Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoSkills:

Vad fan hände med dödskallen? Samt vems skalle är så liten?

en imp?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Om du går in i en vanlig butik när du ångrat ett köp kan det med ta upp till 7 arbetsdagar.

Vad var fel med D4 betan då?

True!

Lite variation på fiender. Bossarna kändes inte balanserade gällande range eller melee. Märkte att min motivation att spela inte fanns så då kändes det som ett onödigt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

https://i.redd.it/umcy3t4yl6pa1.png

D4vsD3

Bild stulen från Reddit, gillar stämningen i D4 mycket mer mot D3

Fast D3-bilden är med absolut minimum i grafikinställningar för att det ska se värre ut. Det är inte ens någon shading på karaktärens geometri där. Eller self-shadowing. Har man spelat D3 med högre inställningar (eller bara vet hur man använder Google Images) så vet man att det där inte är hur D3 ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Fast D3-bilden är med absolut minimum i grafikinställningar för att det ska se värre ut. Det är inte ens någon shading på karaktärens geometri där. Eller self-shadowing. Har man spelat D3 med högre inställningar (eller bara vet hur man använder Google Images) så vet man att det där inte är hur D3 ser ut.

Egen bild från D3. Syns att detaljerna är suddiga, texurerna är av sämre kvalitet / lägre upplösning osv:

Väldigt platt!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

Egen bild från D3. Syns att detaljerna är suddiga, texurerna är av sämre kvalitet / lägre upplösning osv:
<Uppladdad bildlänk>
Väldigt platt!

Jag har aldrig sagt att det inte är sämre kvalitet/upplösning, det vore ju konstigt om D3 såg lika bra ut som D4. Jag sa att bilden är tagen med lägsta kvalitet - vilket den är. Titta på partikeleffekterna från waypoint-plattan. Eller aliasingen. Det är helt olika inställningar.

Permalänk
Medlem

Det här med 4 dagar innan ? Betyder det 2 juni eller att dom andra börjar 10 juni ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Jag har aldrig sagt att det inte är sämre kvalitet/upplösning, det vore ju konstigt om D3 såg lika bra ut som D4. Jag sa att bilden är tagen med lägsta kvalitet - vilket den är. Titta på partikeleffekterna från waypoint-plattan. Eller aliasingen. Det är helt olika inställningar.

Sorry. Inte menat att hoppa på dig alls. Ville bara lägga en mer representativ bild i tråden för jämförelse
Och lägga till mina tankar kring D3 och dess texturer.

Agreed. Den förra bilden från D3 är inte riktigt rätt att använda.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Lång video, men tycker att Kripp summerar betan väldigt bra.
https://www.youtube.com/watch?v=4-l91GoAjkM

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Det här med 4 dagar innan ? Betyder det 2 juni eller att dom andra börjar 10 juni ?

2 juni för preorders med early access, 6 juni för alla peasants

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

Sorry. Inte menat att hoppa på dig alls. Ville bara lägga en mer representativ bild i tråden för jämförelse
Och lägga till mina tankar kring D3 och dess texturer.

Agreed. Den förra bilden från D3 är inte riktigt rätt att använda.

Oroa dig inte.

Det vore ju för övrigt jättekonstigt om inte D4 vore snyggare än ett 11 år gammalt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Lång video, men tycker att Kripp summerar betan väldigt bra.
https://www.youtube.com/watch?v=4-l91GoAjkM

Det jag är mest orolig för är alla dessa builds som kommer komma. Jag har aldrig brytt mig om sådant, går min egna väg.

Det jag är orolig är när man spelar/möter andra i världen att dem ska döda allt på en sekund. Så det enda man gör är man springer runt men får inte göra något.

Så jag hoppas man kan stänga av/dra ner på hur mycket andra spelare påverkar ens egna gameplay.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Open Beta and Early Access Weekends Duration
Early Access to the Open Beta begins March 17 at 9 a.m. PDT and concludes March 20 at 12 p.m. PDT.
The Open Beta begins March 24 at 9 a.m. PDT and concludes March 27 at 12 p.m. PDT.
As the Open Beta and Early Access weekends get closer, the ability to Early Download the game will become available. We’ll update this section with that information in the future.

----

Prepare yourself for the descent into Hell by downloading the Diablo IV Beta early.

Early Access: Early Download begins Wednesday, March 15 at 9 a.m. PDT
Open Beta: Early Download begins Wednesday, March 22 at 9 a.m. PDT
Players who have already downloaded for Early Access do not need to download again for Open Beta.
How To Early Download Diablo IV Open Beta
PC

Launch the Battle.net client. If Diablo IV is not already in your Favorites bar, you can add it by clicking on the + icon. Alternatively, you can find Diablo IV by accessing the All Games page. You’ll see Diablo IV at the top of the list.
Once you get to the Diablo IV Game Page, click the dropdown menu under Game Version and select the Diablo IV - Beta option. Click the blue button that says Install. The game will install and once it’s available, click Play to Launch.

Ah, tack så mycket fattar inte hur jag inte kunde hitta de, måste vart blind!

Permalänk
Konsolgrävare

Pre-Load för open beta är igång!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Tyvärr så är det Dungeons som gäller i endgame mer eller mindre, dock kan man skala upp dessa med Sigils.
Hellfire eventet kan eventuellt också ha högre chans till bra gear. Men det var kul några gånger.
World bossar går man mest på för crafting mats. Events ute i öppna världen kommer ha mindre värde än Dungeons som är sigil buffade. (Så var det för oss i endgame betan).

Dock så blir det intressant om det kommer annat som vi inte fick med i stängda betan. Får hoppas det, eller att säsongen ger oss bossar så man har någon annan progress mål än just bara högre tier på dungeons.

hur ser det ut, måste man springa runt i världen för sigilade dungeons eller kan man sitta i stan och grinda "rifts" som i d3?

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

NooOOoooooOoO!

Jag kan inte installera på Win 7

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

hur ser det ut, måste man springa runt i världen för sigilade dungeons eller kan man sitta i stan och grinda "rifts" som i d3?

Om inget har förändrats sen stängda betan så är det att springa/ta sig till rätt dungeon som gäller. Du väljer dock vilken du vill köra, aktiverar "runan" som du har i ditt förråd och går in i din dungeon. Så du kan ha flera för samma dungeon i ditt förråd och köra samma om och om igen (förutsatt att du nu har fler för samma dungeon)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Om inget har förändrats sen stängda betan så är det att springa/ta sig till rätt dungeon som gäller. Du väljer dock vilken du vill köra, aktiverar "runan" som du har i ditt förråd och går in i din dungeon. Så du kan ha flera för samma dungeon i ditt förråd och köra samma om och om igen (förutsatt att du nu har fler för samma dungeon)

Var inga runor för att gå in i några Dungeons bara att kliva in i dom.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Om inget har förändrats sen stängda betan så är det att springa/ta sig till rätt dungeon som gäller. Du väljer dock vilken du vill köra, aktiverar "runan" som du har i ditt förråd och går in i din dungeon. Så du kan ha flera för samma dungeon i ditt förråd och köra samma om och om igen (förutsatt att du nu har fler för samma dungeon)

ok, får se hur man gillar det efter rifts och poe maps

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Var inga runor för att gå in i några Dungeons bara att kliva in i dom.

Dina sigils du får är det jag syftar på med "runor". Du aktiverar din sigil för att göra om din dungeon till en nightmare dungeon med de affixer din sigil har.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisMANEY:

Hej, var ganska missnöjd med D4-betan. Gjorde en refund i helgen men har fortfarande inte fått pengarna. Det står 3-10 dagar men känns ändå väldigt långt.
När jag gjorde en refund på steam på ett spel jag köpte på en söndag fick jag tillbaka pengarna samma dag. Varför kan det vara så olika?

Varför förköpa om du inte är säker på din sak? Det är en öppen beta den här helgen utan kostnad att testa spelet. Perfekt för alla som vill se om det är något för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

hur ser det ut, måste man springa runt i världen för sigilade dungeons eller kan man sitta i stan och grinda "rifts" som i d3?

Sigils är låsta till specifik dungeon, så du måste gå till den. Något jag påpekade i survey till Blizz är att man borde kunna få upp vilken dungeon på kartan när man hovra över dem i inventory, för det var himla meckigt att leta reda på vilken dungeon det gällde. Kanske är lättare efter något år när man väl kan namnen på de olika dungeons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Sigils är låsta till specifik dungeon, så du måste gå till den. Något jag påpekade i survey till Blizz är att man borde kunna få upp vilken dungeon på kartan när man hovra över dem i inventory, för det var himla meckigt att leta reda på vilken dungeon det gällde. Kanske är lättare efter något år när man väl kan namnen på de olika dungeons.

får hoppas att dom lyssnar på folket lite där

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Konsolgrävare

Open Beta patch notes!

All Platform Bug Fixes

  • Fixed an issue with Ashava’s spawn timer. She will now spawn on 18.00 & 20.00 Lördag 25 Mars. 07.00 & 09.00 Söndag 26 Mars

  • Fixed an issue where the queue timer would not display a time despite the player still being in queue.

  • Addressed issues that should result in improved queue times.

  • Fixed an issue where players would sometimes become blocked during the “In Her Wake” quest.

  • Fixed an issue where players were unable to select High Texture Settings with 16GB of RAM.

  • Fixed an issue where the UI would incorrectly show completed challenges as “Not Started”.

  • Fixed multiple miscellaneous crash related issues.

Console Bug Fixes

  • Fixed an issue where the second player in couch co-op could not drop in during the game prologue.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Blir nog att rusha med Druiden till lvl 25 fort som attan och hitta bra gear för att försöka ta world bossen på söndag.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Lång tråd detta, någon som postat tider för World Boss i öppna betan till helgen? Gärna då svenska tider, är kass på att översätta tids zoner. Vill bara dubbelkolla men visst börjar det på fredag kl 17? Givetvis med diverse köer/krascher till en början då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Lång tråd detta, någon som postat tider för World Boss i öppna betan till helgen? Gärna då svenska tider, är kass på att översätta tids zoner. Vill bara dubbelkolla men visst börjar det på fredag kl 17? Givetvis med diverse köer/krascher till en början då

Den börjar 17:00 var lite försening för helgen med 2-3 min men sedan vart det lite köer med.
Svenska tider stod 2 inlägg över ditt inlägg sedan vet jag inte om dom räknat in sommartiden på söndagens tider som är väldigt tidigt på morgonen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Den börjar 17:00 var lite försening för helgen med 2-3 min men sedan vart det lite köer med.
Svenska tider stod 2 inlägg över ditt inlägg sedan vet jag inte om dom räknat in sommartiden på söndagens tider som är väldigt tidigt på morgonen.

Ah, jag som är blind, såg det nu när nu du nämnde det skulle kollat det med World boss lite noggrannare

Permalänk
Medlem

Vågar man testa betan, när man läser dessa trådar?

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/diablo-4-bricked-my-gi...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Vågar man testa betan, när man läser dessa trådar?

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/diablo-4-bricked-my-gi...

Från vad jag har sett är det i majoritet en version av gigabytes 3080ti som drabbats. Om man kör med framecap på ska det vara safe och vill man vara extra safe kan man skippa cutscenes då de verkar vara ett par av dem som triggar buggen.

Visa signatur

Errare human est