Ett abonnemang och 2 TV-apparater, bäst lösning?

Permalänk
Medlem

Ett abonnemang och 2 TV-apparater, bäst lösning?

Hej

Det är så att föräldrarna idag har 2 stycken tv-apparater och utbud via Allente på bägge skärmarna (tvillingkort). Nu vill de skära ner lite på kostnaderna och komma undan de här 160:- i månaden som tvillingkortet kostar.

Vilken lösning blir bäst?

Om de vill kunna kolla på samma kanal, både på den tv:n som har Allentes kort och den som inte har. Då antar jag att de måste köpa en HDMI kabel och en switch för att kunna dela bilden till den tv:n som inte kommer ha något programkort?

Är där inget programkort instoppat i en Allente box, finns där då SVT-kanalerna ändå? Jag är långt ifrån nu annars hade det gått smidigt att testa...

Mina föräldrar är pensionärer och behöver skära på kostnaderna och jag vill ha en smidig lösning så det inte blir för jobbigt för mig heller eftersom jag har mycket med jobb nu. Tack för svar på förhand!

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Avstängd

Kör stream via en billig mediaspelare.

Permalänk
Medlem

SVT, TV4 går att se via marksänd antenn.
Annars är nog C More standard för 99kr/mån om de klarar sig utan tv3 osv och köra en android/appletv istället.
https://www.cmore.se/alla-paket/standard