Klistermärken för utländkst tangentbord?

Permalänk
Medlem

Klistermärken för utländkst tangentbord?

Hej

Kommer få tag på en Macbook air m1 från min svärmor om några veckor då den inte riktigt fungerar för henne. Den kommer dock från nederländerna och har således inte svenskt tangentbord. Tror det finns klistermärken som man kan sätta på, någon som vet var man kan få tag på något som inte är skräp?

Permalänk
Medlem

Är väl inte mycket mer än ÅÄÖ som skiljer? De knapparna vet man ju var de sitter, låter meningslöst att klistra skit på tangentbordet…?!

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk

håller med föregående när det kommer till klisterlappar på tangentern men inte av samma anledning.

min anledning till att strunta i det är att de kommer bli oläsliga väldigt fort fingrarna har en tendens att nöta ganska hårt så printen lär nötas bort fort.

specialtecken som inte sitter på samma ställe kan dock va lite irriterande då iaf jag är sämst på att veta var specialteknen sitter äns med svensk layout på knapparna och tippar att jag troligen inte är ensam om det.

tror nederländerna kör samma layout som UK men inte säker.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Är väl inte mycket mer än ÅÄÖ som skiljer? De knapparna vet man ju var de sitter, låter meningslöst att klistra skit på tangentbordet…?!

Skrivet av Rouge of Darkness:

håller med föregående när det kommer till klisterlappar på tangentern men inte av samma anledning.

min anledning till att strunta i det är att de kommer bli oläsliga väldigt fort fingrarna har en tendens att nöta ganska hårt så printen lär nötas bort fort.

specialtecken som inte sitter på samma ställe kan dock va lite irriterande då iaf jag är sämst på att veta var specialteknen sitter äns med svensk layout på knapparna och tippar att jag troligen inte är ensam om det.

tror nederländerna kör samma layout som UK men inte säker.

Alla specialtecken sitter på andra ställen så det är väl där det stora problemet sitter. Använder dem rätt så frekvent och vill helst inte behöva minnas två olika tangentbordslayouter

Permalänk
Medlem

Vet inte hur de är att beställa ifrån, men här har du något: https://keyshorts.com/products/simple-black-decal-keyboard-st...
Ser ut att vara från Polen, och då slipper man ju alla problem med import från utanför EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Alla specialtecken sitter på andra ställen så det är väl där det stora problemet sitter. Använder dem rätt så frekvent och vill helst inte behöva minnas två olika tangentbordslayouter

Varför skulle du behöva memorera två layouter? Trodde hela grejen var att du ville köra svensk layout, dvs en layout. Inte svårt att lära sig var specialtecken sitter om man är frekvent användare…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Varför skulle du behöva memorera två layouter? Trodde hela grejen var att du ville köra svensk layout, dvs en layout. Inte svårt att lära sig var specialtecken sitter om man är frekvent användare…

Kanske inte för dig men jag har inte lärt mig dem än så länge så därför jag vill ha något för att komma ihåg. Om du inte tänkte komma med något tips och bara ska bara spydig så kan du skita i att svara i tråden om jag ska vara ärlig. Du har inte medfört något av värde.

Skrivet av loefet:

Vet inte hur de är att beställa ifrån, men här har du något: https://keyshorts.com/products/simple-black-decal-keyboard-st...
Ser ut att vara från Polen, och då slipper man ju alla problem med import från utanför EU.

Tack, ser bra ut! Blir nog något sådant