Permalänk
Medlem

Acer Predator XB273UKF

Är det någon som har denna skärm?

Jag hittar inga bra reviews om just XB273U som slutar med KF.
kollar jag bara efter XB273U så finns det en uppsjö olika, just denna KF ska ha 280hz (300hz OC) vilket jag inte hittar i någon review.

Utöver detta så blir jag snurrig av att netonnetNetonnet och inet inet har olika produktbilder

Enligt prisjakt är det samma skärm https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6038080 och butikerna uppger samma artikelnummer.

Hur som helst, netonnet har ett bra pris just nu och köpsuget finns. Men jag vill veta ungefär vad det är jag får och jag är helt lost.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Vill börja med att nämna att jag inte någon expert inom detta område men kan förhoppningsvis svara på några av dina frågor. Köpte exakt en sådan skärm från netonnet alldeles nyligen, jag gick från en gammal TN panel så för mig var det en bra uppgradering.

- Skärmen har 300hz (kan välja mellan 60, 120, 144 & 300 i Windows)
- Bilderna som Inet har stämmer mot vad du får

Permalänk
Medlem
Skrivet av deejerre:

Vill börja med att nämna att jag inte någon expert inom detta område men kan förhoppningsvis svara på några av dina frågor. Köpte exakt en sådan skärm från netonnet alldeles nyligen, jag gick från en gammal TN panel så för mig var det en bra uppgradering.

- Skärmen har 300hz (kan välja mellan 60, 120, 144 & 300 i Windows)
- Bilderna som Inet har stämmer mot vad du får

Stort tack, det var verkligen till stor hjälp, då kan jag lättare leta mig igenom diverse videos på youtube när jag åtminstone vet hur den ser ut.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Ingen fara, du kan även söka på XV272UKF och se om du hittar några recensioner på den. Vad jag förstått är det exakt samma panel men där skillnaden är att det står Acer istället för Predator på skärmen samt att foten är en annan.

Permalänk
Medlem

Berätta gärna vad du tycker om skärmen om du bestämmer dig för o köpa den!

Visa signatur

B550 Tomahawk / Ryzen 7 5800X3D / EK-AIO Basic 360 / Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC / Lian Li PC-O11 Dynamic / RM750x V2 / Crucial Ballistix 32GB 3600Mhz CL16 / 970 EVO 250GB + Kingston A2000 1TB + 860 EVO 1TB / Asus VG259QM 280hz & Asus VG255H 75hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpel:

Berätta gärna vad du tycker om skärmen om du bestämmer dig för o köpa den!

Jag vågade tyvärr inte köpa den. Kollade diverse reviews och jämförde med tidigare IPS:er jag testat.
Jag tror aldrig jag kommer bli nöjd med en IPS, färger och allt sånt slår min nuvarande med hästlängder men jag upplever för mycket rörelseoskärpa och siraps-känsla med IPS.
Jag får glatt sitta på min gamla Predator 1440p 144hz TN tills det kommer en Oled med bra ljusstyrka till ett humant pris.
Jag tror dock att de flesta skulle bli väldigt nöjda med denna skärm om man utgår från reviews och sånt. Jag har själv varit extremt imponerad över de IPSer jag testat tidigare förutom när det kommer till känslan i CS. I andra spel som fortnite har det funkat väldigt bra, men just i CS har jag bara stört mig på en massa grejer där känner jag att det varit samma med denna skärm. Men jag är en dålig referens för jag använder min dator 99% till att spela på. Så att det är bra till allt annat är inte värt så mycket för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Jag vågade tyvärr inte köpa den. Kollade diverse reviews och jämförde med tidigare IPS:er jag testat.
Jag tror aldrig jag kommer bli nöjd med en IPS, färger och allt sånt slår min nuvarande med hästlängder men jag upplever för mycket rörelseoskärpa och siraps-känsla med IPS.
Jag får glatt sitta på min gamla Predator 1440p 144hz TN tills det kommer en Oled med bra ljusstyrka till ett humant pris.
Jag tror dock att de flesta skulle bli väldigt nöjda med denna skärm om man utgår från reviews och sånt. Jag har själv varit extremt imponerad över de IPSer jag testat tidigare förutom när det kommer till känslan i CS. I andra spel som fortnite har det funkat väldigt bra, men just i CS har jag bara stört mig på en massa grejer där känner jag att det varit samma med denna skärm. Men jag är en dålig referens för jag använder min dator 99% till att spela på. Så att det är bra till allt annat är inte värt så mycket för mig.

Ok förstår helt! Känner samma sak ang. IPS skärmar med min nuvarande VG259QM 280Hz. Men har inte lyckats hitta någon utförlig review på just denna modell tyvärr, länka gärna till dem reviews du hittat på den om du har hittat några

Visa signatur

B550 Tomahawk / Ryzen 7 5800X3D / EK-AIO Basic 360 / Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC / Lian Li PC-O11 Dynamic / RM750x V2 / Crucial Ballistix 32GB 3600Mhz CL16 / 970 EVO 250GB + Kingston A2000 1TB + 860 EVO 1TB / Asus VG259QM 280hz & Asus VG255H 75hz

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka bläddra tillbaka i youtube-historiken. Kan få ihop någon lista med allt material jag kunde hitta om denna och den andre nitro som ska vara samma panel. Är iväg ikväll men bläddrar imorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Jag ska försöka bläddra tillbaka i youtube-historiken. Kan få ihop någon lista med allt material jag kunde hitta om denna och den andre nitro som ska vara samma panel. Är iväg ikväll men bläddrar imorgon

Funderar också på att köpa skärmen men hittar inte speciellt mycket reviews. Hittar du något i din historik?