Permalänk

Cuba cola > Pepsi

För någon som inte klarade av att vanlig Pepsi fick sötningsmedel i sig då det drog i gång kistan lite för mycket så har jag nu hamnat totalt i Cuba cola träsket.

Lite så att jag till och med mailat spendrups och frågat om de har merch man kan köpa. Vet inte varför men tyckte det bara var den godaste colan på länge.

Permalänk
Medlem

Tur dagen till ära att ingen kommer ta dig seriöst. vilken annan dags som helst så hade du nog blivit måltavla för både det ena och det andra! 😂

Permalänk
Skrivet av tonii:

Tur dagen till ära att ingen kommer ta dig seriöst. vilken annan dags som helst så hade du nog blivit måltavla för både det ena och det andra! 😂

Ohh fudge, jag var seriös dock 🙈

Permalänk
Medlem

Jag har ingenting emot Cuba Cola, men jag anser att Pepsi är godare. Coca-Cola är godast av samtliga, när det gäller sockersötad läsk. Dock finner jag ingen anledning till att dricka det; så Pepsi Max vinner alltid.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Jag har ingenting emot Cuba Cola, men jag anser att Pepsi är godare. Coca-Cola är godast av samtliga, när det gäller sockersötad läsk. Dock finner jag ingen anledning till att dricka det; så Pepsi Max vinner alltid.

Pepsi max var så gott när jag var tonåring, överkonsumtion deluxe <3

Permalänk
Medlem

Cuba Cola smakar smält Igloo Cola. Om det är ett positivt eller negativt omdöme beror helt och hållet på hur man ställer sig till smält Igloo Cola.

Permalänk
Medlem

1. Cuba Cola zero.
2. Coca Cola vanilj.
3. Pepsi Max Mango.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Slutade med Pepsi när de blandade in sötningsmedel, är bara coca cola nu, efter att tidigare ha föredragit Pepsi. Men kanske skulle prova de andra på listan.

Permalänk

Efter att Pepsi la in sötningsmedel i deras vanliga cola så smakar det skit, tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Cuba Cola är inte katastrof, men inte bra heller utan smakar som många andra generiska color. Pepsi har en egen smak som kan vara ok någon gång, men det är inte riktigt cola i mina ögon. Personligen föredrar jag Coca-Cola om jag ska dricka cola. Vill man undvika den så finns det några lyxigare cola som är ok, Ritchie exempelvis, men även bland de "lyxigare" smakar de flesta som generisk cola. RC Cola är den enda billigare colan som jag hittat som är ok.

Permalänk
Skrivet av aakerlind:

Efter att Pepsi la in sötningsmedel i deras vanliga cola så smakar det skit, tyvärr.

Exakt!

Permalänk
Medlem

Wow!
Trodde inte det skulle skilja enbart 1% till Cokes fördel gentemot Pepsi faktiskt 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Alltid föredragit Pepsi Max över vanliga Pepsi eller Coca Cola. Aldrig smakat Cuba Cola dock.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd

Coca Cola är helt smaklöst. Om man ibland får någon smak påminner den om att slicka på en lyktstolpe.
Med bubblor som river i halsen.
Pepsi är helt klart överlägset med eller utan socker.
Cuba Cola är likt vanlig Cola, rätt smaklös. Fast utan dess grova bubblor.

Permalänk
Medlem

Cuba cola, men inte den som tillverkas nu.
Här har ni den https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fil:Cuba_Cola_33_cl_glasflask...

Samt den godaste är när den kom från Wasa bryggeri

Permalänk
Medlem

Föredrar pepsi max men kan dricka cuba cola zero. Sedan Coca-Cola gjorde om smaken för något år sedan så går inte deras zero variant att dricka

stavfel
Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Jarritos är i en klass för sig!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Sedan priserna så köps oftast Ica Cola, Pepsi, Cuba Cola. Köper aldrig en vanlig Coca Cola i affären. Icas är ju oftast 3 för 35 typ. En Pepsi här ligger runt 19:90 nu och en Cuba runt 16:90. Ibland är det erbjudande på Pepsi så blir det dom.

Tycker faktiskt inte jag känner så stor skillnad nuförtiden på gamla Pepsi och nya Pepsi.

Har inte vanliga Coca Cola också sötningsmedel i sig?? Vet att för några månader, typ halvår, sedan så började ju typ alla Donken köra med Sötningsmedels Coca Cola?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Pepsi, men enbart och endast Pepsi Max, den bästa colasmaken sedan någonsin och jag kan uppenbarligen omöjligen bli less.

Sockerpepsi har aldrig varit gott, där vinner de flesta andra colasorter.

Tillägg: det största problemet jag har med alla colasorter jag kollat ingredienslistan på är fosforsyra, som är ett sabla otyg som fräter rejält på tänderna (det är ett avkalkningsmedel). Finns det överhuvudtaget någon colasort som INTE innehåller fosforsyra?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Julin:

Cuba cola, men inte den som tillverkas nu.
Här har ni den https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fil:Cuba_Cola_33_cl_glasflask...

Samt den godaste är när den kom från Wasa bryggeri

Med vitt socker också då eller? Nu blev jag ruskigt nyfiken 😎

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Sedan priserna så köps oftast Ica Cola, Pepsi, Cuba Cola. Köper aldrig en vanlig Coca Cola i affären. Icas är ju oftast 3 för 35 typ. En Pepsi här ligger runt 19:90 nu och en Cuba runt 16:90. Ibland är det erbjudande på Pepsi så blir det dom.

Tycker faktiskt inte jag känner så stor skillnad nuförtiden på gamla Pepsi och nya Pepsi.

Har inte vanliga Coca Cola också sötningsmedel i sig?? Vet att för några månader, typ halvår, sedan så började ju typ alla Donken köra med Sötningsmedels Coca Cola?

Oj, visste inte det. Då får jag gå över till vatten på donken helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Pepsi Max Mango

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Håller helt med dig, efter att Pepsi kör sötningsmedel även i den vanliga smakar det bara aspartam i hela käften när man tar en klunk. Synd, då jag föredrog Pepsi över Coca förut.
Så jäkla trött på alla sockerfria alternativ.

Bäst är dock Harboe Cola! Finns på Coop, och ibland på Ica.

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Håller helt med dig, efter att Pepsi kör sötningsmedel även i den vanliga smakar det bara aspartam i hela käften när man tar en klunk. Synd, då jag föredrog Pepsi över Coca förut.
Så jäkla trött på alla sockerfria alternativ.

Bäst är dock Harboe Cola! Finns på Coop, och ibland på Ica.

Då ska jag testa Harboe tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Försöker dra ner på läsk pa hälsan och framförallt tandhälsan. Bara sockerfritt/aspartam för mig nu trots att jag inte gillar bismaken. Kan personligen inte rangorda cola utan beror helt på vad jag föredrar för stunden.

Föredrar oftast Coca Cola Vanilla zero sugar idag, aspartamsmaken försvinner ganska bra. Vanlig Coca Cola ligger rätt lågt ner på listan för mig utan föredrar Pepsi mer oftast. Pepsi Max var ett tag sedan jag drack men den fungerar rätt fint. Cuba Cola var det ett bra tag sedan jag drack senast, gillar smaken men lokala butiken har ingen sockerfri. Likaså med Dr Pepper, om den nu egentligen räknas som cola. Lite olika hur mycket jag gillar den, antingen det godaste som finns eller något bättre än Coca Cola.

Men måste jag välja en? Coca Cola Vanilla zero sugar. Vore det inte för att butiken stängt hade jag nog köpt en flaska faktiskt...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcenovaSwe:

Med vitt socker också då eller? Nu blev jag ruskigt nyfiken 😎

Ingen aning vad den innehöll, men den var den bästa!
Såldes mest som glasflaska i back. Men fanns även 1L.

Antar att nuvarande cubacola har ensamrätt 😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Försöker dra ner på läsk pa hälsan och framförallt tandhälsan. Bara sockerfritt/aspartam för mig nu trots att jag inte gillar bismaken. Kan personligen inte rangorda cola utan beror helt på vad jag föredrar för stunden.

Föredrar oftast Coca Cola Vanilla zero sugar idag, aspartamsmaken försvinner ganska bra. Vanlig Coca Cola ligger rätt lågt ner på listan för mig utan föredrar Pepsi mer oftast. Pepsi Max var ett tag sedan jag drack men den fungerar rätt fint. Cuba Cola var det ett bra tag sedan jag drack senast, gillar smaken men lokala butiken har ingen sockerfri. Likaså med Dr Pepper, om den nu egentligen räknas som cola. Lite olika hur mycket jag gillar den, antingen det godaste som finns eller något bättre än Coca Cola.

Men måste jag välja en? Coca Cola Vanilla zero sugar. Vore det inte för att butiken stängt hade jag nog köpt en flaska faktiskt...

Enligt de artiklar jag sett så är det princip 0 skillnad på tandhälsa socker vs sockerfritt. Läsk som läsk, båda har syra i sig.

sen i cola så är det olika smakprofik. Som att dricka pucko inte är ren chokladmjölk, det är pucko.
Coca cola är inte cola, det är coca cola
Samma med pepsi, det är pepsi, även om vanliga (som är förstörd nu) och Max (enda zero dryck jag föredrar) smakar granska olika. Cola cola vs cola zero skiljer mycket mindre i smakprofil
Men cuba cola eller m.a.c cola (som är den krönleins Halmstad säljer efter spendrups tog tillbaka cuba) är mer ren cola smak på båda och ibland vill jag ha de mer.
Olika drickor skulle inte säga någon är bättre bara olika.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Det heter Coca-Cola och inte något annat.

För övrigt är Coca-Cola Zero den bästa. Tvåa är Pepsi MAX (möjligen Lime).

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Håller helt med dig, efter att Pepsi kör sötningsmedel även i den vanliga smakar det bara aspartam i hela käften när man tar en klunk. Synd, då jag föredrog Pepsi över Coca förut.
Så jäkla trött på alla sockerfria alternativ.

Bäst är dock Harboe Cola! Finns på Coop, och ibland på Ica.

Finns faktiskt folk som har Diabetes å vill kanske unna sig en Light cola. När den vita sockerfria Colan kom för många år sen fanns den bara att välja på. Fanta Light Apelsin som smakade fruktansvärt, både kall som varm. Coca Cola Zero (den som kom för några år sen smakar skit). En jag känmer tyckte om att blanda med Coca Cola Lime + Hembränt när det skulle groggas.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Moderator
Moderator

Trist att de ändrat vanliga Pepsin för dem som inte vill ha sötningsmedel men personligen har man kört safe med Pepsi Max så har inte behövt fundera om det är sötningsmedel eller ej.

Skrivet av IcenovaSwe:

Pepsi max var så gott när jag var tonåring, överkonsumtion deluxe <3

Det går att överkonsumera Pepsi Max även när man är äldre. :')

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.