Permalänk

Skärmstativ 34tum ultraW samt 24tum.

Hej

Jag har en Ultra Wide 34tum curved skärm samt en 24tum skärm.

Jag vill kunna använda 34tum som primar skärm när jag spelar t.ex. MMO ARPG osv och 24tum vid snabba FPS Spel.

Letar efter ett skärmstativ som kan göra båda skärmar flyttbara. Är det bättre med ett stativ? Eller ska man köra 2st stativ?

Har ni några förslag på bra stativ? Helst inte för dyra..

Tack på förhand,

Permalänk
Medlem

Jag hade nog definitivt kört två stativ. blir svårt att få plats med det på en. Lättare att justera också
Inga bra förslag dock, jag kör ett superbilligt stativ för min 27" och vanliga foten på min 34".

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Hej

Tack för svar! ju mer jag läser min egen tråd ju mer självklart känns det med 2 stativ. Vid två stativ kan jag hitta förslag själv Tänkte mest om någon haft samma problematik tidigare och hittat ett superstativ xD

Tack för svar!!!

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem.
Vill ha en arm där jag kan få min mindre skärm (fps) framför min större skärm.
Jag håller dock på testar min LG 42 C2 just nu så får se hur det blir.
Innan hade jag en 34" och ville kunna skifta mellan den och min dell 24" beroende på spel.
Har letat efter olika armar och högre pinnar (tall pole) för att då få upp den mindre skärmen över den större för att sedan kunna dra ner den framför den större när man spelar fps.
Har sökt och sökt men hittar ingen bra lösning

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Jag körde detta tidigare til en dell 34" och det funkar bra:
https://www.komplett.se/product/836092/datorutrustning/bildsk...

Körde ett stativ per skärm när jag körde 27"+34"+27", nackdelen är dock att har du olika skärmar så är det inte säkert att under/ovankant på skärmarna kommer att hamna i nivå eftersom det stödet har fasta intervall man kan justera höjden i.

Hade tidigare ett par stativ där man kunde justera fritt från multibrackets men det var glapp i det även när det var helt nedspänt så jag skulle lägga in en anti-rekommendation kring deras fästen.
Specifikt: en kulled som styr hur man roterar skärmen (kunde rotera 360grader) och sedan spänner man ett fäste som greppar om den kulleden. Problemet var att själva kulleden hade glapp så oavsett hur mycket man spände ner fästet så hjälpe det inte.

Iiglo funkade dock skitbra tills jag bytte skärmar och de var hyfsat billiga.

Rekommenderar att du kör med ett stativ per skärm. Sedan flyttar du bara i den skärmen du vill ha i mitten och den andra åt sidan.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.