Headset med bästa noice cancelling mic

Permalänk
Medlem

Headset med bästa noice cancelling mic

Hej!
Tänkte höra om någon undersökt marknaden av noice cancelling lurar, utifrån att en bra noice cancelling mic är det viktigaste?

Kommer att ta emot samtal, mest via dator, och kan inte alltid ha tyst omkring mig, så jag letar ett par prisvärda lurar där främst mickens noice cancelling ligger i topp. Hittar inte riktigt någon bra test på detta, så jag provar att fråga här o se om någon har en rekommendation att ge.

/ Jim

Permalänk
Rekordmedlem

Om det är bullrigt runt dig så välj i stället ett par hörlurar och använd en separat strupmikrofon.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Audeze Maxwell är nog en stark kandidat.

Permalänk
Medlem

https://www.3msverige.se/3M/sv_SE/p/d/b00015343/
Om noise cancelling ska ligga i topp.
Dom kan bli aningen varma, om man har varmt inomhus

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du har för dator så har ju nvidia AI noice cancling för mic i sitt broadcast program

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |