacksam för lite köpråd på en dator som klarar det mesta spelen i 1440p 144hz ska även koppla till
tvn och tänkte köra 4k 120 hz, har en budget på 25-30k.
Kan lite men inte tillräckligt för att lita på mig själv.
Tänkte köpa från komplett och ta FLEX, testade göra en dator där och skulle va tacksam för all info jag kan få och
tips.

Corsair 5000D Midi-Tower
ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC
Intel Core i7-12700K Processor
Corsair H100x Liquid CPU Kylare
Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB
Corsair MP600 PRO 1TB M.2 SSD
MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 moderkort, LGA1700
Corsair RM850 850W PSU Svart

Landade på 28 155 kr

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

Ingen höjdare för 28 000, inte ens RTX 3080. Den här är bättre för spel och nästan 8000 kr billigare. Inet har också flexibel avbetalning.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/vjwAAQ9-almc96BIhqUvlPgL6TM/speldator

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Absolut inte värt 28000 kr för att hyra en dator i 2 år eller vad FLEX nu innebar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Absolut inte värt 28000 kr för att hyra en dator i 2 år eller vad FLEX nu innebar.

Jaha, visste inte det. Då är det verkligen inte värt.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

aha okej tack ska kolla inet då den FLex är att man avbetalar i 3 år men efter 2 år får man välja om man vill ha en ny dator och fortsätta "abonnemanget" så skickar man då tebax denna och väljer en ny dator. efter 2 år har denna kostat mig 17500 då. eller så väljer jag att jag betalar 1 år till och då är den min.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Emilz:

Hej!
Hade vart väldigt tacksam för lite köpråd på en dator som klarar det mesta spelen i 1440p 144hz ska även koppla till
tvn och tänkte köra 4k 120 hz, har en budget på 25-30k.
Kan lite men inte tillräckligt för att lita på mig själv.
Tänkte köpa från komplett och ta FLEX, testade göra en dator där och skulle va tacksam för all info jag kan få och
tips.

Corsair 5000D Midi-Tower
ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC
Intel Core i7-12700K Processor
Corsair H100x Liquid CPU Kylare
Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB
Corsair MP600 PRO 1TB M.2 SSD
MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 moderkort, LGA1700
Corsair RM850 850W PSU Svart

Landade på 28 155 kr

Mvh Emil

Vad kul att du är på jakt efter en ny dator! Vi finns här på sweclockers, det är bara att pinga oss med @komplett så kommer vi in och svarar.

Den specifikationen du hittat känns spontant inte särskilt prisvärd. Den kollektiva kunskapen som finns här på Swec är enorm och som @medbor konstaterade så går det att få mer för pengarna. Var priset 28 155 kr totalbeloppet om du betalar av FLEX på tre år? Länka gärna vilken dator du kollat på så får vi ta en kik.

Om det är en Komplett-PC du kollar på så finns det flera, mer prisvärda, modeller hos oss. Exempelvis denna där det är klart mer bang for the buck till ett lägre pris.
https://www.komplett.se/product/1205265/gaming/gamingdator/ga...

Köper du en Komplett-PC så får du alltid en handbyggd dator som är unik för dig och tre års garanti på hela datorn där du har möjlighet att skruva och uppgradera datorn utan att garantin förverkas. Väljer du att köpa den med FLEX så ingår också PC Game Pass under hela FLEX-perioden.

Räntan på FLEX är ca 9% så den är linje med ren avbetalningar hos andra återförsäljare. Den stora fördelen är som du konstaterat, möjligheten att byta produkt. Vill man kan man se det som en möjlighet att sälja tillbaka produkte till ett fast pris. Det extra påslaget man betalar med FLEX är i grunden avgiften för att problemfritt kunna byta/uppgradera produkt efter två år. Vi sticker inte under stol med att FLEX inte är för alla och om du hellre vill köpa loss datorn och sedan sälja den själv, eller sälja respektive del separat, så kan man spara pengar på det sättet. Men utöver att vara smidigare än att sälja datorn själv så är en av fördelarna med FLEX är ju att kunna byta till något annat. Om du efter två år vill byta din gamingdator mot en konsol och en fet TV så gör det, eller något helt annat.

Oavsett varifrån du köper datorn så hoppas vi att du får mycket dator för pengarna och att du blir nöjd med köpet.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Vad kul att du är på jakt efter en ny dator! Vi finns här på sweclockers, det är bara att pinga oss med @komplett så kommer vi in och svarar.

Den specifikationen du hittat känns spontant inte särskilt prisvärd. Den kollektiva kunskapen som finns här på Swec är enorm och som @medbor konstaterade så går det att få mer för pengarna. Var priset 28 155 kr totalbeloppet om du betalar av FLEX på tre år? Länka gärna vilken dator du kollat på så får vi ta en kik.

Om det är en Komplett-PC du kollar på så finns det flera, mer prisvärda, modeller hos oss. Exempelvis denna där det är klart mer bang for the buck till ett lägre pris.
https://www.komplett.se/product/1205265/gaming/gamingdator/ga...

//Erik

Nice bump av en ett år gammal tråd 😂 och det är klart att det finns mer prisvärda datorer nu ett år senare.
Vill nog även påstå att den länkade datorn ovan inte heller är särskilt prisvärd.

Permalänk
Medlem

När man ska införskaffa en ny dator går det bäst när man har en bra mössa på sig

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bruna Baronen:

Nice bump av en ett år gammal tråd 😂 och det är klart att det finns mer prisvärda datorer nu ett år senare.
Vill nog även påstå att den länkade datorn ovan inte heller är särskilt prisvärd.

Åh nej, jag tittade inte på datumen för tråden 🤦‍♂️😂

Så kan det gå när man är lite för mån om att hjälpa till här på forumet och inte kollar noga på postdatum.

//Erik (som skäms lite)

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram