Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Fick hem denna goa pjäs i måndags. Nytt bygge på gång och det ska bli kul att fokusera på både utseende och prestanda denna gång.

Helt sjukt hur snyggt detta chassi är.

https://i.imgur.com/G4z13kx.jpg

Hur lyckades du få tag på detta om man får fråga?

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av THURGOOD:

Hur lyckades du få tag på detta om man får fråga?

Jag la en beställning hos Inet 1:a mars, 9:e mars fick jag sms om att den skickats trots att inkommande datum stod som 15:e mars alltså idag

Ren tur skulle jag säga, hade annars tänkt gå in idag och hålla koll på hur det såg ut med lagerstatus men kollade förra veckan och då fanns det kanske 2 kvar efter att mitt skickades. Tog slut riktigt fort.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Jag la en beställning hos Inet 1:a mars, 9:e mars fick jag sms om att den skickats trots att inkommande datum stod som 15:e mars alltså idag

Ren tur skulle jag säga, hade annars tänkt gå in idag och hålla koll på hur det såg ut med lagerstatus men kollade förra veckan och då fanns det kanske 2 kvar efter att mitt skickades. Tog slut riktigt fort.

Grattis grattis! galet vad snyggt chassit ser ut att vara! längtar redan tills jag får mitt ex, börjar bli lite otålig haha

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk

På tal om snygga chassin (och kabeldragning) så följer en bild på min gamla trotjänare från 2005, ett Antec P180. Det finns inte många nya delar där i (det mesta är från 2011), men den ghetto-uppfästa 480 GB SATA-SSDn som syns på sidan av CD-platserna är faktiskt sproilans från Amazon, efter tips i tipstråden. Med 100 kr Amazonrabattkod blev SSDn nästan gratis, vilket passar projektets budget.

Fler livsuppehållande åtgärder inkluderar att grafikkortet (5700 XT) är också nytt för mig sedan i måndags och alldeles för bra för bra resten av den gamla skiten, processorn (2500k) flaskar nått enormt (beroende på titel och inställningar såklart), så förhoppningsvis anländer snart en "ny" processor (3770k) som jag ropat hem via Tradera, kanske blir det lite bättre... Tanken är väl att det kan bli en minecraftdator till ungarna om nått år, och då får jag köpa ett grafikkort som är mer lagom till resten och flytta med det stora till en annan burk.

Har varit lite meck att uppdatera BIOS för att kunna ta emot den nya processorn och när jag pluggade in den nya SSDn blev Windows som låg på en befintlig SSD av någon anledning korrupt så fick installera om alltihopa... Men nu funkar allt, peppar peppar.

Permalänk
Medlem

Förvaringslåda för ⌚ jag haft i min etsy-lista i snart två år, till förvaring men också en morot för att utöka samlingen. Helt galet vackert hantverk.

Köpte även en bänkskiva på Biltema till ett nytt skrivbord som jag kapat, slipat och betsat med pigmenterad hårdvaxolja (rökt ek) En god vän har byggt stålramen så skivan inte ska slå sig.

Hade ett presentkort på Hemtex och dom hade 40% på bäddset så blev ett i egyptisk bomull för att se om hypen stämmer.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

En hiss https://nedis.se/en-us/product/tv-satellite/mounts-furniture/...

Ska klura på någon snygg möbel att bygga in den i. Kanske en smal bänk som högtalarna kan stå på. Sjukt nöjd med hur den fungerar, det finns minnesfunktion på fjärren så har ett sitt och ett stå-läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Nytt chassi bygge på tapeten
(Hyte Revolt 3)
https://i.ibb.co/Q9XgRbn/IMG-2122.jpg

Pingvinstång for scale
https://i.ibb.co/z2WcWW7/IMG-2123.jpg

Gillar handtaget i toppen! Helt missat detta chassi, blir en närmare titt.

Skrivet av pinkified:

Fick hem denna goa pjäs i måndags. Nytt bygge på gång och det ska bli kul att fokusera på både utseende och prestanda denna gång.

Helt sjukt hur snyggt detta chassi är.

https://i.imgur.com/G4z13kx.jpg

Fan, chassit jag var inne på att skaffa. 3mm i marginal i fronten för grafikkortet är lite för tight. Men så snygg.

Grattis, inget chassi man hittar i lager hur som helst.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Biljetter till Imola GP i Maj och vårjacka.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Älskar grädde man har aldrig ägt en elvisp så fått slita armen av mig för att få till denna gudomliga vita smet. Fick testa en gräddsifon hos en bekant och då var det ju inget snack. En sån SKA jag ha. Denna är lite enklare där man inte kan ändra spritsen. Men för det priset är det helt ok. Nu har jag färdig grädde på några sekunder. Helt klart nöjd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillzing:

Letar efter en surfplatta till min mamma....är du nöjd med denna?

Extremt nöjd faktiskt. Men jag hade inte köpt den idag. Den är inte seg på något sätt, skärmen är riktigt fin i färgerna. Men jag köpte den på mellandagsrean för 3990. När det blev tydligt hur stort drag det var efter den så höjdes den efter årsskiftet till 8000kr och hårdvaran motiverar inte det priset tycker jag.

Så, för att sammanfatta: Ja jag är jättenöjd med den. Men tycker att priset den ökat till nu är helt orimligt. Men kan du få tag på den för runt 4000kr så är det kanske ok.
Och vill du ha den bästa hårdvaran så ta Wifiversionen. Dels är den billigare än 5G versionen, och den har också en något snabbare CPU.

Sorry för sent svar förresten, det kan gå ett tag mellan gångerna jag är härinne

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Älskar grädde man har aldrig ägt en elvisp så fått slita armen av mig för att få till denna gudomliga vita smet. Fick testa en gräddsifon hos en bekant och då var det ju inget snack. En sån SKA jag ha. Denna är lite enklare där man inte kan ändra spritsen. Men för det priset är det helt ok. Nu har jag färdig grädde på några sekunder. Helt klart nöjd.

<Uppladdad bildlänk>

Fan det där var ju smart!
Jag älskar också grädde, men här i Norge har man det varken på våfflor eller pannkakor. Här har man gräddfil på våfflorna..
Så det slutar med att jag vispar en massa och får äta upp allt själv, men med den där kan man kanske köra lite mindre mängder?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Lite mer Lego trillade in idag

Och blev lite intresserad när @Bael postade sitt inlägg om denna lilla skärmen, så fick bli ett inköp och testa själv!
Jävligt nöjd faktiskt! Lite små rolig pryl ändå, och för typ 250 spänn så känns det rätt överkomligt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Snusfri

En Nordic Army® Built for athletes ryggsäck - M90 Camo som tyvärr DHL slarvade bort så hann inte få den innan semesterresan

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

En Nordic Army® Built for athletes ryggsäck - M90 Camo som tyvärr DHL slarvade bort så hann inte få den innan semesterresan

<Uppladdad bildlänk>

Den väskan hade ju varit ett givet köp i svart eller annan solid färg😍

Permalänk
Snusfri
Skrivet av mattemaz:

Den väskan hade ju varit ett givet köp i svart eller annan solid färg😍

Den finns i svart fast inte i lager just nu.

Annars har de liknande Olivgrön 28 liter (Samma storlek som min) eller Olivgrön 40 liter.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Den väskan hade ju varit ett givet köp i svart eller annan solid färg😍

5.11 24h är typ exakt likadan finns i solida färger.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Fan det där var ju smart!
Jag älskar också grädde, men här i Norge har man det varken på våfflor eller pannkakor. Här har man gräddfil på våfflorna..
Så det slutar med att jag vispar en massa och får äta upp allt själv, men med den där kan man kanske köra lite mindre mängder?

Rekommenderar Isi Gourmet Whip. Den kan du göra båda kalla och varma såser i. Givetvis grädde också. Personligen gör jag perfekt hollandaise och beasås i min utan risk för att den ska skära sig.
Såg på Ambiente-mässan i Frankfurt att de kommer med en ny modell av Gourmet Whip med värmeskydd integrerat. Såg nice ut

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Fan det där var ju smart!
Jag älskar också grädde, men här i Norge har man det varken på våfflor eller pannkakor. Här har man gräddfil på våfflorna..
Så det slutar med att jag vispar en massa och får äta upp allt själv, men med den där kan man kanske köra lite mindre mängder?

Absolut. Enligt manualen ska grädden hålla sig fräsch minst 10 dagar så man måste ju inte äta upp allt direkt heller

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Jag trodde jag förbrukat eller tappat bott min sista spruta kylpasta så jag investerade en mindre förmögenhet (typ 38kr) i en ny och då hittade jag naturligtvis en gammal nästan full spruta som gömt sig men då hade jag ju redan hunnit skaffat den här sötnosen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kände det var dags!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

En ny tigersåg, vet inte om jag gillar modellen igentligen men frugan lär använda den att kapa trädgrenar med då den funkar bra med 1 hand

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

En ny tigersåg, vet inte om jag gillar modellen igentligen men frugan lär använda den att kapa trädgrenar med då den funkar bra med 1 hand
<Uppladdad bildlänk>

har lilla modellen på 10V, fruktansvärt bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

har lilla modellen på 10V, fruktansvärt bra!

tänkte köpa den först men hittade denna för samma peng så det svårt att låta bli.
nu fungera jag på om man inte "behöver" den lilla med

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

tänkte köpa den först men hittade denna för samma peng så det svårt att låta bli.
nu fungera jag på om man inte "behöver" den lilla med

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

tänkte köpa den först men hittade denna för samma peng så det svårt att låta bli.
nu fungera jag på om man inte "behöver" den lilla med

Jag hade den tidigare på mina arbetsplatser så köpte inte den för att ha hemma.. Men att bara ha något att kapa sönder julgranen med är ju awsome!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Lite träningsredskap. Alltid bra att ha hemma..

https://i.ibb.co/zPPrW0z/IMG-20230317-220134-903.jpg

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

förstör inte mina ursäkter för att köpa blå bosch

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

förstör inte mina ursäkter för att köpa blå bosch

Menade bara att liten tigersåg för att beskära träd lät ganska osmidigt

Permalänk
Medlem

Nya kanter till Cerwin-Vega högtalarna jag köpte för någon vecka sedan.

Permalänk
Medlem

Skulle "bara" köpa 6 öl idag. Men fick lite feeling inne på systemet

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus