Retunerad LG C2 till Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Fortfarande inte ett pip från Webhallen...

@Webhallen vad F*N håller ni på med?

Välkommen till klubben, har ett ärende där dom inte har svarat på över 2 månader via mail.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Då har ARN fått ett nytt ärende att arbeta med då @Webhallen tydligen inte orkar höra av sig eller hitta en lösning.

Permalänk
Medlem

Låter som att man ska undvika att handla av Webhallen framöver.

Permalänk
Medlem

Ett bra exempel på varför jag alltid kör kostnadsfri faktura på större köp.
Då behöver man inte ligga ute med några pengar innan man tagit emot och kontrollerat produkten.

Låt t.ex. Klarna bråka med företagen istället 🙂

Permalänk
Medlem

Har samma känsla av webhallen, jag har valt att sluta handla av dom pga deras dåliga service. Finns andra butiker jag väljer istället

Permalänk
Medlem

Herregud, vad håller dom på med egentligen? @webhallen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vad ska Webhallen göra? Det har ju mest troligt inte hört av Postnord. Ska de skicka ut egen personal för att leta paketet eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Vad ska Webhallen göra? Det har ju mest troligt inte hört av Postnord. Ska de skicka ut egen personal för att leta paketet eller?

Se till att en kund slipper hamna i kläm och ligga ute med pengar medan två stora företag tvistar om vems fel det är..

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

Har samma känsla av webhallen, jag har valt att sluta handla av dom pga deras dåliga service. Finns andra butiker jag väljer istället

Samma för mig. Oavsett om det är mycket problem med postnord i tråden så är mina erfarenheter också att webhallens service inte är något att ha. Jag skrev ett omdöme på prisjakt kring det hela för närmare 2 år sedan, så inte speciellt nytt men ser då och då att folk fortfarande har problem så jag antar att det inte blivit bättre.

I mitt fall hörde jag om mig till supporten och det tog 16 dagar (!) innan jag fick mitt första svar vilket var enbart att ärendet skulle vidarebefordras till en annan avdelning. Jag väntar faktiskt fortfarande på svar, som sagt cirka 2 år senare Jag tröttnade dock efter väntat 21 dagar och hörde av mig direkt till Cooler Master i stället som svarade och skickade ut ersättning på mindre än två dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Vad ska Webhallen göra? Det har ju mest troligt inte hört av Postnord. Ska de skicka ut egen personal för att leta paketet eller?

Vad dom skall göra?
Vad med att ta hand om sina kunder? Ärendet är en månad gammalt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Vad ska Webhallen göra? Det har ju mest troligt inte hört av Postnord. Ska de skicka ut egen personal för att leta paketet eller?

De ansvarar för frakten, inte Postnord. Vad Postnord gör påverkar inte din reklamation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggso:

Ett bra exempel på varför jag alltid kör kostnadsfri faktura på större köp.
Då behöver man inte ligga ute med några pengar innan man tagit emot och kontrollerat produkten.

Låt t.ex. Klarna bråka med företagen istället 🙂

Finns ju även alternativet med kreditkort då kortutgivaren får ta striden då bolaget inte levererat det man beställt och lagt ut för.

Men åter till grundfrågan. Där en vara försvunnit under returfrakt?

Kunden ska väl hållas skadelös (i det här fallet så finns det ju uppenbart bevis på att något skickats tillbaka till handlaren). Men det vore väl klädsamt med att handlare hör av sig om status. Typ "paketet spåras av leverantör osv". Radiotystnad är sällan ett bra sätt att kommunicera.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Uppdatering

Igår fick jag mail om att Klarna skulle göra en återbetalning till mig och idag var pengarna på kontot.
Så nu har jag fått tillbaka mina pengar iaf.

Att man var tvungen att gå till ARN för att det skulle hända nått är inte ett bra betyg.
För Webhallen har inte hört av sig till mig de är helt tysta vilket är lite lustigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Uppdatering

Igår fick jag mail om att Klarna skulle göra en återbetalning till mig och idag var pengarna på kontot.
Så nu har jag fått tillbaka mina pengar iaf.

Att man var tvungen att gå till ARN för att det skulle hända nått är inte ett bra betyg.
För Webhallen har inte hört av sig till mig de är helt tysta vilket är lite lustigt.

Bra att det löste sig. Men dåligt av Webhallen att inte höra av sig åtminstone.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Uppdatering

Igår fick jag mail om att Klarna skulle göra en återbetalning till mig och idag var pengarna på kontot.
Så nu har jag fått tillbaka mina pengar iaf.

Att man var tvungen att gå till ARN för att det skulle hända nått är inte ett bra betyg.
För Webhallen har inte hört av sig till mig de är helt tysta vilket är lite lustigt.

Dessa problem löser sig nästan alltid, men kan ta tid. Skönt att du fick pengarna tillbaka tillslut, men mitt tips är att ta större köp på faktura. Både enklare för dig att slippa ligga ute med pengar, men sen även ha exempelvis Klarna på din ”sida”. De väntar ju på att du ska betala för din produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Bra att det löste sig. Men dåligt av Webhallen att inte höra av sig åtminstone.

Ja tycker det är ganska kasst av dem att inte göra det.

Skrivet av Bobiri:

Dessa problem löser sig nästan alltid, men kan ta tid. Skönt att du fick pengarna tillbaka tillslut, men mitt tips är att ta större köp på faktura. Både enklare för dig att slippa ligga ute med pengar, men sen även ha exempelvis Klarna på din ”sida”. De väntar ju på att du ska betala för din produkt.

Inte så att jag dog att ligga ute med pengarna. Gillar inte att handla på "faktura" Har jag inte pengarna har jag inte råd att köpa brukar jag tänka. Bil/Hus/Lägenhet kan man låna till men annars får det vara för min del.

Permalänk
Medlem

Det som är lite konstigt i den här tråden åtminstone är att @webhallen senaste aktivitet är den 20:e mars.
Kan väl åtminstone kommentera ärendet på något vis?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Hcz:

Ja tycker det är ganska kasst av dem att inte göra det.

Inte så att jag dog att ligga ute med pengarna. Gillar inte att handla på "faktura" Har jag inte pengarna har jag inte råd att köpa brukar jag tänka. Bil/Hus/Lägenhet kan man låna till men annars får det vara för min del.

Kan fortfarande använda faktura och betala hela summan på en gång istället för avbetalning.

Klarna brukar stå på hur mycket du minst måste betala av fakturan men inget som hindrar dig från att betala hela på en gång.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Uppdatering

Igår fick jag mail om att Klarna skulle göra en återbetalning till mig och idag var pengarna på kontot.
Så nu har jag fått tillbaka mina pengar iaf.

Att man var tvungen att gå till ARN för att det skulle hända nått är inte ett bra betyg.
För Webhallen har inte hört av sig till mig de är helt tysta vilket är lite lustigt.

Får man fråga hur Klarna resonerade? Klarna brukar bara ge pengarna tillbaka om butiken själva säger att det är okej.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Får man fråga hur Klarna resonerade? Klarna brukar bara ge pengarna tillbaka om butiken själva säger att det är okej.

Inte en blekaste. Webhallen har ju att man betalar via klarna även om man använder kort direkt.
Men antar att Webhallen har sagt till Klarna att de ska betala tillbaka till det kortet som användes vid köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det som är lite konstigt i den här tråden åtminstone är att @webhallen senaste aktivitet är den 20:e mars.
Kan väl åtminstone kommentera ärendet på något vis?

Ja har också tittat på när de var aktiv sist och de har ju blivit taggade ganska många gånger och inte bara av mig.
De kanske bara bryr sig om saker man skriver i deras forumdel under återförsäljare.
Om det är så kanske det inte ska ha nån del alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Ja har också tittat på när de var aktiv sist och de har ju blivit taggade ganska många gånger och inte bara av mig.
De kanske bara bryr sig om saker man skriver i deras forumdel under återförsäljare.
Om det är så kanske det inte ska ha nån del alls?

Håller helt med. Fattar att man kanske inte kan komma in och svara i alla trådar man blir taggad i, och att vissa delar skriver man kanske inte på forum då det kan vara mellan butiken och kunden.
Men åtminstone in och säg att dom är medvetna om det, visa att dom bryr sig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X