Bygga in dator i tv-möbel. Söker fanrails/hållare för moderkort

Permalänk
Medlem

Bygga in dator i tv-möbel. Söker fanrails/hållare för moderkort

Tjenare Sweclockers!

Tänkte ta ut mina komponenter och bygga in dem i min tv-bänk.

De sista jag behöver för att påbörja mitt projekt är fanrails (kanske har något bra namn?) för att fästa 140mm fläktar i samt en motherboard tray som moderkortet kan ligga på inuti bänken.

Jag har 0 erfarenhet av detta sen tidigare och skulle behöva tips på vart jag kan hitta både lösa fästen att skruva in fläktarna på samt en hållare för moderkortet.

Hållaren för moderkortet måste vara ganska tunn för att alla komponenter ska få plats (har 18cm att leka med)

Referensbilder:
Om man kunde hitta en lös "skena" likt framsidan på de här Corsair 4000d chassit där (helst) både 140mm och 120mm fläktar kan fästas. Annars enbart 140mm.

Något i den här stilen tänker jag mig.

Om ni har erfarenhet eller vet vart jag kan hitta sakerna (eller bara vad de heter) så skulle hjälp uppskattas

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rickzter:

Tjenare Sweclockers!

Tänkte ta ut mina komponenter och bygga in dem i min tv-bänk.

De sista jag behöver för att påbörja mitt projekt är fanrails (kanske har något bra namn?) för att fästa 140mm fläktar i samt en motherboard tray som moderkortet kan ligga på inuti bänken.

Jag har 0 erfarenhet av detta sen tidigare och skulle behöva tips på vart jag kan hitta både lösa fästen att skruva in fläktarna på samt en hållare för moderkortet.

Hållaren för moderkortet måste vara ganska tunn för att alla komponenter ska få plats (har 18cm att leka med)

Referensbilder:
Om man kunde hitta en lös "skena" likt framsidan på de här Corsair 4000d chassit där (helst) både 140mm och 120mm fläktar kan fästas. Annars enbart 140mm.
<Uppladdad bildlänk>

Något i den här stilen tänker jag mig.
<Uppladdad bildlänk>

Om ni har erfarenhet eller vet vart jag kan hitta sakerna (eller bara vad de heter) så skulle hjälp uppskattas

https://www.amazon.se/Ystter-Mining-Motherboard-Thickened-Sup...

https://www.amazon.com/Yoidesu-Motherboard-Overclock-Mothboar...
Och en del kapar delar ur en vanlig låda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den övre skulle nog fungera med lite kapande, tack! Har du någon aning om fläktskenor?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rickzter:

Den övre skulle nog fungera med lite kapande, tack! Har du någon aning om fläktskenor?

Jag vet inte vad det är eller varför man vill ha det. Fläktar är mycket enkla att skruva fast direkt i en möbel eller i en skiva man bara sågat upp hål i.
De g¨år även att fästa med patentband eller vinkeljärn/vinkelbeslag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickzter:

Tjenare Sweclockers!

Tänkte ta ut mina komponenter och bygga in dem i min tv-bänk.

De sista jag behöver för att påbörja mitt projekt är fanrails (kanske har något bra namn?) för att fästa 140mm fläktar i samt en motherboard tray som moderkortet kan ligga på inuti bänken.

Jag har 0 erfarenhet av detta sen tidigare och skulle behöva tips på vart jag kan hitta både lösa fästen att skruva in fläktarna på samt en hållare för moderkortet.

Hållaren för moderkortet måste vara ganska tunn för att alla komponenter ska få plats (har 18cm att leka med)

Referensbilder:
Om man kunde hitta en lös "skena" likt framsidan på de här Corsair 4000d chassit där (helst) både 140mm och 120mm fläktar kan fästas. Annars enbart 140mm.
<Uppladdad bildlänk>

Något i den här stilen tänker jag mig.
<Uppladdad bildlänk>

Om ni har erfarenhet eller vet vart jag kan hitta sakerna (eller bara vad de heter) så skulle hjälp uppskattas

https://www.amazon.se/Motherboard-%C3%9Cbertaktungstests-Comp...

Googlade på Open Testbench ATX