Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

vad kör du för powerlimit?

70% eller Undervolt, testar dem båda just nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag hade TUF non OC i en månad vid release och coil whine var fruktansvärt, aldrig hört något liknande på den nivån.

Skrivet av Mocka:

Måste säga att jag inte förstår MSI AB kurvan, den är ju precis likadan som den inbyggda kurvan i vBIOS förutom att den har mjukare steg till 80C. Problemet med att den går från tyst (0%) till 60% vid lite under 50C är ju kvar.

Skrivet av nihilist71:

De Gigabyte GPUer jag haft, bl a RTX 3080 har funkat överlöag väldigt bra men just default fläktkurvor med revving driver en till vansinne.

Skrivet av Blade@LCD:

ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC - mycket gnagande coil whine.
MSI GeForce RTX 4090 24GB GaAMING TRIO - rassligare fläktar, en del coil whine.
KFA2 GeForce RTX 4090 SG (1-Click OC) 24GB GDDR6X - rasslade fläktljud(3-fläktar), fjärde fläkten vibbrerade, väldigt lite coil whine
MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24G - kortet hörs knappt och jag är kinkig, väldigt homogent fläktljud, lite coil whine i menyer och i vissa test, men klart hanterbart.

Tackar för info! Är väldigt oljudskänslig. Mitt 3080 TUF som valdes just därför är helt okej med quiet bios, men för uppgradering till 24GB VRAM så gäller antingen 3090 med minnestemperaturer som inte går att övervaka i linux, eller 4090 som verkar vara ett oljudslotteri. 3090 känns problematiskt för ML om jag inte växlar till aktiv kylning av minneskretsarna. Men jag är inte det minsta sugen på att spendera nån månad eller två på att posta grafikkort fram och tillbaka för att hitta ett som funkar.
Mer störande än priset är att de tystare korten verkar ha större benägenhet till coilwhine. MSI Liquid Suprim låter som det skulle kunnat vara lösningen, om inte för att det kan bli minusgrader där datorn står vid strömavbrott. Som extra bonus finns heller inte några verktyg i linux för att styra fläktkurvorna på korten.
Är det nåt i stil med Inno3D med vattenblock och custom loop med 50% glykol som gäller, eller hur har andra ljudkänsliga löst det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Tackar för info! Är väldigt oljudskänslig. Mitt 3080 TUF som valdes just därför är helt okej med quiet bios, men för uppgradering till 24GB VRAM så gäller antingen 3090 med minnestemperaturer som inte går att övervaka i linux, eller 4090 som verkar vara ett oljudslotteri. 3090 känns problematiskt för ML om jag inte växlar till aktiv kylning av minneskretsarna. Men jag är inte det minsta sugen på att spendera nån månad eller två på att posta grafikkort fram och tillbaka för att hitta ett som funkar.
Mer störande än priset är att de tystare korten verkar ha större benägenhet till coilwhine. MSI Liquid Suprim låter som det skulle kunnat vara lösningen, om inte för att det kan bli minusgrader där datorn står vid strömavbrott. Som extra bonus finns heller inte några verktyg i linux för att styra fläktkurvorna på korten.
Är det nåt i stil med Inno3D med vattenblock och custom loop med 50% glykol som gäller, eller hur har andra ljudkänsliga löst det?

Ställ burken i rummet bredvid och dra sladdar genom väggen ? Då är det tyst de gånger du sitter och använder den. Är den en som ska gå 24/7 så är det ingen bra lösning. Även om vattenkylning med fläktar på låga varv är rätt tyst så kan pumpar och annat låta också.

Permalänk
Medlem

Det va ju såklart typiskt att när jag häromdagen hade bestämt mig för att knappa hem ett 4090 FE så tog dom ju slut. Man får ju hoppas att det kommer in nya. Har ju lite PTSD fortfarande efter 3080 släppet.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Tackar för info! Är väldigt oljudskänslig. Mitt 3080 TUF som valdes just därför är helt okej med quiet bios, men för uppgradering till 24GB VRAM så gäller antingen 3090 med minnestemperaturer som inte går att övervaka i linux, eller 4090 som verkar vara ett oljudslotteri. 3090 känns problematiskt för ML om jag inte växlar till aktiv kylning av minneskretsarna. Men jag är inte det minsta sugen på att spendera nån månad eller två på att posta grafikkort fram och tillbaka för att hitta ett som funkar.
Mer störande än priset är att de tystare korten verkar ha större benägenhet till coilwhine. MSI Liquid Suprim låter som det skulle kunnat vara lösningen, om inte för att det kan bli minusgrader där datorn står vid strömavbrott. Som extra bonus finns heller inte några verktyg i linux för att styra fläktkurvorna på korten.
Är det nåt i stil med Inno3D med vattenblock och custom loop med 50% glykol som gäller, eller hur har andra ljudkänsliga löst det?

Coil whine verkar vara extremt subjektivt och när du säger att det verkar som om de "tystare korten har större benägenhet till coilwhine". Det ligger lite i sakens natur att det är så, om kortets fläktar väsnas är det inte säkert du ens hör coilwhine.

Coilwhine är ofta direkt proportionerligt till framerate, d v s om du ska spela Counter Strike i 500 FPS så får du i regel mera coilwhine.

Jag har under de senaste 2 åren gått igenom Gigabyte RTX 3080, ASUS 3080 Ti, MSI 3090, MSI RX 6900 XT och nu MSI RTX 4090.
Kanske är jag tondöv men coilwhine har aldrig varit en sak jag noterat överhuvudtaget på något kort. Dessutom spelar jag uteslutande i 4K med lite mera måttliga FPS.

Det låter som du vill ha det bästa, då finns det inget annat än 4090 att välja på.
Dessutom är mitt intryck att det varit mera klagomål på 4080 coilwhine än 4090.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

Är också känslig för olika ljud. Skrivit en del i den här tråden om de fyra kort jag testat ASUS TUF Gaming OC, MSI Gaiming TRIO, KFA2, SUPRIM LIQUID X och spelade in ljud från dom bland annat.

Blev ett MSI SUPRIM LIQUID X.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Tackar för info! Är väldigt oljudskänslig. Mitt 3080 TUF som valdes just därför är helt okej med quiet bios, men för uppgradering till 24GB VRAM så gäller antingen 3090 med minnestemperaturer som inte går att övervaka i linux, eller 4090 som verkar vara ett oljudslotteri. 3090 känns problematiskt för ML om jag inte växlar till aktiv kylning av minneskretsarna. Men jag är inte det minsta sugen på att spendera nån månad eller två på att posta grafikkort fram och tillbaka för att hitta ett som funkar.
Mer störande än priset är att de tystare korten verkar ha större benägenhet till coilwhine. MSI Liquid Suprim låter som det skulle kunnat vara lösningen, om inte för att det kan bli minusgrader där datorn står vid strömavbrott. Som extra bonus finns heller inte några verktyg i linux för att styra fläktkurvorna på korten.
Är det nåt i stil med Inno3D med vattenblock och custom loop med 50% glykol som gäller, eller hur har andra ljudkänsliga löst det?

Det är säkert inte ren vatten i Liquid Supim X kylaren. Men det verkar inte finnas info någonstans kring vätskan som MSI använder. Här har du en som har testat att ha en cpu AIO i fyrsen (-15) över natten. Radiatorn sprack inte utan pumpen hade frusit fast men gick igång efter 20 minuter. Man kan bara undra hur många AIO som utsätts för minusgrader vid transport/leverans etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Ställ burken i rummet bredvid och dra sladdar genom väggen ? Då är det tyst de gånger du sitter och använder den. Är den en som ska gå 24/7 så är det ingen bra lösning. Även om vattenkylning med fläktar på låga varv är rätt tyst så kan pumpar och annat låta också.

Jag har funderat på det, och även fast burken står igång 24/7 så går det rätt bra då det är en liten korridor/klädkammare på andra sidan väggen. Men spillvärmen är bra att få in i rummet som faktiskt används och det är tillräckligt stor risk för flytt att det känns lite dumt att bygga för specifikt denna situation.
Pumpar tänkte jag att jag får skaffa/bygga nån sorts ljudisolering åt, bara det är en variant som kyls av vattnet och inte kräver luftcirkulation. Vattenkluckande tänker jag att det borde gå att lösa till stor del genom att ha reservoar som högstapunkt för att minimera risk för luftfickor, men har ingen praktiskt erfarenhet.

Skrivet av nihilist71:

Det ligger lite i sakens natur att det är så, om kortets fläktar väsnas är det inte säkert du ens hör coilwhine.

Uppfattningen jag fått är att det är strix/tuf/övriga dyrare och tystare kort med deras högre max power cap som gör att de måste ha mer tilltagen spänningsreglering och att det är denna som ställer till problem. Kan vara helt fel ute dock.

Skrivet av nihilist71:

Coilwhine är ofta direkt proportionerligt till framerate, d v s om du ska spela Counter Strike i 500 FPS så får du i regel mera coilwhine.

Spelar inte så mycket och har cappat vid 145 FPS för att matcha skärmen, men det finns så lite objektiv data om ljudnivå på coilwhine och än mindre vid olika situationer, så det är lite svårt att förlita sig på att det räcker. Med mitt 3080 TUF så kan jag dock höra tyngre CUDA-laster, vid 1-20 iterationer per sekund så låter det som lite tyst och långsamt hårddiskknatter, rätt okej form av oljud.

Skrivet av nihilist71:

Det låter som du vill ha det bästa, då finns det inget annat än 4090 att välja på.
Dessutom är mitt intryck att det varit mera klagomål på 4080 coilwhine än 4090.

Det är faktiskt inte ett helt enkelt val, för ML är minnesmängden den primära begränsningen.
2st 3090 med NVLink ger ungefär samma prestanda som ett 4090, men dubbla minnesmängden. Det blir motsvarande ett 50-60kkr A6000 Ada. De senaste acceleratorerna, A100 och H100 har 100GB minne, så har någon använt ett sådant för att göra en modell så går den troligen att köra på 2x 3090 i 8-bitarsläge (96GB i 16bitars => 48GB i 8bitars).
Vet inte riktigt hur mycket vikt jag ska lägga vid det dock, ofta kör de 4-5st 100GB-kort, medans hobbyanvändarna verkar sikta på 24GB som inofficiell standard eftersom det är kort som går att få tag på, så det har sakta börjat luta åt ett 4090 ändå.

Det hade varit rätt fint med ett kort som går att konvertera till enslots vattenkylning sen, typ
Inno3D: https://www.alphacool.com/shop/gpu-water-cooler/nvidia-fullsi...
Eller Zotac: https://www.ekwb.com/shop/ek-pro-gpu-wb-amp-trinity-rtx-4090-...
För att lättare kunna packa korten i nån server framöver, men med tanke på priset på korten är det kanske att planera väl långt framåt. Zotac verkar låta rätt risigt, och Inno3D @ 39 dB (A) känns som ett rätt stort nedköp från 31-32 dB (A) för 3080 TUF.
Jag hittar inte alls något lika självklart köp som jag tyckte 3080 TUF var :\

Kapandet av NVLink från 4090 känns för övrigt som klar segmentering för att ML/"AI" ska bli nästa kassako efter mining.

Skrivet av kusk0r:

Det är säkert inte ren vatten i Liquid Supim X kylaren. Men det verkar inte finnas info någonstans kring vätskan som MSI använder. Här har du en som har testat att ha en cpu AIO i fyrsen (-15) över natten. Radiatorn sprack inte utan pumpen hade frusit fast men gick igång efter 20 minuter. Man kan bara undra hur många AIO som utsätts för minusgrader vid transport/leverans etc...

Det är förvisso sant, och försäkringen kan väl ta en del av smällen om det skiter sig. Med alla små nackdelar med övriga modeller så kanske det inte är så illa med den ganska låga frysrisk som finns är så illa ändå.. ska nog kolla närmare på den.

Skrivet av Blade@LCD:

Är också känslig för olika ljud. Skrivit en del i den här tråden om de fyra kort jag testat ASUS TUF Gaming OC, MSI Gaiming TRIO, KFA2, SUPRIM LIQUID X och spelade in ljud från dom bland annat.

Blev ett MSI SUPRIM LIQUID X.

Yes, citerade dig i första inlägget jag gjorde, men har helt missat inspelningarna. Ska gräva reda på dem, tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

spelade in ljud från dom bland annat.

Hittade länkarna, men: The requested URL was not found on this server.

SilentPCReview var för övrigt en riktig guldgruva på sin tid..

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det låter nästan som att ni har lite ångest över att ha lagt ut mycket pengar på ett grafikkort. Ni försöker intala er att ni gjorde rätt som köpte.

Vilken ångest då? Ska gnida in det mer. Ska hämta mitt 4090 Fe kort idag och stor glädjer mig utan ångest ihop med min samsung oddysey neo g8 och njuta av 4k gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasjon:

Vilken ångest då? Ska gnida in det mer. Ska hämta mitt 4090 Fe kort idag och stor glädjer mig utan ångest ihop med min samsung oddysey neo g8 och njuta av 4k gaming.

Härligt, du har dock tagit mitt citat ur ett sammanhang.

Permalänk
Skrivet av Hasjon:

Vilken ångest då? Ska gnida in det mer. Ska hämta mitt 4090 Fe kort idag och stor glädjer mig utan ångest ihop med min samsung oddysey neo g8 och njuta av 4k gaming.

Wohoooo, jag råkade beställa en Odyssey Neo G9 igår. Skall sättas upp också helt utan ångest

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Wohoooo, jag råkade beställa en Odyssey Neo G9 igår. Skall sättas upp också helt utan ångest

Låter underbart, 20.000 är inte farligt för en bra skärm.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Låter underbart, 20.000 är inte farligt för en bra skärm.

Nä, 15500:-

https://www.webhallen.com/se/product/336000-Samsung-49-NEO-Mi...

Permalänk
Medlem

Det var en ordentlig rabatt.

Permalänk

Snart kommer Samsungs nya 57" skärm med 7680x2160 upplösning i 240 hz. Man får hoppas 4090 Ti släpps samtidigt... Eller hur gör man annars? SLI funkar väl inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Snart kommer Samsungs nya 57" skärm med 7680x2160 upplösning i 240 hz. Man får hoppas 4090 Ti släpps samtidigt... Eller hur gör man annars? SLI funkar väl inte?

Sli är dött i stort sett. Man kan ju köra dlss och dra ner på inställningar som knappt gör skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Coilwhine är ofta direkt proportionerligt till framerate, d v s om du ska spela Counter Strike i 500 FPS så får du i regel mera coilwhine. Dessutom är mitt intryck att det varit mera klagomål på 4080 coilwhine än 4090.

...men inte alltid, och det är nog första gången som jag är med om att så inte är fallet. På mitt första TUF kort så var coil whine relaterat till Power draw dvs redan vid ca 120W började coil whine låta. Körde jag CP2077 på absolut max med full RT och utan DLSS (detta var innan FG patchen) så låg fpsen på runt 30-40 vid ett speciellt intensivt ställe - coil whine lät som bara den. Körde jag 3DMark och fpsen låg på över 200+ så hördes också coil whine.

Mitt nuvarande kort (tredje totalt sett) har ingen coil whine alls vid låg power draw, tex WoW, hörs lite vid tyngre spel och normal fps och hörs relativt mycket vid väldigt hög fps (3DMark) - lite så som du beskrev det helt enkelt. Eftersom jag kör med G-sync och V-sync samt ofta undervolt eller PL 70% så är min nuvarande coil whine acceptabel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Digital fyndjägare

Nä, 14490:- "medlemspris"

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Skrivet av Bl4ckIce:

Nä, 14490:- "medlemspris"

Sant, 14490:- betalade jag.

Permalänk

hur är egentligen paltid gamerock OC versionen utav 4090?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Snart kommer Samsungs nya 57" skärm med 7680x2160 upplösning i 240 hz. Man får hoppas 4090 Ti släpps samtidigt... Eller hur gör man annars? SLI funkar väl inte?

I vilket fall som helst behövs Displayport 2.0 för att ens få ut en signal i den upplösningen och refreshraten.. vilket 4090 saknar. Men sedan är det ju rätt orealistiskt att kunna förvänta sig att spela spel i 240fps i den upplösningen. Klarar man 60fps skall man nog vara nöjd

Själv skulle jag väldigt gärna ha denna skärm, men i första hand för jobb. Fantastiskt mycket skärmyta att jobba med. Har Samsung neo 49" och den är väldigt trevlig, men kanske lite mindre än vad jag egentligen vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hur är egentligen paltid gamerock OC versionen utav 4090?

Har för mig kortet var tyst och inte hade mycket coil whine men att byggkvalitén var kass men är osäker på om jag minns rätt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

I vilket fall som helst behövs Displayport 2.0 för att ens få ut en signal i den upplösningen och refreshraten.. vilket 4090 saknar. Men sedan är det ju rätt orealistiskt att kunna förvänta sig att spela spel i 240fps i den upplösningen. Klarar man 60fps skall man nog vara nöjd

Själv skulle jag väldigt gärna ha denna skärm, men i första hand för jobb. Fantastiskt mycket skärmyta att jobba med. Har Samsung neo 49" och den är väldigt trevlig, men kanske lite mindre än vad jag egentligen vill ha.

Känns som att man även behöver väsentligt snabbare processer också i det fallet. Grafikkortet får dra det tunga lastet men CPUn behöver också orka med.

Hade någon släppt något nytt snabbt så hade jag köpt. Inte riktigt motiverbart för mig med 13900K eller troligen 7800X3D från min 5900X.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Har för mig kortet var tyst och inte hade mycket coil whine men att byggkvalitén var kass men är osäker på om jag minns rätt.

i de flesta byggen här när någon frågar om hjälp att plocka ut komponenter, så är det ofta man ser detta paltid kort som plockas ut, tänkte då om det var ett bra kort eftersom det rekommenderas så ofta, eller om det mest är pga att det är ett utav de billigare.

skulle gärna vilja veta mer om nackdelarna med denna versionen, att det är tyst är ju positivt, och priset likaså, men jag känner på mig att det finns mer negativt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hur är egentligen paltid gamerock OC versionen utav 4090?

Jag har palit 4090 (ej OC) och är nöjd med det. Som sagt väldigt tyst och funkar bra. Har inte märkt av något speciellt negativt annat än att det inte ser speciellt snyggt ut men det spelar mig ingen roll då jag inte tittar in i datorn speciellt ofta.

Enda jag inte riktigt gillar är stödet som medföljer, man måste skruva åt det rätt hårt men det funkar med lite god vilja. Kan också nämna att kabeln för RGB sitter brevid vanliga strömkabeln vilket ger en ganska ful kabeldragning men återigen så tittar jag inte in i datorn och bryr mig inte om RGB.

Permalänk
Medlem

Denna genomgång tycker jag var väldigt bra

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Denna genomgång tycker jag var väldigt bra

https://youtu.be/Qa4A12gQTHw

Mvh

Instämmer, det var den som gjorde att jag tillslut valde KFA2.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Jädrans bra kombo med 13900+4090 och Samsung Odyssey G9 skärmen. Har aldrig upplevt Nividia G-sync tidigare, men jösses, det är bra alltså!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

i de flesta byggen här när någon frågar om hjälp att plocka ut komponenter, så är det ofta man ser detta paltid kort som plockas ut, tänkte då om det var ett bra kort eftersom det rekommenderas så ofta, eller om det mest är pga att det är ett utav de billigare.

skulle gärna vilja veta mer om nackdelarna med denna versionen, att det är tyst är ju positivt, och priset likaså, men jag känner på mig att det finns mer negativt

Jag tar tillbaka det jag skrev då jag inte ens minns vart jag läste det eller om det var en Youtubevideo (review)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9